PDA

View Full Version : Zwanger worden na een miskraam of curretage in 2007!

meisje 19
10 januari 2007, 13:48
Hallo Allemaal,

Ik zou mezelf even voorstellen. Ik ben Meisje 19. Ben dus 19 jaar en ben in November jarig. Ik ben al 1 jaar getrouwd en dol gelukkig met mijn man. Ik woon nu in het oosten van het land maar ik ga binnenkort verhuizen naar het westen. Als wij een woning kunnen vinden want dat zit nog even tegen.

Eigenlijk wil ik gewoon even mijn verhaal kwijt. Dat helpt mij het verdriet te verwerken die ik heb gekregen na mijn miskraam.

Liefs Meisje 19

Ik zou het heel fijn vinden als iemsnd reageerd maar ik laat het er gewoon opstaan voor iedereen zodat iedereen misschien wat kan met mij verhaal en de tips die ik gekregen heb van de dokter en verloskundige.

meisje 19
10 januari 2007, 14:46
Hoi hoi,

Mijn verhaal, Ik was waarschijnlijk tussen de 8 en 12 weken zwanger. Op vrijdagavond op 29 december begon ik bloed te verliezen. Ik in alle paniek mijn verloskundige gebeld en verteld dat ik dus bloed had verloren. Zij had mij toen nog gerust gesteld en gezegd: Dat het wel mogelijk is om iets bloed te verliezen, dat gebeurd wel vaker in een zwangerschap. Het kan een adertje zijn die geknapt is of mijn menstuatie had moeten plaats vinden op die dag. Geen zorgen dus wacht het maar even af en bel me morgen terug. zo gezegd zo gedaan. Ik de volgende morgen zaterdag naar de toillet niks meer aan de hand. Bij mij een hele grote opluchting. Tot dat ik buikkrampen kreeg. Dezelfde krampen die ik altijd krijg bij een menstuatie. Ik snel naar de wc kijken of ik weer bloed. En ja hoor alleen nu was het niet een klein beetje maar mijn hele papiertje was rood. Ik snel de verloskundige weer gebeld en alles verteld. Ik mocht s'middags om 3 uur komen. Nou het duurde voor mij wel een eeuwigheid voordat ik kon komen. Ik kreeg een echo en op de echo was maar een heel klein eicelletje te zien met alleen wat vruchtwater erin. Ik moest rekening houden met een dreigende miskraam. Het zag er niet goed uit en er was ook geen vruchtje te zien. Ik was natuurlijk helemaal van de kaart omdat je er al wel rekenig mee hebt gehouden je wilt het alleen nog niet geloven totdat het bevestigd wordt. Die zaterdag is er verder niks gebeurd ik heb alleen wat verder gebloed en buikkrampen gehad. Het was wachten tot het vruchtje mijn baarmoeder zou verlaten. Verschikkelijk.

Zondag 31 december. Ik had s'nachts heel slecht geslapen en eigenlijk alleen maar gehuild en met de vraag gezeten WAAROM IK? Ik voelde me in de steek gelaten door mijn eigen lichaam. Ik voelde me gezond ik ben nog jong je snapt het gewoon niet. s'middags rond 2 uur ging ik weer naar de wc. Ik had daarvoor hele erge stekende buikpijn maar omdat we visite hadden kon ik niet even zo snel weglopen of aan mijn man zeggen dat ik heel veel buikpijn had. Op de wc toen ik me schoon wilde vegen zag ik tussen mijn schaamlippen een eicelletje. Het verdiet wat toen door mij heen ging was onbeschrijvelijk. Het was gebeurd ik was officieel niet meer zwanger. Ik had het vruchtje op mijn papiertje liggen en ik heb erna gekeken. En inderdaad er zat niks in. het was 2cm groot ongeveer en het enigste wat ik zag was een wit bolletje met een heel klein rood stipje. Ik heb het ook aangeraakt en het voelde heel stevig. Het kon niet kapot. Dat vond ik toch wel fijn om te zien en te voelen. Want dan weet je bij een volgende zwangerschap dat je kindje goed beveiligd is in jouw baarmoeder. Ik heb het niet begraven maar het doorgetrokken door de wc. Daarna ben ik heel veel stolsels verloren alleen 1 ding ging niet weg de buikkrampen. De verloskundige zei dat die met een paar uur moesten afnemen maar dat gebeurde niet.

Maandag 1 januari. Ik had nog steeds hele erge buikkrampen en ik begon opeen ook weer meer te vloeien. Ik weer de verloskundige gebeld. Zelf voelde ik me echt een zeur worden omdat ik steeds belde maar ja wat moet je dan? Het was me nog nooit overkomen en een miskraam krijgen dat is ook iets wat je niet elke dag mee maakt. Zij heeft toen voor mij de gynaecoloog gebeld. En ik mocht s'avonds eindelijk langs komen voor een inwendige echo of alles weg was. Intussen was het bloeden wel wat minder geworden. Ze heeft geken en mijn baarmoederslijmvlies zag er goed uit. Het was dun. Toen heeft ze inwendig nog een even gekeken. Ze deed zo'n heel fijn eendenbek ding erin. Lekker gevoelig. En toen pakte ze er een tangetje bij en haalde een groot bloedstolsel weg. En vlak voor mijn baarmoeder mond had ze ook wat weggehaald. Alleen toen ze dat deed begon ik opeens heel erg te vloeien. Maar ik mocht weer naar huis en het beste was om 2 paracetamols in te nemen. Omdat dat het snelst helpt tegen de pijn. Ik was natuurlijk wel weer wat opgelucht. En ik kreeg van de verloskundige te horen hoe mijn bloed onderzoek was. Ik had een mega goed HB van 9.5 ik had dus geen bloedarmoede. De volgende dag had ik nog steeds buikpijn en het vloeien was echt hevig. Nog erger dan voor ik naar de gynaecoloog moest. Maar ik dacht laat ik maar afwachten misschien trekt het wel weg.

Woensdag 3 januari. Ik had nog steeds buikpijn en het vloeien was nog steeds niet minder geworden. Ik durfde niet meer mijn verloskundige te bellen want die had me al gezegd dat dat normaal was. Maar ik was er helemaal niet gerust op dus ik dacht ik bel gewoon rechtstreeks het ziekenhuis. Dat nummer had ik gekregen van de gynaecoloog. Ik moest meteen komen op het spreekuur. Ik kreeg weer een inwendige echo en het zag er wel goed uit voor zover zij kon zien. Maar ze vond dat het niet nodig was dat ik met pijn bleef rond lopen dus hakte ze de knoop door. Ik kreeg diezelfde dag nog een curretage. Ik was heel erg gespannen en zenuwachtig. Op de operatie tafel lag ik nog helemaal te trillen en te beven. De ingreep was goed gegaan. Het was niet meer veel wat in mijn baarmoeder zat maar er zat nog wel iets. Toen ik s'avonds weer naar huis mocht kon ik geen rust in mijn lichaam vinden. Het leek wel alsof ik gek werd. Ik had het gevoel dat mijn armen niet meer bij mij hoorden en ik had hele erge druk op de borst. Alle spanningen kwamen los. Ik heb er 2 dagen last van gehad. En toen verdwenen gelukkig alle ongemaken uit mijn lijf.

Ik heb nu in deze dagen het heel moeilijk. Ik heb toch continue het gevoel dat ik mijn kindje kwijt ben. Omdat ik dat 3 weken heb gedacht. Je gaat er vanuit dat er een kindje groeit in je buik. En waarom ik ben zo gezond? Maar dat hoort allemaal bij de verwerking ik ben het nu een plaatsje aan het geven in mijn bovenkamertje. En met de dag gaat het beter. Ik probeer nu positief te denken. Zoals dat ik in ieder geval bewezen heb dat ik zwanger kan worden. En dat je als vrouw wel 1 op 4 kans hebt op een miskraam maar 75% kans dat het wel goed gaat en dat is toch het meerendeel. En nu ik 1 keer zwanger ben geweest is mijn lichaam misschien gewend en lukt het de 2e keer wel. Ik en mijn man gaan er weer voor. Ik weet alleen niet waar ik vanuit moet gaan wat betreft mijn cyclus. Moet ik nu weer 54 dagen rekenen of 6 weken wat altijd aangeven wordt na een miskraam?

Het is wel een heel lang verhaal geworden. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en dat jullie je verhaal aan mij willen vertellen. Zodat we samen het kunnen verwerken. En dat we elkaar tips kunnen geven. En dat we in 2007 dit jaar weer zwanger mogen worden van een gezonde zwangerschap.

Liefs Meisje 19

Ps. Ik had al een kinderwagen gekocht net de week voor mijn miskraam. Maar ik vind hem zo mooi dat ik hem gewoon hou. Ooit komt er een dag dat ik weer zwanger zou zijn toch?

sofietje
20 januari 2007, 20:11
Hallo,

Net nieuw op deze site... Heb net het een en ander gelezen en had de behoefte mijn verhaal ook te delen, dus meteen maar aangemeld.
Ik zal eerst mezelf even voorstellen: ik ben 24 jaar en ruim een jaar heel gelukkig getrouwd. Ook al een jaar vol verlangen uitgekeken naar een kindje en eindelijk... zo'n beetje op onze trouwdag was de ovulatietest positief (die ik juist toen voor het eerst probeerde, had een erg onregelmatige cyclus en vertrouwde m'n eigen lichaam niet meer zo..) Toen mijn menstruatie uitbleef op de verjaardag van mijn man een test gedaan en tot onze grote blijdschap was ik zwanger!! Ik voelde verder nog niet veel aan mijn lichaam maar dacht dat dat vast nog wel zou komen. Begin januari voor de eerste controle naar de verloskundige.. spannend maar ook wel heel leuk, het wordt ineens allemaal wat echter! Meteen een afspraak gemaakt voor de echo. We keken daar erg naar uit omdat het verder allemaal nog zo ongrijpbaar is, naar mijn idee zou het dan allemaal veel concreter worden. Maar helaas, zo ver is het niet gekomen. Vorige week woensdag verloor ik wat bloed. Ik maakte me nog niet echt druk, eerst maar eens afwachten. Maar toen het bleef aanhouden en ook wel wat meer werd vrijdag toch de verloskundige maar gebeld. Zij begreep heel goed dat het allemaal toch wel een beetje spannend was en dat het wel erg lang zou duren als ik op de echo een week later zou moeten wachten. Dus een afspraak gemaakt voor de maandag. Zelf kreeg ik op vrijdagavond ineens heel erg het gevoel dat het niet goed was. Het hele weekend bleef dit gevoel sterk aanwezig en ik dacht dat ik er helemaal op voorbereid was als ik op de echo zou zien dat het niet goed was. Niet dus!! Eenmaal bij de echoscopiste had ik het niet meer van de spanning. Gelukkig reageerde zij heel fijn. Op de echo bleek inderdaad dat het hartje van ons kindje niet meer klopte. Het is echt onbeschrijfelijk wat er dan door je heen gaat. Nu dus inmiddels een week verder, de foto van ons kindje staat op tafel en ik heb bijna de hele week niets anders gedaan als daarnaar kijken. Met bijna 7 weken is het gestopt met groeien, en afgelopen week was ik ruim negen weken zwanger. Nu niet meer dus. Dat geeft zo'n enorm leeg gevoel! Wel is er direct weer heel sterk het verlangen naar een kindje wat wel bij ons mag blijven. Maar tegelijk ook de angst voor weer een zwangerschap, want zal ik dan niet continu bang zijn dat het weer mis zal gaan?? Ik hoop dat ik hier op de site mijn hart even kan luchten en misschien zijn er anderen die dit al eerder meegemaakt hebben en mij misschien een hart onder de riem kunnen steken!

Groet,
Sofietje

Sampie
21 januari 2007, 10:09
Hoi sofietje

als allereerste wat een rot nnieuws zeg :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

ik heb helaas ook bij mijn 1e zwangerschap een mikraam gehad en dat valt niet mee en de angst kan ik me wel heel goed voorstellen.
wel is het vaak zo dat het een aanleg fout is dus hoeft zeker niet weer te gebeuren en zoals je ziet kun je gelukkig wel zwanger worden al neemt dat het verdriet niet weg je had zo uitgekeken naar een kindje.
ik was na 3x ongi wel weer zwanger en dat is nu mijn zoontje dus hoeft niet weer fout te gaan hoor, maarwas in het begin ook ontzettend bang.
nu heb ik afgelopen 20 dec ook weer een miskraam gehad en hoe dan ook het blijft heel verdrietig.

volgens mijn gyn,mag ik direkt weer proberen en dat doen we dan ook.
wel zou ik als ik jou was toch weer ovulatie testen gebruiken dan kun je een beetje inschatten wanneer jou vruchtbaarste periode is.

helaas krijgen veel een miskraam en weet uit ervaring dat het makkelijker word waneer je die 12 rotweken doorkomt dat het een stuk makkelijker word en het is gewoon ontzettend kl*te dat je bij je 1e zwangerschap een miskraam krijgt,
ik was nog nooit jarloers geweest en toen werd ik het ineens wel dus het doet je wel heel veel en das logisch.

Ik hoop dat je snel weer zwanger word en zwanger worden word je wel hoor alleen vooral het gevoel het duurt zolang :cry:

Nu heb ik een afwijking in mijn baarmoeder helaas en is de kans bij mij heel groot dus ook ik zal weer heel bang zijn wanneeer ik weer zwanger ben.

heel veel succes in deze rotperiode en hoop dat je snel weer een positieve test hebt en heerlijk kunt genieten

stampertje
22 januari 2007, 00:03
He meiden,

Ik weet precies hoe het voelt.
Ik heb in mei 2005 de eerste miskraam gehad, op 6 weken.
De vreugde was groot toen bleek dat ik in mei 2006 opnieuw zanger was. Maar dit heeft helaas ook niet mogen blijven. In juni kreeg ik een tweede miskraam. Ik was toen 10 weken zwanger. De gyn vertelde ons, dat hij aan de grootte van het vruchtje kon zien dat ik het waarschijnlijk in de 7e week al was verloren. Heel erg jammer. Wel heb ik hier heel veel lichamelijke klachten van gehad. Ik heb wel 3 weken ziek thuis gezeten. Ik kon helemaal niets meer. Allereerst vanwege het verdriet en ten tweede omdat ik zo een ontzettende rugpijn had, dat ik niet lang kon staan of zitten.
Een paar dagen nadat ik bloedverlies had ben ik het vruchtje verloren in de wc. Het was ongeveer 6cm groot en was erg rood. Ik heb het doorgespoelt.
Omdat het mijn 2e miskraam was, hebben mijn man en ik een chromosoomonderzoek laten doen. De uitslag was best wel schokkend. Ik had een chromosoom teveel. Hierdoor was de kans op kinderen kleiner geworden. De wereld zakte onder mijn schoenen weg. Het heeft dan ook lang geduurt voordat ik het leven weer positief kon gaan zien.

Op dit moment kan ik melden dat ik 9 weken en 4 dagen zwanger :lol: ben. Ik sta onder controle van de gyn en vorige week heb ik het hartje zien kloppen. Dat is al heel erg wat voor mij. In principe ben ik verder dan de voorgaande keren maar het blijft spannend. Eerst moet ik de 14 weken door zien te komen.

Ik wil jullie allemaal sterkte wensen met het verwerken.

Groetjes stampertje

meisje 19
22 januari 2007, 11:29
Wat fijn,

Dat jullie met mij jullie verhaal willen delen.

Sofietje, Ik ben ook heel erg bang voor een volgende zwangerschap. Ik hoop natuurlijk wel dat het snel weer raak is. Maar ja ik weet het ook niet. Ik heb maar 1 cyclus gehad en dat was nadat ik stopte met de pil en die telde 54 dagen. Maar na een curretage zeggen ze altijd dat het zo'n 6 weken duurt voordat je weer ongesteld bent. Maar ja ik heb dus geen flauw idee. Of 28 Januari heb ik mijn ovulatie of 9 Februari. Maar misschien zit ik er wel weer helemaal naast en duurt het allemaal nog langer.

Ik vind het heel verlend voor het verdriet en de pijn die door je heen gaat. Ik maak precies hetzelfde mee. Ik ben nu al weer 3 weken verder. maar het blijft pijn doen. Vooral als je hoort dat er weer iemand zwanger is. En dan net iemand in je familie weer. er zijn er nu al 4 zwanger in mijn familie en allemaal in dezelfde piriode hoe ver mijn zwangerschap zou zijn. Echt heel erg pijnlijk. :cry: :cry: :cry: Ik hoop voor hun dat alles goed gaat en dat ze nooit het verdriet hoeven mee te maken wat wij nu hebben.

1 Februari hoop ik wat meer informatie te krijgen van mijn gynaecoloog en ondertussen zijn mijn man en ik lekker aan het door klussen. En we hopen dat het snel weer raak mag zijn zodat we het verdriet van de 1e miskraam een beetje kunnen vergeten. En ik hoop dat het met de 2e zwangerschap allees mag goed gaan. Maar je kunt er toch niet veel aan doen. Als het goed gaat is het mooi en spring ik een gat in de lucht maar als het weer fout gaat dan kun je het ook niet tegen houden. Ik denk alleen dat ik dan echt in een zware depressie zou vallen. Maar we gaan er gewoon vanuit dat alles goed gaat. En bij jullie ook de volgende x.

Als jullie vragen hebben of wat willen vertellen ga jullie gang. Ik zou altijd terug reageren. En ik wil jullie graag helpen het verdriet te verwerken en pijn.

Stampertje ga lekker genieten van je zwangerschap. En probeer zo min mogelijk aan een miskraam te denken. En nog mijn hartelijke felicitaties.

Liefs jullie Meisje 19

sofietje
22 januari 2007, 12:55
Het doet in ieder geval al heel veel goed om te merken dat er anderen zijn die het ook zo ervaren, dat geeft ook wel weer een beetje vertrouwen in de toekomst. Vanmiddag moet ik naar het ziekenhuis voor een echo om te zien of alles al wel weg is, ik heb zelf het idee nog van niet. Ben dus wel een beetje benieuwd naar wat ik daar te zien en te horen krijg...

Meisje, het is inderdaad niet makkelijk als je van anderen hoort dat zij wel zwanger zijn en dat het allemaal goed gaat. Vorige week hoorde ik nog iemand klagen over misselijkheid enzo. Toen werd ik zo boos, ik was graag kotsmisselijk geweest als het maar had betekend dat alles verder goed was! Natuurlijk kan ik best van haar begrijpen dat je je liever anders voelt, maar toch.. op dat moment kon ik daar echt effe niet tegen!!

Stampertje, gefeliciteerd! En heel veel sterkte om deze spannende weken door te komen, ik hoop van harte voor je dat het goed zal gaan...

Groet,
S

meisje 19
22 januari 2007, 17:43
Sofietje,

Daar kan ik ook echt pissig om worden. Mijn nicht is ook zwanger (en 3 andere nichten) en zij belde mij na mijn miskraam. En ik zij tegen haar als ik weer zwanger zou zijn en last zou krijgen van overgeven en allerlei kwaaltjes zou hebben dan zou ik er echt van genieten. Heerlijk! Maar ja zij moest het weer afkraken door te zeggen dat het echt niet fijn is hoor en dat je dan helemaal niet blij bent. En ik ben nu zeker wel blij na een miskraam dacht ik. Voor ons zou het heerlijk zijn als we weer zwanger zijn en lekker misselijk. Wij hebben iets verschrikkelijks meegemaakt en als je dan weer zwanger bent dan wil je dat vergeten en met volle teugen genieten van je 2e zwangerschap en hopen dat dn alles goed gaat. Mensen die dat zeggen zijn simpel en dom. Kunnen gewoon niet nadenken. maar moet je eens kijken als hun iets zou overkomen hoe verschrikkelijk het ze dan vinden, dan praten ze wel anders. Ik hoop het niet hoor want een miskraam gung je niemand.

Maar hoe oud ben je? Trouwens mijn verloskundige zei dat het 9 van 10 keer de 2e keer wel goed gaat. Kijk maar na Sampie bijvoorbeeld. Zij kreeg de eerste keer een miskraam maar de 2e keer raakte ze in verwachting en heeft ze een gezonde zoon op de wereld gezet. Dus wie weet hebben wij straks ook geluk! En heeft het gewoon te maken met de pil. Of met zwanger raken dat ons lichaam er eerst even aan moest wennen. Maar ja bij mij gaf het wel iets anders aan omdat ik een lege vruchtzak had. Dat zegd dat dan iets mis is gegaan in het begin van de ontwikkeling. Het is in ieder geval heel vervelend maar laten we onze schouders er onder zetten. En we proberen het gewoon opnieuw net zolang tot het een keer lukt. En die dag komt er zeker. En voor de rest iedereen die flut opmerkingen of domme opmerkingen plaats daar heb ik nu schijt aan. We laten ze gewoon een poepie ruiken. Hoe is nu jouw cyclus eigenlijk? Voor dat je zwanger werd?

Liefs Meisje 19 :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

sofietje
22 januari 2007, 18:06
Hoi Meisje,

Dat is nog eens duidelijke taal :wink:
Ik hoop inderdaad dat ik mijn volgende zwangerschap lekker misselijk en moe en weet ik veel allemaal ben, dan is het in ieder geval heel anders als deze zwangerschap en hoef ik wat minder te vergelijken. Leidt misschien ook de aandacht een beetje af :)

Het is inderdaad vaak zo dat er iets mis is gegaan in de ontwikkeling van het kindje, waardoor het sterft. Bij jou is dat ws. al heel vroeg in de zwangerschap gebeurd, bij rond de 7 weken. Maar het maakt voor de gevoelens die je hebt niets uit denk ik!

Om nog even je vraag te beantwoorden: ik ben 24 jaar.
Ben vanmiddag nog voor een echo geweest en gelukkig is alles weg, het zag er alleen nog wat rommelig uit in m'n baarmoeder, maar dat komt als het goed is ook snel goed. En ze vertelde me daar dat als ik wilde ik gewoon direct weer zwanger kon worden, en dat in principe de dag dat ik het vruchtje ben kwijt geraakt geldt als de eerste dag van je menstruatie in een normale cyclus. Nu was mijn cyclus vooral het laatste jaar nogal onregelmatig (varieerde van 5 - 8 weken) maar ik ga gewoon maar weer met ovulatietesten aan de gang, dat geeft meteen zekerheid en hoef ik niet wekenlang in de stress te zitten of mijn menstruatie nu wel of niet komt, want das ook geen pretje...

Kan jij je verhaal trouwens verder wel goed kwijt in je omgeving? Lijkt me erg vervelend als er zo gereageerd wordt door familie zoals je nicht deed...

En inderdaad, we gaan gewoon maar heel hard hopen en bidden om een betere afloop de volgende keer!!

Groetjes,
S

meisje 19
23 januari 2007, 07:58
Hoi hoi,

Ik ben vannochtend heel vroeg. Ik kan niet meer slapen. En ik kan me ook niet meer douchen het warm water is op in de cv. En ik en mijn man hebben geen flauw idee hoe we dat ding moeten bijvullen. Ik ga straks naar mijn moeder en dan neem ik een heerlijk bad. Ik heb een dag vol met afspraken. Om half negen moet ik bellen. En om 11 uur bij iemand op bezoek. Om 13.00 huishoudelijke hulp en daarna snel even naar de stad na de H&M. Ik heb geen handschoenen en muts. En het is vannacht heel koud geweest. Ik heb net nog staan krabben. Maar zonder handschoenen ben je dan echt niet blij. :(

Ik heb veel steun aan mijn naaste familie. Mijn ouders en broers en schoonzus. En natuurlijk op eerste plaats mijn man. Ook al doet hij er een beetje nuchter over. En zegd wel 100x op een dag tegen mij KOMT ALLEMAAL GOED! Verschrikkelijk als hij dat zegd vooral als je iets wil wat je nu wilt. Maar ja je lichaam kun je ook niet dwingen dus we moeten geduld hebben. Verder mijn familie is ook heel lief bijhalve 1 gezin. Dat zijn net heksen en die kicken erop als jij pijn leidt. Het zijn snotneuzen en hele domme vrouwen die zelf geen verstand hebben van zwanger worden en een miskraam krijgen. Mijn tante heeft ook een miskraam gehad en weet je wat ze toen zei. Je moet maar denken alsof het niks is geweest want het was niks. (Moet zij zeggen ze kreeg een miskraam pas na 4 kinderen) Dat heeft me echt heel veel pijn gedaan. Heb ik nu ook nog steeds verdriet van. Maar ik negeer hun nu. En als ze me weer van die rot opmerkingen maken dan zullen ze een keertje horen wat ik van hun vind. Bah echt een rot gezin. Maar niemand mag hun hoor. Ze zoeken daarom ook steun bij elkaar want voor de rest zijn ze al niet meer zo geliefd in de familie. Eigen schuld dikke bult.

Was dit je eerste miskraam sofietje? En hoe voel je je nu? Kun je het allemaal een beetje aan? Als je een keer moet huilen dan moet je echt laten gaan hoor. Dat lucht heel erg op en helpt bij het verwerken heel goed. Maar we gaan er gewoon weer tegen aan. En 2e keer gaat het gewoon goed. Daar gaan we ons op concentreren. Ik had gistermiddag hele erge steken rechtonderin mijn buik. Misschien mijn eisprong geweest of ik krijg hem binnenkort. Meteen geklust gisteravond :oops: :lol: . Als het mijn eisprong is geweest of hij moet nu binnen een week komen dan wordt ik in iedergeval eerder ongesteld. Ik tel nu een cyclus van 54 dagen bijna 8 weken. Ik zie wel. 1 Februari hoop ik dat ik een inwendige echo krijg voor na-controle en dat ze dan wat kan zien. Ik heb nu echt zo'n gevoel van ook al zou ik er maar 1(prachtig kindje) krijgen dan ben ik al dolgelukkig. Laten we het hopen.

Hahaha ik zit nu nog steeds met mijn jas aan en dikke sjaal om achter de computer. Ik had het zo koud. Ik moet elke ochtend mijn mannetje na het station brengen dus ik zit om kwart voor 7 dan al in de auto. Ach ja het leven gaat door hoe moeilijk dat soms ook is. Maar het is wel goed anders zouden we nooit meer zwanger worden. :wink: :wink:

Ik hoop dat jouw lichaam ook snel hersteld is en dat je het weer mag gaan proberen. Want een na een miskraam mag je gewoon weer zwanger worden. Dat is geen enkel probleem. Fijn dat je echo goed was. Je baarmoeder hersteld zich heel snel hoor. Komt helemaal goed ben ik van overtuigd meis.

Liefs meisje 19

sofietje
23 januari 2007, 11:33
Hallo!

Tjonge, ik schaam me gewoon een beetje, kwam om 10 uur pas uit mn bed... Ik zit hier nu dicht naast de warme kachel, maar verder is het inderdaad maar koud overal! Balen, als je niet eens even lekker kunt douchen. Hoop voor je dat het snel is opgelost.

Ik heb het nog 'lekker' rustig vandaag, moet alleen zo nog even naar de dokter en vanavond krijgen we nog bezoek. Ik zit verder nog ziek thuis, gelukkig. Moet echt even nog niet aan werken denken! Ik probeer eerst thuis maar weer eens wat te gaan doen en dat valt ook nog niet altijd mee. Ik had nooit verwacht dat het ook lichamelijk zo'n impact zou hebben! Hoe was dat bij jou eigenlijk?

Fijn dat je veel steun hebt in je omgeving, dat is zo belangrijk!! En zo'n tante... die zou ik echt wel wat kunnen doen geloof ik. Ik heb gelukkig nog niet echt negatieve reacties gehad. Wel merk je dat de n er beter op weet te reageren als de ander. Mijn zus heeft vorig jaar een miskraam gehad, en dan merk je toch dat je er met haar het makkelijkst over kunt praten, zij weet precies wat het is.

Het was inderdaad mijn eerste zwangerschap en dus ook mijn eerste miskraam. Ik hoop van harte ook de enigste!! Enne... ik hoop voor je dat je gisteravond niet voor niets aan het werk bent geweest, spannend hoor!! :wink:

Nou, ik ga zo maar eens even ruiten krabben, MET handschoenen. Enne... ik ben blij dat mijn vent lekker op de fiets naar z'n werk gaat, hoef ik er niet zo vroeg uit :wink:

Liefs en tot gauw,
S

meisje 19
23 januari 2007, 18:13
Hahaha ja er moet er altijd 1 zijn die het beter heeft.

Sofie ik heb 2 weken lang niks gekund. Ik had er ook geen behoefte aan. Maar omdat ik gecurreteerd ben waren mijn echte lichamelijke klachten weg na 3 dagen. Ik heb 2 dagen na de ingreep heel veel last gehad van onrust in mijn lichaam. Alle spannigen kwamen eruit dat was echt verschrikkelijk. Ik stond helemaal te trillen kon mezelf niet rustig krijgen. En na 3 dagen was ik ook gestopt met bloeden dus dat was wel echt super. Want ik moest er niet aan denken om nog 2 weken door te bloeden. Dat had ik echt niet aangekund hoor. Want na die 3 dagen ben ik in elkaar gestort van elende en verdriet. Ik kon er niet met mijn hoofd bij. Waarom ik Waarom? En de gedachtes. maar goed daar ben ik nu eindelijk overheen. Er zijn soms van die momenten dat ik opeens heel erg verdrietig ben. En dan huil ik lekker even uit. Dan lucht het weer op en kan ik weer helder nadenken.

Hoe was het bij de dokter? Gezellig visite dat is altijd fijn. Ik ga morgen samen met mijn hubby ons koopcontract tekenen voor de nieuwe woning. Ik heb er echt zin in. lekker verhuizen in een mooi nieuw gerenoveerd huisje (moeten we wel zelf renoveren). Ik kan niet wachten en lekker even mijn gedachte op iets anders vestigen.

Ik heb trouwens buikkrampen joh. Gisteren had ik nog steken en misschien het gevoel dat ik een eisprong zou hebben maar nu denk ik eerder dat er rooie dagen aankomen. Maar zo snel??? Weet jij misschien wat ik voel. Als er maar nog niet iets zit. Maar dat kan volgens mij niet want ik heb ook al weer een paar keer gewoon witverlies gehad. Mmm vreemd.

Ik spreek je morgen weer Shofie en doe rustig aan neem de tijd die je nodig hebt. Want er is niet zomaar iets met je gebeurd. Sterkte :wink:

Liefs Meisje

sofietje
23 januari 2007, 20:30
Nog even gauw tijd voor een berichtje...

Zo herkenbaar wat jij schrijft allemaal! Echt fijn om te lezen, want je gaat jezelf af en toe echt maar een beetje 'raar' vinden. Juist vanmiddag nog een heel gesprek gehad op MSN met een vriendin, dan is het fijn als een ander er echt de tijd voor neemt en achteraf nog zegt dat ze er zelf ook veel aan heeft gehad. Zoiets pept echt weer even op!

Ik heb na een week nog steeds bloedverlies, vandaag weer wat meer als gisteren en zondag. Ben vandaag ook wel weer wat meer bezig geweest, misschien komt het daar wel door. Als ik meer bloedverlies kreeg moest ik de verloskundige weer bellen, maar ik denk dat ik morgen nog maar even afwacht. Ik zou nu eigenlijk ook wel willen dat het zo langzamerhand overgaat, dan kan je je ook weer een beetje meer op de toekomst richten (en ervoor aan de slag gaan :wink: )

Wat vreemd, die buikkrampen enzo. Ik weet eerlijk gezegd niet wat het zou kunnen zijn. Hoop voor je dat het allemaal meevalt, zou geen pretje zijn als blijkt dat er nog wat zit h!

Gefeliciteerd joh, met je nieuwe huis! Moet er veel aan gebeuren? Inderdaad, lekker met iets heel anders aan de slag, ook wel effe lekker! Zo hebben wij een verbouwing van de badkamer in het vooruitzicht en daarna lekker... vakantie! Duurt nog wel effe, maar wel lekker iets om naar toe te leven. Wanneer is de overdracht van jullie eigenlijk?

Ik ga gauw stoppen, de visite staat zo voor de deur...

Liefs,
S

meisje 19
24 januari 2007, 08:26
Goedemorgen,

Even snel voordat mijn laptop het begeeft. Ik vind het ook heel fijn om er met anderen erover te praten die de tijd voor je nemen en die naar je luisteren. Je kan dan lekker je hart even luchten en jouw gevoelens kwijt. Ik vind het ook heel fijn om met jouw erover te praten. We hebben immers hetzelfde moeten mee maken laatst.

Hoe zag jouw miskraam eruit? Was het ook een windei? Ik snap niet dat ze dat zo noemen want het is en blijft toch jouw kindje voor het gevoel.

Wij moeten eind Maart uit ons huis zijn. En onze nieuwe woning komt uit de huur waar eigenlijk dus alles aan gedaan moet worden. Dus dat wordt heel hard klussen 2 maandjes. We moeten zo snel mogelijk passeren want eerder krijgen we de sleutels niet. We hopen dat we per 1 Februari aan de slag kunnen. Ik las ook dat jij ging verbouwen. is denk ik wel fijn hoor heb je even rust in je geest.

Heb je ook weer buikkrampen bij het verliezen van meer bloed? Ik heb 5 dagen rond gelopen met hevige buikkrampen en de laatste dag begon ik ook meer bloed te verliezen. Ik zou het wel even in de gaten houden. Anders vraag je aan je verloskundige of een gynacoloog even een inwendige echo kan maken? Dan krijg je meer zekerheid. Ik zou in iedergeval vandaag even naar haar toe bellen en vertellen hoe je er nu voor staat.

Ik ga stoppen. Moet straks weg contractje tekenen. Ik heb er zin in. :lol: :lol:

Liefs meisje 19

meisje 19
24 januari 2007, 08:51
oh ja,

Ik had gisteren nog even aan Sampie gevraagd over die buikkrampen. het kwam haar heel bekend voor en een week later kreeg ze haar eisprong. Dus wie weet hoort het erbij. Maar ik heb voor de zekerheid gisteren nog wel even geklust. Ieder lichaam is namelijk anders. Maar Sampie is ook een hele lieve meid die je ook kan helpen met probleempjes. We leven met z'n alle met je mee. En ik hoop dat je geen curretage nodig hebt want dat is echt geen pretje. Ik heb namelijk heel veel last gehad van die narcose. Maar 1 voordeel had het wel je wordt helemaal leeg gemaakt ( je baarmoeder hoor) en als je wakker wordt bloed je haast niet meer. Het bloeden was bij mij toen nog maar heel iets 3 daagjes. Maar ik heb wel het gevoel dat het een ergere klap in het gezicht is dan dat je alles z'n beloop laat. Geestelijk is het beter voor je om geen curretage te laten doen. Maar als het niet anders kan dan moet je. Probeer in iedergeval rust te vinden.

Liefs meisje

Esther1978
24 januari 2007, 13:13
Hoi allemaal,

Het is de eerste keer dat ik hier kom en dus een bericht type.
Vorig jaar juni hebben we besloten dat we graag wilden proberen om kinderen te krijgen.
Mijn vriend is 35 en ik ben 29. 3 maandan later bleek ik zwanger te zijn. Helaas kreeg ik met 8 weken een miskraam. Ik droomde dat ik een miskraam kreeg en dat ik het vruchtje in mijn handen hield. De dag daarop voelde ik me heel down en vreemd. Ik had een slecht gevoel over mijn zwangerschap. s`Avonds begon ik oud bloed te vloeien. Een kleine week later heb ik inderdaad het vruchtje in mijn handen gehad.
Op advies van vriendinnen, die beiden een miskraam hadden gehad, zijn we gelijk gaan proberen om opnieuw zwanger te worden. En ja hoor ik was echt weer zwanger. Ik vond het doodeng. Moest ik weer al die weken door. Ik had ook eigenlijk niet verwacht dat het echt zo snel weer zou lukken. Ik was blij maar was ook wel bang.
Ik mocht nu eerder een afspraak maken voor een echo, nu in de 10e week.
De weken gingen voorbij en het was uiteindelijk het weekend voordat ik op woensdag de echo zou hebben. Ik kreeg ineens een paniekerig gevoel, het zou toch niet zo zijn dat ik nu bij de echo hoor dat het niet goed is? Ik werd echt angstig.
Uiteindelijk was het woensdag en we gingen op weg voor de 1e echo. Ik moest met volle blaas komen want dan zou de kans groter zijn dat ze het met de gewone echo zouden zien en dan zou het misschien niet met een inwendige echo hoeven.
Maar ze kon het niet zien, volgens de verloskundige was het nog geen 10 weken. Ik had gelijk alarmbellen, want ik was precies een maand na de miskraam zwanger.
Het werd een inwendige echo. Ze tuurde maar en ik wist het al, ik zag het vruchtje zitten op de echo maar het deed niets.
En toen zei ze ons dat ze ons geen goed nieuws kon geven.
We hebben toen al vrij snel besloten voor een curretage, watn het vruchtje leefde al 3 weken niet meer. Ik wilde niet afwachten, wat misschien weken zou kunnen duren.
Nu zijn we ongeveer een dikke maand verder. Ik ben al weer ongesteld geweest. Dat was en fijn maar ook weer niet. Het fucntioneert weer, maar ik had niet ongesteld moeten zijn maar zwanger. Het voelt soms zo oneerlijk. En het lijkt inderdaad alsof iedereen zwanger is en dat het een ander voor de wind gaat. Dat is natuurlijk niet zo.
We hebben besloten dat we nu op nieuw gaan proberen. Wel met hele gemengde gevoelens. Ik wil zo graag, maar vind het echt heel eng nu. En wat nu als het weer niet goed gaat? Kan ik dat aan? Ik weet het echt niet. Wat is wijsheid? Ik voel me goed, maar ik weet niet of ik nog een miskraam wel aankan. We hebben nog geen kinderen, dus nog geen bewijs dat we een gezond kindje kunnen krijgen.
Lastig hoor. Volgens de gynaecoloog hebben we gewoon veel pech gehad, en moeten we ons nu nog geen zorgen maken. Onderzoeken wijzen vaak na twee miskramen nog niets uit. Na een derde miskraam wordt verder onderzoek gepleegd.
ppfff. ik hoop dat ons dat bespaard blijft.
Ik ben nu al weer bezig met de vruchtbare dagen. Maar ondertussen eigenlijk ook nog met verwerken van de miskramen. Wel merk ik dat het nu steeds beter gaat. Vandaag de ultieme test gehad om bij een collega op kraambezoek te gaan.
En we hebben drie vriendinnen die binnenkort gaan bevallen. Dus nog zat beproevingen.
Nou ik wens iedereen veel succes bij het zwanger worden of het verwerken van een miskraam. Hopelijk kan ik me dit jaar ook bij de club van de zwangeren aanmelden?????
Zou het?????

Groetjes Esther

sofietje
24 januari 2007, 13:22
Dag Esther,

Wat een verhaal joh! Dat valt allemaal niet mee... Ik kan me goed voorstellen hoe onzeker je je moet voelen. Zeker als je zoiets twee keer vlak achter elkaar mee moet maken. Ik ben zelf ook heel bang voor een volgende zwangerschap, terwijl ik er ook alweer heel erg naar uitkijk. Maar inderdaad, die angst dat het weer niet goed zal gaan. Bij mij hebben ze me wel verteld dat ik bij een volgende zwangerschap al een echo zou mogen bij 7 weken, om de onzekerheid weg te nemen. En wat lijkt me dat geweldig, om dan het hartje van mijn kindje te zien kloppen! Maar voordat het zover is zal er eerst nog een spannende tijd aan vooraf gaan. En het mooie van dit forum vind ik dat je erachter komt dat je niet de enige met die angst en spanning bent, maar dat er mensen zijn die precies hetzelfde hebben. Ik hoop van harte dat jij dat ook als een beetje steun zal kunnen ervaren. In ieder geval... van harte welkom hier en sterkte met alles!!

Liefs,
S

Esther1978
24 januari 2007, 18:42
Hai Sofie,

Ik mag nu als ik weer zwanger wordt bij 8 weken een echo. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik de 7e week goed voorbij ben, waar het nu twee keer is misgegaan.
Ik zal een dezer dagen ook al jou berichtjes eens lezen. Ik begrijp dat je ook een miskraam hebt gehad.
Ik laat snel weer van me horen.

Gr esther

sofietje
24 januari 2007, 19:58
En meisje....
Je handtekening gezet?? Je gaat geloof ik nogal een eind weg verhuizen h?

Ik ben vandaag zowaar ook nog even aan het klussen geweest: we zijn nl. een kast aan het bouwen... Meteen daarna wel weer wat bloedverlies, terwijl het verder vandaag rustig was. Is dat normaal dat je nog een tijdje bij inspanning enzo bloed verliest??

Verder de ovulatietesten binnengekregen die ik besteld had, dus ik kan binnenkort ook daarmee aan de slag. Ben benieuwd of het bij jou nu echt je eisprong is die je aan voelt komen, ik hoop het voor je!!

En Esther, hoe lang (of kort..) geleden is het dat jij je miskraam had?

Groetjes,
S

Esther1978
25 januari 2007, 10:25
Haii Sofietje,

De eerste miskraam was 11 oktober en precies een maand later was ik weer zwanger.
De tweede miskraam ontdekten we dus pas bij de echo en dat was op 20 december. Het vruchtje was al doodgegaan bij 7.5 weken. Ik ben de 21e gecuretteerd en ik ben na 3 en een halve week weer ongesteld geworden. Dat was vorige week dinsdag, dus ik zou dit aanstaande weekend weer vruchtbaar kunnen zijn.
Ik doe niet aan ovulatietesten, tenminste dat is nog niet nodig geweest. We hebben het zo gedaan dat we om de dag sex hebben, of om de drie dagen. Beide keren is het zo gelukt. En ik heb het voordeel dat ik regelmatig ongesteld ben. Zo rond dag 11 tot en met 14 zou ik dus vruchtbaar kunnen zijn. Misschien lukt het wel weer. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat het na een curretage langer kan duren dat je weer zwanger wordt.
Ik ga van de sex genieten en de rest zie ik wel. Ik ben er niet meer zo op gefocust. Als ik niet direct zwanger wordt geeft het niet, dan blijft het moment van spanningen nog mooi even uit. Maar ik wil toch wel graag weer zwagner worden.....dubbel he.
Dus je kan snel als je wil na een miskraam zwanger worden. Je lichaam heeft dan nog wat hormonen die een bevruchting kunnen bespoedigen.
Ik begrijp dat het jou eerste miskraam was? Heftig he...
Ik vind het een hele moeilijke tijd, en het is keihard. Toch verbaasd het mij hoe meelevend veel mensen zijn. Ik heb maar een stomme opmerking gehoord en dat is; "Ach je bent nog jong". Alsof jong zijn uitmaakt of een miskraam erg is of niet.
Het is erg en zo verdomd hard. Het lijkt ook zo gemeen, waarom zij wel een kind en wij niet?
Ik wens je veel succes hoor, hoop dat het jullie ook mag lukken.
Wie weet....

Gr Esther

meisje 19
25 januari 2007, 11:55
Esther,

Welkom op ons forum. Er zijn heel wat vrouwen die een miskraam meemaken. Sommigen die willen er over praten en anderen die willen het vergeten en er geen woord meer over spreken. Ik vind het fijn dat je jou verhaal met ons wil delen. Maar meid wat heb jij al veel meegemaakt. En dat 2 keer achter elkaar. Wat ik me afvraag is eigenlijk: Was het bij jullie nou die zo genoemde windei of hadden je al een embryootje? Ik heb een windei gehad (ik haat dat woord). Gek is het eigenlij want toen ik mijn miskraam kreeg had ik die weken daarvoor ook al zo'n gevoel van dat ik me niet lekker bij mijn zwangerschap voel en dat ik echt zoiets had van dat ik misschien wel eens een miskraam zou kunnen krijgen. Volgens mij kunnen vrouwen dat gewoon aanvoelen als het mis is. Ik dacht het omdat ik niet zo last had van zwangerschapskwaaltjes. Ik vind het echt heel vervelend voor je. Maar dat je zo snel weer zwanger was is ook wel mooi. Ik heb helemaal geen regelmatige cyclus die van mij telt nu 54 dagen. Dus ik kan nog even wachten. Maar na een curretage kun je ook wel weer snel zwanger worden hoor. Want op het moment dat ik nu een eisprong zou krijgen dan is mijn baarmoeder er ook weer klaar voor. Dus dat is echt geen probleem. En ook voor jou niet. Maar ik las dat je ook weer ongesteld bent geworden. Maar dat is misschien wel fijn voor je want dan is ook echt even alle rotzooi van die miskramen ook uit je buik en krijg je weer meer regelmaat. Ik hoop voor je dat het binnenkort weer raak mag zijn en dat je dan die 8 weken door mag komen.

Sofietje,

Ik vind dat je zo'n leuke naam hebt. Mijn nichtje heet ook zo. Ik ga inderdaad een eindje weg verhuizen van de woonplaats waar ik nu woon. Na de andere kant van Nederland. Ik hoop dat het mijn eisprong is maar ik heb werkelijk geen flauw idee. Maar ja dat wachten we wel af. Ik ga pas 10 Maart testen heb ik mij zelf voorgenomen. Je vroeg aan mij of je nog wat kan nabloeden van een miskraam? Dat kan hoor maar ik wou je er wel even op wijzen dat je geen zware dingen mag tillen of jezelf overbelasten. Een kast in elkaar zetten had ik nog even niet gedaan. Maar het is niet erg hoor als nog een beetje bloed verliest dat had ik na 5 dagen ook nog opeens. Let er wel op dat het bloeden niet erger wordt. Zodra je heel veel bloed gaat verliezen dat het er gewoon als een kraantje die open staat uit loopt of als je weer hele erge buikkrampen krijgt dan moet je meteen je huisarts of je verloskundige bellen. Dan heb je waarschijnlijk een curretage nodig. Maar nog een klein beetje bloed dat is heel normaal hoor en al helemaal na een miskraam. Don't worry.

Liefs Meisje 19

meisje 19
25 januari 2007, 12:26
Oh ja,

Ik ben eigenlijk ook heel erg bang om weer zwanger te worden. Want ja Esther jij vertelde dat je daarna weer een miskraam heb gehad en dan gaat eigenlijk mijn verhaal van bij de 2e gaat het 9 van de 10 keer wel goed gaat dan in lucht op. Dus ik ben nu echt heel erg bang dat het mij misschien ook weer kan gebeuren. Ik hoop het niet maar ik krijg er hele dubbele gevoelens van. :cry: :cry: :cry:

Ik hoop het echt niet en ook niet voor jullie meer. Het gemene is je kan er zelf helemaal niks aan doen. Je kan het niet bij je houden asl het niet meer leefd of niet goed is. Je kan het eitje en zaadje niet dwingen om hun werk goed te doen. Je moet gewoon afwachten. En dat haat ik. Maar ja ik ga pas testen op 10 Maart en eigenlijk hoop ik dan al zover te zijn dat ik de eerste 12 weken door ben. Ik heb gewoon het gevoel dat je echt de eerste 8 weken moet overleven een soort survivor (ik weet niet hoe je het schrijft ik hoop dat jullie me begrijpen). Alleen al als ik die 8 weken voorbij ben zou ik een gat in de lucht springen. Hopen dat het snel mag gebeuren en dat we er ongemerkt langs heen komen. Ik will weer zwanger zijn en het vruchtje houden en over 9 maand een mooi kindje krijgen :cry: :cry: :cry:

Grtjs Meissie

Esther1978
25 januari 2007, 13:12
Hoi hoi,

Ik heb bij de eerste miskraam ongeveer 1.5 weken bloedverlies gehad. Na de tweede miskraam en curretage 2 weken. Niets is vreemd.
Je moet er op letten dat je geen koorts krijgt en het is slim om na twee weken na de miskraam een test te doen om te checken of het hormoon uit je lijf is. Is de test positief dan heb je grote kans dat je baarmoeder nog niet schoon is.
En zwaar tilllen na een miskraam maakt niet veel uit hoor. Je voelt lichamelijk wel aan wat je aankan en wat niet. Zwaar tillen heeft geen negatief effect op je lichaam en je herstel hoor.
En ja je kan dus altijd een miskram krijgen. Niemand is na een eerste miskraam meer onbezorgd.
Ik kan me voorstellen dat je bang bent, meisje, dat ben ik ook. Maar dat ik bij de tweede zwangerschap weer een miskraam heb gehad zegt niets voor jou. Laat je niet leiden door alle verhalen, ik probeer dat ook niet te doen. Iedereen kan wel een bijzonder of raar verhaal vertellen uit zijn of haar omgeving wat iemand heeft meegemaakt. Twee miskramen achter elkaar komt minder vaak voor dan een miskraam. Je moet er van uit gaan dat 15 % een tweede miskraam krijgt. Dat is bijna 80% bij wie het dus wel goed gaat.
Volgens de gynaecoloog hebben wij gewoon heel veel pech en zeggen twee miskramen niets over een volgende zwangerschap. Hij maakt veel mee dat vrouwen na twee of meer miskramen daarna gewoon gezonde kinderen krijgen.
Ik hou deze gedachte ook maar vast en hoop op een beter jaar dan 2006.
Voor jullie hoop ik ook op meer geluk.

Liefs Esther

meisje 19
30 januari 2007, 20:15
Hey Sofietje,

Hoe gaat het met je? Ik heb lang niks meer van je gehoord? Gaat alles wel goed? Ik hoop het wel voor je. Ik heb nog wel een leuk verhaal voor je. daar voel je je vast wat beter door (teminste ik vond het geweldig nieuws.)

Leontien van Morsel nu van zijlaard (wielrenster) hahaha ik denk dat je nu wel begrijpt wie ik bedoel. Zij heeft 5 maanden geleden mee gedaan aan sterren dansen op het ijs bij sbs6. Een week later kregen we allemaal te horen via de pers dat ze een miskraam heeft gekregen. Nu vandaag las ik dat ze weer zwanger is. Maar al 16 weken. Dus zij is na haar miskraam meteen weer in verwachting geraakt en het is nu helemaal goed gegaan. Ze is haar gevarezone voorbij en schreeuwd nu van alle daken dat ze zwanger is. Wat vind ik nu het mooie van dit verhaal? Dat wij dus gewoon meteen weer in verwachting kunnen raken en dat het bij de 2e zwangerschap meestal wel goed gaat. En ik hoor het nu heel vaak opeens. Zoals een nicht van mij. Zij heeft ook een miskraam gehad maar bij de 2e ging het wel goed en nu is ze al 13 weken in verwachting van haar 2e kindje. Dus wij hebben gewoon hoop dat het voor ons straks ook helemaal goed komt.

Ik heb deze donderdag mijn afspraak bij de gynaecoloog. Ik ben echt heel erg benieuwd?? Ik hoop dat ze al wat kan zien of aan mijn eierstokken dat ik mijn ovulatie binnenkort krijg?? Ik had wel van het weekend hele erge buikkrampen en steken maar ik ben geen druppeltje bloed verloren. Dus ik weet niet wat het is geweest??? Jij misschien?

Esther met jou ook alles goed? Ik bedoel het niet gemeen tegenover jouw hoor. Ik vind het heel erg dat het bij jou de 2e keer ook is misgegaan. En het vervelende is dat ze pas met 3 miskramen gaan kijken of er iets aan de hand is met jou of je partner. Trouwens ik zag dat je uit en enschede komt. Ik ben ook een twentenaar een buurvrouw van je. Ik hoop dat het met jou binnenkort ook goed mag komen en dat je dan niet nog een keer die ellende mag meemaken. weet jij misschien wat voorn krampen ik steeds heb? Ongesteldheidskrampen of ovulatie krampen??? Nou ja ik hoop in ieder geval dat ik donderdag niet net ongesteld ben want dan maakt ze helemaal geen inwendige echo meer.

Allemaal heel veel succes met zwanger worden opnieuw!!! Februari nieuwe vruchtbare maand voor ons.

Liefs meisje 19

sofietje
30 januari 2007, 22:57
Weer eens een berichtje van mij... Alles is goed hoor, alleen een beetje druk gehad, vandaar. Ben vandaag weer een beetje begonnen met werken. Best wel weer even omschakelen!! Maar gelukkig ging het best goed. Ben nog steeds niet helemaal van alle 'klachten' af, nog veel moe en nog steeds wat bloedverlies. Zwangerschapstest was ook nog positief vandaag, hoop eigenlijk maar dat het nu snel echt over is... Ga eind v/d week nog maar een keertje testen denk ik. Ben verder begonnen met monnikspeper te slikken, dit schijnt een regelmatige cyclus te stimuleren. Ik hoop het, want ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten dat het weer zo onregelmatig is als het laatste jaar!!

Meisje, 'k hoop voor je dat het allemaal meevalt bij de gyneacoloog. En inderdaad wel een goed bericht van Leontien, zoiets geeft moed h!! Ik hoorde juist vandaag van een schoonzus dat ze weer in verwachting is, ze vond het heel moeilijk om te vertellen. Gelukkig heb ik er niet echt moeite mee om anderen wel zwanger en met de kinderwagen te zien lopen, al zou ik het zelf ook graag willen natuurlijk. Maar juist doordat je nu het tegendeel hebt meegemaakt, gun je anderen het nog veel meer dat het allemaal goed gaat. Tenminste, dat is bij mij zo.

Laat het ff weten als je bij de gyn bent geweest, ik ben benieuwd!!

Groet,
S

meisje 19
1 februari 2007, 18:23
hey sofie,

Ik ben bij de gynaecoloog geweest vandaag. het ging helemaal geweldig. Ik heb al mijn vragen aan haar gesteld. En ze heeft ze allemaal kunnen beantwoorden. Ik moet uit gaan van 6 weken en dan moet ik ongeveer weer ongesteld worden. ik mag nu al gewoon weer zwanger worden. Dus wie weet heb ik over 2 en een halve week alweer een postieve test. Duim duim. Maar ja het is ook niet erg als ik dan ongesteld wordt. dat voeld misschien dan toch wat beter. En ze zei dat mijn miskraam niks mee temaken heeft met mij of mijn man. want het was gewoon zwangerschapsweefsel. Het is gewoon misgegaan in de aanleg van het embryootje. Na regen komt zonneschijn. :lol: :lol: :lol:

Ik gung ook niemand een miskraam. het is echt een klap die je krijgt. Ik hoop ook voor al mijn vrienden kennissen en familie dat het hun niet mag overkomen. En ik hoop dat wij gewoon weer snel zwanger zijn. En de gynaecoloog bevestigde het wel aan mij dat bij de 2e zwangerschap het vaak wel goed gaat. en dat je het echt wel zult merken omdat je wel al eerder zwanger zijn geweest en meestal in een erge vorm. Misselijk spugen moe en heel veel plassen. En ze zei dat ik jong was en dat ik al heel snel zwanger was na het stoppen met de pil en dat het vast wel binnenkort helemaal goed komt. Dus ik kan er tegenaan. Spanned weer allemaal.

Hoe staat het nu met jou? Gaat het al weer een beetje? Het is in ieder geval goed nieuws dat een 2e zwangerschap vaak wel goed gaat. En dat je niet eerst ongesteld hoeft te worden voordat je het weer mag proberen.

Liefs meisje 19 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

sofietje
1 februari 2007, 23:38
Hoi!

Wow, dat is goed om te horen! Zo'n gesprek steekt je echt weer even een hart onder de riem h! heb je het verder nog gehad over je klachten van de afgelopen dagen? Wat zei ze daarvan? Zou echt super zijn, als het meteen weer raak is h! En er dan inderdaad maar vanuit gaan dat het dan wel goed gaat...

Met mij gaat t wel, steeds een stukje beter in ieder geval. Heb volgende week nog een nacontrole bij de verloskundige, kan ik ook meteen het een en ander vragen... Verder volgende week nog maar eens een zwangerschapstest doen, het is dan inmiddels drie weken geleden van de miskraam en ik hoop dat de test dan toch wel negatief is. Kan ik voor m'n gevoel echt weer 'opnieuw' beginnen, nu blijft het toch steeds maar een beetje afwachten allemaal. Maar... alles komt goed!!! Zag gisteren nog wat babyfoto's van iemand, en dan gaat het echt kriebelen hoor... Nou ja, nog maar even geduld hebben he!!! (wel moeilijk....)

'k Ga maar eens een dutje doen :wink:

Groet,
S

meisje 19
2 februari 2007, 11:36
Hey,

Ik heb helemaal geen zwangerschapstest gedaan. Ik had de gedachte van nou ik heb een miskraam gehad en er zit niks meer in dus ik ga ook niet meer testen. Als het bloeden opgehouden is dan is het goed. Teminste zo dacht ik erover maar ja na een curretage is dat toch wel snel voorbij allemaal. Ik bewaar mijn tests voor als ik straks overtijd ga. :wink: Goed van je dat je nog even naar de verloskundige gaat. Zij kan je echt steun geven. En dan voel je je meteen weer een stuk beter.

Ik heb al mijn vragen gesteld. Dat ik zo last had van steken en dat ik dacht dat ik ongesteld werd maar er niks uit kwam maar later op de dag wel veel slijm verlies. Ze zij dat ik nu waarschijnlijk in mijn vruchtbare piriode zit en dat ik kan gaan testen over 2 weken. Maar ze zij ook dat het misschien de menstuatie zou zijn. En dat is dan wel mooi want dan heb ik weer een betere cyclus. Het mag allebij ik wacht wel even af. Je kunt ook niks anders doen :oops: :lol: Oh ja en soms ruik ik heel sterk. En ik moest dat gewoon even in de gaten houden. Als het zou gaan jeuken dan had ik een schimmelinfectie. Maar gelukkig dat doet het niet het is denk ik ook nog van de narcose.

Ja ik heb dat ook die kriebels. En al die mooie bollebuiken die je zit. Nou wij komen gewoon deze ronde aan de beurt en we gaan er gewoon vanuit dat het dan goed gaat. Jij bent jong ik ben nog jong en ons leven is nog lang niet voorbij. Hard klussen en dan op een dag merken we van VOLGENS MIJ....... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Liefs meisje 19

meisje 19
2 februari 2007, 11:45
Trouwens,

weet jij vanaf wanneer ik moet gaan rekenen. Moet ik nou vanaf de dag dat ik mijn miskraam heb gehad 31 december om moet ik reken vanaf de dag van mijn curretage 3 Januari??? Daar zit toch nog wel wat verschil in. Want nu zit ik met het dillema wanneer ik moet gaan testen 15 februari of 12 februari? en ik wil zowiezo een week wachten voor de zekerheid. maar dan zijn het wel 3 dagen meer. Snap je? Weetje wat ik doe ik ga gewoon testen vanaf 21 Febrauri. Negatief dan probeer ik 25 februari. en anders ga ik toch maar uit van mijn 54 dagen en dan test ik op 3 maart. Spannend ik krijg nu al de kriebels. :wink:

Grtjs M

sofietje
2 februari 2007, 14:44
Hoi!

Tegen mij zeiden ze dat de dag van de miskraam (dus in jouw geval niet van de curretage) geldt als de eerste dag van je menstruatie, alleen is de eerste cyclus na een miskraam vaak wel langer. Ik las pas ook ergens dat er heel vaak in die eerste cylcus nog geen eisprong plaatsvindt... Weet jij daar misschien iets van?

Ik word op dit moment echt niet goed van mezelf... Kan me totaal niet concentreren op iets, loop rond als een kip zonder kop met alleen maar de gedachte 'schiet op, ik wil zwanger worden!!!!' Helpt natuurlijk niets om zo te denken, maar ja, heb de off - knop nog niet gevonden. Die miskraam is tenslotte nog maar 2,5 week geleden, dus ik maak me eigenlijk wel erg gauw druk... Maar ja, we zullen het maar aan de hormonen wijten, altijd een goed excuus :wink:

Ik gebruik nu dus wel zwangerschapstesten omdat ik altijd erg onregelmatig was en ik nu graag een beetje zekerheid over mijn cyclus wil hebben. Pas als die zw. test negatief is ga ik beginnen met ovulatietesten.

Zal voor jou nu misschien ook wel de dagen aftellen zijn voordat je kan gaan testen... Ik zal heeeeeeeeeel hard voor je duimen!!!

Ga denk ik ook maar eens bij dat andere Forum clubje kijken, m'n man wordt af en toe niet goed van al dat geklets over cyclus enzo, kan ik me daar even uitleven :wink:

Esther, hoe is het eigenlijk met jou? Zou willen dat ik het zoals jij een beetje van me af kon zetten... Maar misschien komt dat nog!!!

Ga weer gauw ff aant werk :x
Groetjes!
Sofie

meisje 19
2 februari 2007, 18:15
Sofie,

Volgens mij kan dat niet wat jij zegt. Hoe kun je anders weer een menstruatie krijgen??? Je krijgt pas een menstruatie als je 2 weken daarvoor een eisprong heb gehad. teminste bij mij is dat tot zover bekend. Nee dat kan niet hoor. Als je de pil slikt dan wordt je ongesteld zonder eisprong maar dat zijn ontrekkingsbloedingen. Maar wat ik wel vaak hoor en heb gelezen is dat vrouwen na een miskraam vaak nog wel een keer ongesteld worden en dan de 2e maand al weer in verwachting zijn. Maar we wachten wel af.

Mijn man vind dat ik er ook teveel mee bezig ben. Soms zegt hij dat het voor mij meer een obsessie aan het worden is omdat ik dan aan niks anders denk als zwanger worden. Maar toen ik gister dat gesprekje had gehad voelde ik me zo goed. Dat ik nu denk van we zien het wel. Ik weet dat ik zwanger kan worden en dat het 9 van de 10 keer de volgende keer wel goed gaat. En daar vestig ik gewoon mijn hoop op. En voor de rest je kunt je lichaam toch niet dwingen je moet afwachten. Probeer gewoon lekker rustig aan te doen en wie weet? Je lichaam moet het ook nog even verwerken en jijzelf ook. Ik had van de week ook nog een mega dip omdat ik een miskraam heb gekregen. Soms heeft het iets meer tijd nodig. En echt onze tijd komt binnenkort zeker weten. :wink:

Hey Esther,
Ik heb lang al niks meer van je gehoord gaat alles goed met je? Voor jouw komt het de volgende keer ook goed we gaan gewoon allemaal weer lekker zwanger worden en de baby dan bij ons houden. DEAL???

Liefs meisje 19

sofietje
5 februari 2007, 16:09
Hoi!

Maar weer eens ff spuien... Lekker om af en toe eens te kunnen 'zeuren' over van alles wat me bezig houdt hier (en dat is de laatste tijd maar n onderwerp :wink: )

Ik dacht idd ook dat dat niet kon, maar ik las het ergens. Nou ja, lees wel meer dingen op internet die niet kloppen, dus daar houd ik het dan maar op :D

Heb afgelopen weekend het fotootje van de echo in een mooi lijstje gedaan, nu heeft ons kindje een mooi plekje hier. Zo ermee bezig zijn geeft mij rust, en ook de ruimte om in gedachten ook eens met andere dingen bezig te zijn, en weer eens wat meer 'onbezorgd' naar de toekomst te kijken.

Meisje, hoe is het met de verbouwings/verhuisplannen? Al druk mee bezig? Hopen dat je dan straks niet kotsmisselijk moet gaan staan verven enzo :wink: . Wie weet kan je al meteen beginnen met de babykamer op te knappen! Zou leuk zijn he.... :lol:

Morgen ga ik maar weer een test doen om te zien of we ondertussen al serieus weer aant klussen moeten, ben benieuwd....

Groetjes!
Sofietje

meisje 19
6 februari 2007, 10:04
Hoi hoi,

ben ik weer. Dit weekend als het goed is en als het allemaal door gaat krijgen we de sleutel. En dan blijven we meteen het weekend slapen in een tentje met een luchtbed. hahaha zou wel even wennen zijn. Volgende week woensdag moeten we uit onze eigen woning zijn. Dus ik ben nu heel erg druk met pakken. Morgen gaan we onze grote meubels al verhuizen. Gelukkig kunnen we die opslaan bij mijn ouders in de garage. Doordeweeks kunnen we ook logeren bij hun. En eind maart begin april hopen we echt te kunnen verhuizen naar onze nieuwe woning in het westen. Dus het is nu druk druk druk.

Wat fijn dat je het zo een plekje kan geven Sofie. Ik wou dat ik dat had kunnen doen. Maar ja toen ik de echo kreeg. Was het al niet goed en je zag verder niks. Ik wist niet dat jij al het kindje had gezien. Heb je ook het hartje nog zien kloppen? Nou ik hoop dat we snel weer zwanger zijn en dat we onze miskraam dan weer snel mogen vergeten.

Ik ben nu al 37 dagen niet meer ongesteld geweest. Echt spannend wordt het. Ik ben ook nog geen druppeltje bloed verloren. mijn man vind mij de laatste tijd een beetje opgezet en het lijkt alsof ik dikkere borsten heb. Maar ik wil mezelf nog niet gek maken met het idee. Het zou wel waarschijnlijk zijn omdat ik een beetje teveel eet en ja dan kom ik wel aan. hahahah :lol: :lol: :lol: Ik durf alleen geen datum te prikken wanneer ik ga testen??? Heb jij misschien een tip?

Tot spreeks liefs Meisje 19

meisje 19
6 februari 2007, 10:08
Oh ja,

En heb je nog getest? Het moet nu wel negatief zijn hoor. anders zou ik meteen even de verloskundige bellen. Maar ik denk dat je deze week al wel weer kan beginnen met sirieus werken.... :wink: want je vruchtbare piriode komt nu wel steeds weer dichterbij. Als ik uitga van 6 weken dan. Spannend!

Liefs Meissie

sofietje
6 februari 2007, 10:42
Hoi!

Gisteravond getest en hij was nu negatief!! Gek he, dat je blij kunt zijn met een negatieve zw. test... :lol: Nu dus klussen!!!

Zo h, dat wordt ff druk voor jullie! En je gaat toch niet buiten in een tentje slapen?? Lijkt me erg koud..

Lastig h, wanneer je moet gaan testen. Ik heb het de vorige keer ook pas gedaan toen ik echt zeker wist dat mn menstruatie te lang uit blijf. Doordat ik zo'n onregelmatige cyclus had had ik al zo vaak testen voor niets gedaan, dat wilde ik niet nog een keer. Dus ik zou er zelf denk ik voor kiezen om het pas te doen als ik zeker wist dat mn menstruatie TE lang uit bleef. Het hielp mij ook wel om te denken: als er een kindje zit kom ik daar heus wel achter, alleen misschien pas een beetje later :wink: :D

Ik heb inderdaad een hele mooie foto van de echo. Die is gemaakt toen we hoorden dat het kindje niet meer leefde. We hebben het hartje dus niet zien kloppen (heeft ws. wel nog bijna een week geklopt) maar er is wel heel duidelijk een kindje te zien op de echo. Ik wil morgen bij de verloskundige nog even wat uitleg bij die echo vragen, daar had ik toen ik hoorde dathet een miskraam was nl. niet echt aandacht meer voor, maar nu ben ik toch eigenlijk wel nieuwsgierig wat er allemaal te zien is. Ze zei toen ook dat ze kon zien dat de placenta heel dun was en dus niet zo goed ontwikkeld, dus dat er ws toch niet genoeg voeding was geweest voor de zwangerschap. Daar wil ik eigenlijk ook wel even meer over weten, hoe zoiets komt enzo. Verder ga ik op dit moment maar braaf door met foliumzuur en visoliecapsules, da's het minste wat ik er verder aan kan doen.

En nu... alllebei op naar een positieve test!!! (jij ws eerder als ik... :wink: )

meisje 19
6 februari 2007, 16:29
Hoi,

hahaha dat zegd niks hoor. Ik moet misschien mijn OV nog krijgen. en ik weet mijn god niet wanneer ik ongesteld zou moeten worden? Wie weet zijn we straks gewoon tegelijk zwanger. :lol:

Ik had graag ook zo'n foto gewild zeg. Dus als ik het goed begrijp: Als je placenta goed geweest was dan had het kindje misschien verder geleefd??? Maar ja het is zo lastig want je kunt het niet weten. het is gewoon misgegaan. Zoals ik had een windei. Het was bij mij helemaal nog geen kindje. In het allereerste begin van de celdeling is het gewoon misgegaan en heeft het zich niet verder gedeeld. Maar dat wil niks zeggen bij een volgende zwangerschap hoor. Bij jou en bij mij niet. Ik denk en hoop dat het de volgende keer gewoon voor de volle 100% goed gaat.

Het is wel fijn dat je zo'n gesprekje krijgt. Je kunt dan toch even alles kwijt en al je vragen stellen. En zij zou zeker al je onzekheidjes wegnemen. Dat had de gynaecoloog ook bij mij gedaan en het voelde als een opluchting.

Ik vind het zo spannend! Wie weet ben ik al zwanger, ik krijg al weer helemaal de kriebels in mijn buik. Dat zou ik wel echt helemaal super vinden. Maar ik wil wel mijn test zo lang mogelijk uitstellen. want hoe eerder ik het weet hoe sneller ik me weer zorgen kan gaan maken. Ik zou dol blij zijn als ik die 8 weken gepasserd zou zijn. Pppfff tegen die week zie ik nou al op. hahahah ik weet nog niet eens of ik al wel zwanger ben. Ik had laatst toch dat ik zei dat ik zoveel witverlies had? Ik heb deze week niks meer gehad. Het is er niet meer. Wat betekend dat nou? Ik denk zelf dat ik toen die tijd mijn OV had???

Ik heb kriebels!!! :lol: :lol: :lol:

Lies Meissie

sofietje
7 februari 2007, 14:15
Hoi!

Ben vanmogen voor nacontrole bij de verloskundige geweest, was wel ff fijn om alles nog even na te praten, vragen te stellen etc. Ze heeft nog wat uitleg gegeven over de echo, en het kan inderdaad een oorzaak zijn dat de placenta niet goed ontwikkeld was of niet goed ingenesteld, maar dat kon zij aan de hand van de echo niet goed zien. Verder verzekerde ze nog even dat ik dus echt niet meer kans heb op een miskraam als ieder ander. Dat wist ik natuurlijk al wel, maar het is toch wel prettig weer even te horen. Verder HB geprikt, was 7.0 (voor de miskraam 7.8 ) dus dat valt nog mee. Veel spinazie eten enzo, dan is het zo weer helemaal op peil :wink:

Enne... ik kriebel met je mee... :wink: :D :wink:

Groetjes!!
S

Esther1978
7 februari 2007, 23:01
Ik denk ik ga weer eens even op deze site kijken.
Ondertussen gaat alles weer zijn gangetje. Heb sinds vorige week maandag het gevoel, nadat we een gaaf weekend hadden gehad, dat ik door dat sombere gevoel heen kom.
Ik wist niet dat een tweede miskraam zoveel impact zou hebben. Ik vond het verschrikkelijk moeilijk. Ik heb nu weer het gevoel dat ik me om andere dingen druk kan maken.
Wel ben ik veel bezig met het idee om opnieuw zwanger proberen te worden.
Volgende week dinsdag zou ik ongesteld moeten worden. Ik hoop iets anders.
Kan er nog niets over zeggen.
Ik hoop dat jullie ondertussen ook weer de draad kunnen oppakken?
Geduld en hoop is het enige wat je kan hebben. Meer zit er niet in.

Spreek jullie snel weer.

Gr Esther

meisje 19
8 februari 2007, 14:12
Hey Esther,

Leuk dat je even hier weer langs komt. fijn om te horen dat je je iets beter voeld. Ik kan me heel goed voorstellen dat een 2e miskraam heel veel inpact op je heeft. Als het mij zou overkomen dan denk ik ook dat ik er heel lang over zou doen voordat ik dan de draad weer een beetje kan oppakken. Maar ik ben blij dat het iets beter met je gaat en dat je gewoon weer probeert zwanger te worden. Ik ben benieuwd of dinsdag je menstruatie uit blijft. Laat het ons even weten? Zelf moet ik zondag ongesteld worden dus is ook spannend. Zou toch helemaal super zijn als het weer waar is??? :wink:

Sofie,

Ik ben nu al 2 dagen misselijk. Ik heb contineu het gevoel dat ik moet overgeven maar er is nog niks uitgekomen. En ik ben heel erg moe. Maar ik heb nu ook een beetje steekjes en krampjes onderin mijn buik? Ik wil mezelf nog niet gek maken met het idee dat het misschien al weer zover is. Misschien wordt ik ook wel ongesteld? :wink: Wat denk jij? Ik ga denk ik morgen al een test doen. Ik ben mezelf namelijk toch al een beetje gek aan het maken. Maar wat zou het mooi zijn als het weer raak is. maar meteen die angst die dan weer naar boven komt dat het misschien weer niet goed is of niet blijft zitten. Pppfff ik wordt gek van mezelf. ik ga maar eens even een uurtje slapen en broekgluren.

Liefs Meisje 19

sofietje
8 februari 2007, 17:12
Hoi Esther,

Heel herkenbaar, jouw gevoel! En dan te bedenken dat het mij maar n keer overkomen is... Lijkt me zo heftig als je dat twee keer overkomt! Ik zou echt niet weten hoe ik daar weer een beetje overheen zou moeten komen. Drie weken geleden had ik dat gevoel ook van het lukt me nooit meer om weer een beetje plezier te krijgen, nu merk ik gelukkig wel dat dat anders wordt al blijft er altijd ergens wat 'zeer' doen. En ik denk zelf dat er altijd wel een pijnlijk plekje zal blijven, je bent tenslotte toch een kindje (en jij zelfs twee!) kwijtgeraakt. Maar het is fijn als het toch weer lukt om het gewone leven weer in te stappen, al vond ik zelf die overgang heel moeilijk. Maar gelukkig gaat dat met de dag beter!

Meisje,

Ik HOOOOOOOOOP echt voor je dat het is wat je hoopt... Moeilijk h, om jezelf al niet teveel in te gaan beelden. En als het zo is zal het inderdaad spannend zijn hoe het verder gaat verlopen. Dat vind ik zo jammer, dat je nu bij een volgende zwangerschap niet meer zo onbevangen kunt genieten als eerder. Aan de andere kant ben ik er wel beter door gaan beseffen hoe een groot wonder het is als het allemaal wel goed gaat!

Ik ben nog in afwachting van m'n eisprong, en daarna wordt het dan ook aftellen om te gaan testen...... Brrrrr!!!!

meisje 19
9 februari 2007, 09:43
hey Sofie,

Ik heb een test gedaan. Hij is heel licht positief. Ben ik heel blij om maar ik heb mijn twijfels. Hij is echt nog heel licht en misschien is het nog wel van mijn vorige zwangerschap? Volgende week zondag ga ik opnieuw testen en dan moet het overduidelijk zijn wat er aan de hand is. Ik heb wel contineu steekjes in mijn zij rechts onderin??? Nou ja spannend.... Wie weet.

Liefs Meisje 19

sofietje
9 februari 2007, 11:26
Johhh, spannend.... Kan me voorstellen dat je niet zo goed weet wat je hiermee moet. Maar als het goed is zijn de hormonen van je vorige zwangerschap nu je lichaam wel uit hoor! Je zou evt. nog een digitale test van clearbleu kunnen gebruiken, die vind ik zelf erg fijn. Hoef je niet naar steepjes te gaan turen, maar die geeft gewoon aan wel of niet zwanger. Dat worden echt spannende dagen nu, aftellen tot de volgende test. Ik ga heeeeeeeel hard duimen voor je!!!!!

Esther1978
9 februari 2007, 14:01
Op de testen staat dat hoe vaag dat tweede streepje ook is je er van uit kan gaan dat ja zwanger bent. Volgens mij mag je er van uit gaan dat je nu zwanger bent.
Maar ik kan me voorstellen dat je een test wilt zien die overduidelijk positief is. Volgens mij hoef je dan maar een paar dagen te wachten om opnieuw te testen.
Ik ben benieuwd wat je volgende test aangeeft.
Maar ik denk dat ik je wel alvast kan feliciteren!!!
Maak je niet te druk, en probeer afleiding te zoeken. Misschien sporten, of een lekkere massage??
Ik heb vannacht gedroomd dat ik weer zwanger was en dat het kleintje niet groeide, dat ik weer een miskraam kreeg. Bah...ben er blijkbaar zoveel mee bezig dat ik daar nog over droom. Ik wil leuk dromen.....niet leuk wakker worden. Maar ik laat mijn humeur er niet door bederven. Ga zo lekker naar de kapper, lekker kort en weer een kleurtje.
Even lekker laten verwennen.
Vannacht heb ik nachtdienst. Drie nachtjes en dan ben ik heerlijk 5 dagen vrij. Maar dan heb ik er ook 7 gehad dus wel weer verdiend dacht ik, lol.
En sofietje, ook voor jou spannend nu he? Hoop op geluk voor jullie.
En voor mezelf natuurlijk ook. Aan de ene kant wil ik er niet te veel van uit gaan dat het nu gelukt is bij mij, en daarbij als het gelukt is moet het eerst nog goed innestelen.
Want misschien is mijn lichaam er nog niet klaar voor??? Ik hoop van wel, maar ook van niet. Ik moet, als ik zwanger ben, iets verzinnen om niet angstig te worden. Ik denk dat sporten wel helpt, in ieder geval een keer in de week. Ken iemand die massages geeft....misschien is dat een idee.
Mijn zus is schoonheidsspeciialist en daar heb ik nog een bon voor. Dus ik denk dat ik de eerste 12 weken maar zoveel mogelijk leuke dingen dan zal gaan doen.
He bah, ik zou zo graag onbezorgd zwanger willen zijn. Lekker genieten van het feit dat ik zwanger ben. Maar dat zit er niet meer in.
He wat een twijfels allemaal. Volgende week weet ik meer.
Veel succes en liefs Esther

sofietje
9 februari 2007, 17:29
Aan mijn cervixslijm te zien zou ik nu tegen mijn eisprong aanzitten. Het is nu heel helder en draderig (klinkt lekker... :? :wink: ), heb ik eigenlijk nog nooit zo duidelijk gehad. Ben benieuwd of de ovulatietest wat aan gaat geven. In ieder geval maar hard klussen :D

Meisje, weet je eigenlijk al wanneer je weer gaat testen?

Idd, belangrijk om afleiding te gaan zoeken denk ik, als blijkt dat je zwanger bent. Ik ga er denk ik ook al maar eens hard over nadenken wat ik ga doen. :wink: Ik heb in ieder geval al besloten om het nu toch wel eerder tegen een aantal mensen met wie ik goed kan praten te vertellen dat ik zwanger ben (als het zo ver is...) Had dat nu niet gedaan, wilde het uitstellen tot de 12e week. Maar ik denk dat het mij wel helpt om er met anderen over te praten om de spanning een beetje kwijt te raken.

Esther, geniet van je vrije dagen! Oh, ik zie dat je er eerst nog drie moet, werkse dan nog ff :wink: Ik ga lekker genieten van mijn vrije weekend, moet volgende week weer voor het eerst volledig aan de slag, werkte deze week nog 50 %. Heb er nog niet zo veel zin in, maar ja, moet toch weer. Nou ja, wel weer btje afleiding h :wink:

Groetjes!
Sofie

Sampie
11 februari 2007, 20:13
He meisje 19, en ????

meisje 19
12 februari 2007, 10:48
Hallo iedereen,

Wat een leuke spannende berichten. Ik hoop het ook. Ik ga zaterdagochtend weer testen. Maar ik weet het echt niet hoor. Zaterdagavond ben ik een heel klein beetje vies bruinig slijm verloren en zondag ook en vandaag ook weer. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Het wil niet doorzetten. Ik ben nog wel elke morgen misselijk en mijn borsten beginnen ook zeer te doen en ze zijn een stuk dikker. Dus ik heb wel mijn twijfels. Ik wacht gewoon deze week even af en zaterdag ga ik weer testen dan moet het echt wel duidelijk zijn.

Weetje wat het rare is. Het lijkt gewoon helemaal geen bloed. het is gewoon heel vies oud slijm. En ik verlies ook nog gewoon wit slijm. Maar ja ik weet het niet. Echt spannend en ik sta alweer te poppelen om een test te doen maar ja afwachten maar weer.

Sofie spannend voor jou. Deze week hard klussen. Waren je ov testen positief???

Sampie jij bent ook gecurreteerd. had jij dit vieze slijm verlies ook voordat je ongesteld werd of toen je inverwachting was van je zoontje?

Ik krijg echt totaal geen hoogte van mijn lichaam. Wat moet ik nu denken? Ik ben trouwens echt helemaal kapot. We zijn dit weekend al begonnen in onze nieuwe woning. Behang eraf gehaald van dat fijn (maar niet heus) Vinyl. En er is gesloopt. Het moet altijd eerst erger worden en dan kun je het weer opbouwen. We hopen dat we eind Maart erin kunnen.

Ik heb wel steeds steekjes. dan rechts dan links wat zou het toch zijn???

Nou ja iedereen heel veel succes met klussen en ik hoop dat het deze of volgende maand raak mag zijn voor iedereen.

Liefs Meisje 19

Sampie
12 februari 2007, 10:53
Ik denk wel dat je gewoon zwanger bent hoor, maar bij mijn zoontje heb ik 12 weken lang gebloed, want had ik ook een miskraam in er waren er namelijk 2 , heel apart eigenlijk aan de ene kant ben je blij dat je nog een hebt aan de andere kant verdrietig omdat je een verloren bent, dus ik kan je er niet aan helpen betreft bruinig slijm verlies en met testen hoef je niet te wachten tot zaterdag hoor, als het goed is is het nu al stukken duidelijker :D

cet
12 februari 2007, 10:58
Hoi meisje 19,

OOOOOOOOOOOOOOO hoop zo voor je dat je zwanger bent. De seintjes van zwanger zijn heb je in ieder geval wel, goed teken. Spannend hoor. Ik denk dat ik elke dag wel even een testje tegen aan zou gooien, zo nieuwsgierig zou ik zijn. Wel lekker dat je met je huisje bezig bent dan gaat de tijd ook een beetje sneller.

groetjes cet

sofietje
12 februari 2007, 17:23
Spannend, meisje!!! Ik hoop echt dat ie zaterdag duidelijk positief is (als je zolang kunt wachten tenminste, het zou mij niet lukken geloof ik....)

Ik heb nog steeds geen duidelijk positieve ovu - test gehad. Baal wel een beetje, zit nu al op dag 28 van mn cyclus en nog steeds nix... Of die test is gewoon niet duidelijk :wink: Misschien dat ik toch maar stop met testen, ik raak hier ook alleen maar gefrustreerd van. Alleen weet ik dan natuurlijk niet wanneer ik zw - test kan doen. Nou ja, dan wacht ik gewoon heeeeel lang en dan is er als ie positief is meteen al een stukje van die eerste rottige periode voorbij! Weet alleen niet of ik zolang kan wachten... Nou ja, ik zie wel wat ik doe, in ieder geval saampjes met mn vent hard aan de slag, anders gebeurt er zeker niets he!

'k ga gauw naar mn stukje vis voordat ie aanbrandt......

meisje 19
12 februari 2007, 18:47
Hoi hoi,

ben ik weer. ik ga toch al morgenochtend testen ik kan niet zolang wachten. ik wil toch wel weten waar ik aan toe ben. Vandaag had ik hele erge steken en krampen maar ik ben nog geen druppeltje bloed verloren. En ook geen bruin slijm meer. Ik snap er echt helemaal niks van. Of ik wordt vannacht of morgen mega ongesteld of ik ben zwanger. Maar ik snap dan niet waar die krampen en steken vandaan komen? Ik vind het echt spannend. Ik was ook vandaag zo prikkelbaar. het leek wel alsof er een bom ontplofte in mij. dus misschien toch een naderde menstruatie. ik snap er alleen niks van dat het zolang duurt al ruim 2 dagen. En vanmiddag en vanavond ben ik niks meer verloren alleen een beetje witverlies. Mmmhh nou ja afwachten maar weer. Ik ga nu mijn mannetje ophalen en daarna een lekker bordje groentesoep eten.

Sofie,

wat lastig voor je dat je helemaal geen zekerheid hebt. Ik heb ook geen ov testen gebruikt en ik ga uit van wat de gynaecoloog tegen mij heeft gezegd. 6 weken. Misschien moet jij uitgaan van je laatste cyclus. En ja er moet wel hard gewerkt worden anders weet je zeker dat er deze maand niks gebeurd hahaha. Succes. :wink:

Liefs Meisje 19

meisje 19
13 februari 2007, 07:49
Goedemorgen iedereen,

Nou ik snap er echt niks meer van hoor. Ik heb vanochtend getest. En hij is nu duidelijk negatief. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden alleen maar wat bruin slijm verloren. Hoe lang moet ik nu nog wachten? Of is dit het misschien? Omdat ik die curretage heb gehad? Ik weet het niet meer hoor. Volgens mij houd mijn lichaam mij voor de gek. Ik bel wel straks even de huisartsassitente. :cry: :cry: :cry:

Nou ja volgende ronde dan maar. Ben ik straks in iedergeval helemaal schoon van binnen en heb nu een betere cyclus om het uitterekenen wanneer er werk aan de winkel is.

Hoe gaat het nu met jullie? Al druk aan het klussen? Hahaha ik hoop voor jullie dat het wel in 1 keer raak mag zijn en anders word Maart een hele vruchtbare maand. :wink:

Liefs Meisje 19

Esther1978
14 februari 2007, 14:12
Zeg Meisje, hoe staan de zaken? :?: Zwanger????
Hoop het voor je.

Ikzelf zou gisteren ongesteld moeten worden. Ben het nu nog niet. Heb zelf het gevoel dat het wel weer eens raak zou kunnen zijn, maar een test wees vandaag nagatief uit.
Misschien heb ik de test te vroeg gedaan? Ben eigenlijk nog maar 1 dag overtijd, beetje snel voor een test eigenlijk, maar ik kon het niet laten, zeker omdat mijn gevoel aangeeft dat het best wel eens gelukt zou kunnen zijn.
Heb zo nu en dan een beetje menstruatie pijn, dat heb ik de vorige keren ook gehad toen ik dus later zwanger bleek te zijn. Ik denk dat ik dus gewoon geduld moet hebben en zien wat er gebeurd.
En anders gewoon pas over een paar dagen weer een test doen, als ik dan nog niet ongesteld ben.
Eigenlijk hoop ik wel weer dat het gelukt is. Misschien doe ik mezelf wel heel veel stress aan, maar wil het zo graag.
En sofietje, misschien is het gelijk wel weer raak?? Succes.

Hou jullie op de hoogte.

Groetjes Esther

sofietje
14 februari 2007, 20:09
Meisje, rottig h, als het niet duidelijk wat je lijf nou allemaal aan het doen is... Ik hoop dat het allemaal gauw duidelijk is!

Esther, het wordt voor jou dus ook spannend nu. Ik hoop het zo voor je...

Ik weet effe niet meer wat er nu allemaal gebeurt en waar ik ongeveer in mn cyclus zit. Nou ja, ik heb besloten om (als dat een beetje lukt :wink: ) gewoon maar rustig af te wachten tot er wat gaan gebeuren, en ondertussen doen we gewoon wat we kunnen! :lol: :D :wink:

Sampie
14 februari 2007, 20:16
we zullen doorgaan we zullen doorgaan :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

en hopen op een positieve test!!!!!!

meisje 19
15 februari 2007, 08:39
Hey meiden,

Ik snap er echt niks van hoor. Ik ben nog niet ongesteld. Ik ben nu al 4 1/2 dag verder. Misschien is dit gewoon mijn menstruatie geweest??? Ik had vrijdag en zterdag iets meer. Toen was het slijm in iedergeval meer. Maar nu vandaag en gisteren helemaal niks alleen nog maar wit slijm. Ik snap er echt helemaal niks van. Ik wacht het nog even af en anders ga ik naar de verloskundige voor de zekerheid een echo maken. Want ik durf niet eerder naar de huisarts te gaan stel je voor dat ik toch zwanger ben en dan schrijft hij mij menstuatieopwekkers voor. Dan vermoord ik misschien mijn eigen kind. Ik vind het wel allemaal raar. Want ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. En mijn laatste ongesteldheid was helemaal normaal. Toen ben ik gewoon goed bloed verloren. Wat denken jullie zou het deze keer zo raar en weinig zijn en is dit gewoon mijn menstruatie?

Esther,

Spannend zeg. Ik had de test al 3 dagen voor mijn NOD al gedaan. En toen was die positief (Heel licht mijn man kon hem niet zien) En op mijn NOD was die negatief was er echt niks op te zien. Nu denk ik zelf dat het ook komt omdat ik die avond ervoor 2 volle glazen voor het slapen gaan heb gedronken waardoor mijn urine niet echt geconcentreerd was. Hij was ook heel licht. Ik ga volgende week nog wel een keer een test doen en dan zie ik het wel. Ik snap er in iedergeval niks van. Ik hoop dat jij positief kunt berichten van de week. heel veel succes.

Sofie,

Vervelend dat je geen hoogte krijgt wat er met je lichaam allemaal gebeurd. Je kunt het maar beter even afwachten. En wie weet ben je al weer zwanger en heb je op die dag dat je dat slijm had gewoon wel je eisprong??? Ik hoop het voor je. Ik vind het allemaal zo spannend ik heb helemaal de kriebels.

Sampie,

Inderdaad we gaan gewoon door. Als het niet deze maand is is het wel volgende maand. We komen in iedergeval steeds dichter bij onze zwangerschap. :wink: Verder alles goed met jou? Wanneer moet je weer klussen en ongesteld worden? Spannend he? En weet je wat wel fijn is wij weten gewoon dat we zwanger kunnen worden maar het draait er bij ons om dat we dat ook blijven. Het is een kwestie wanneer en hoe lang. en ik hoop natuurlijk die 9 volle maanden met een gezond kindje met 10 vingers en 10 teentjes.

Liefs Meisje 19

pien
16 februari 2007, 14:22
He hoi
Wat veel dingen die overeen komen bij mij.
Alles wat ik op deze site lees denk ik ja dat heb ik ook gehad.
Ik zal ff in het kort vertellen wat er bij mij is gebeurt.
Ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad in maart.
Ik ben gecurreteerd en ben blij dat ik het op die heb gedaan.
Ik hoor erg vaak hoe moeilijk het voor mensen is om het af te wachten tot het spontaan komt.
Nu heb ik het ook erg moeilijk gehad en nu nog steeds wel als ik deze verhalen weer lees.
Dus vandaar dat ik nu mijn verhaal ff vertel.
Ik wil ook ff zeggen dat ik nu weer 19 weekjes zwanger ben.
Dus dat geeft jullie hopelijk ook weer een beetje vertrouwen.
Het is wel heel erg spannend nu of alles wel goed blijft gaan vooral de eerste 12 weken.
Maar nu voel ik de kleine gelukkig elke dag wel bewegen en dat is een hele geruststelling.
Ik had dat ook dat ik eerst heel veel donker slijm verloor maar bij mij was het een hele kleine ongesteldheid.En daarna kwam het echte rode bloeden.
Ik ben 6 weken na het curreteren idd weer ong. geworden.
We hebben er 7 maanden over gedaan om weer zwanger te worden maar elke maand was weer heel spannend en een teleurstelling als het weer niet raak was.
Dus voor iedereen die weer druk bezig is om zwanger te worden: het komt allemaal goed
dus heb er vertrouwen in.
Ik weet precies hoe jullie je voelen en hoe spannend het elke maand weer is.
Ik had trouwens wel een cyclus van gewoon 28-29 dagen.
Nou als iemand vragen heeft hoor ik ze graag.
En iedereen sterkte met het verwerken het zal altijd moeilijk blijven ook na een jaar.
BLIJF HOPEN.
groeten pien :roll:

sofietje
16 februari 2007, 17:22
Hoi Pien,

Bedankt voor je bericht! Fijn dat het nu bij jou zo goed gaat. Zoiets geeft ook ons hoop voor de toekomst!!
Ik denk idd dat een miskraam altijd moeilijk zal blijven, ik kan me nu tenminste ook niet voorstellen dat de gedachten aan ons eerste kindje geen pijn meer doen...
Houd ons op de hoogte van het verloop van je zwangerschap!!!

Meisje,
Hoe is het nu bij jou? Nog steeds donker slijm? Ik had gister ook wat gekleurd slijm, meer heel licht roze, en dat was vandaag weer voorbij. Ik weet eigenlijk ook niet of het een voorbode van je menstruatie is. Hoe voel je je verder?
Enne... hoe ist met je huisje?

Trouwens, mijn schoonzus heeft gisteren te horen gekregen dat ze ook een miskraam heeft gehad. Ik was er al bang voor (ze verloor al een poosje bloed en ook een stukje weefsel) maar het is toch effe slikken als je dan het definitieve bericht hoort. Ik vind het zo erg voor ze..... :cry: :cry: :cry:

meisje 19
17 februari 2007, 18:22
Hallo,

Even weer een berichtje van mij. Ik heb ben nu al 2 dagen helemaal schoon. Niks meer verloren alleen wit slijm. Ik ben nu al 6 dagen aan het wachten en nog niet normaal ongesteld. Ik heb nog geen nieuwe test gedaan. Na dinsadg was ik zo geschrokken eigenlijk dat ik het nog maar een weekje uitstel. Waarschijnlijk kan ik vanavond een verloskundige spreken. Ik zou haar even vragen of dit nu al mijn menstruatie was is geweest of dat ik misschien toch zwanger ben. Ik ben gewoon aan het twijfelen door die zeer lichte test van vrijdagochtend vorige week. Ik heb nu wel van die gevoelige borsten en afentoe behoorlijke steken maar ik heb ook nog steeds steken in mijn onderbuik. Ik snap er echt niks van???

Hey Pien,

Van harte gefeliceteerd. Jij kunt nu echt een vreugde sprong maken en van de daken schreeuwen dat je zwanger bent. Dat lijkt me ook echt super. Ik denk dat een miskraam je eigenlijk je hele leven wel blijft onthouden en pas als je je eerste kind in je armen hebt dat je de pijn en het verdriet kunt vergeten van de miskraam. Maar geniet er nu lekker van je zwangerschap en ik ben heel blij voor je. Het geeft ons weer hoop dat het bij ons ook goed kan komen en dat het echt ook wel wil lukken. Maar jij bent dus na 6 weken wel gewoon ongesteld geworden na een paar dagen??? Ik heb 4 dagen iets bruin slijm verloren en nu al 2 dagen niks meer alleen maar gewoon wit slijm? Ik heb wel steeds steken??? Ik wacht het allemaal wel even af. Volgende week zaterdag ga ik nog 1 keer testen en anders ga ik ff langs de huisarts.

Sofie,

alles goed met jou? Heb je al een idee wanneer je eisprong is geweest of wanner hij kan komen? Wat was je laatste cyclus voor je zwangerschap? Spannend is het allemaal he? Ik leefnu in grote onzekerheid. ik heb echt geen flauw idee wat ik moet denken. In iedergeval ga ik gewoon verder en we blijven gewoon nog even klussen. Met ons huis gaat het goed hoor. De stucadoor komt komende week al en het bad en de tegels komen eind van de week die week erop de tegelzetter daarna de keuken en dan als laatst de vloer. Mijn man is nu druk bezig met de muren en de plinten schuren en gronden. dit weekend valt nog wel mee met het werk. Vorige week was het een stuk erger. Moest alles gesloopt worden (gewoon 1 grote tering zooi.) :oops: Maar het gaat de goeie kant op. Alleen dit weekend kon ik niet helpen. Ik zit zo vol met stress dat ik het even niet meer kan opbrengen om echt aan het klussen te gaan voor het huis. We zijn deze week ook uit ons oude huis gegaan. En dat kregen we 2 weken gelden pas te horen. Dus het is druk druk druk. En ik en mijn lichaam kunnen er heel even niet meer tegen. Had gisteren een hele zware hyperventilatie aanval. Dus ik ben nu weer in het oosten bij mijn ouders. Moet 2 nachtjes zonder mannetje. :cry: :cry: :cry: Maar het gaat nu al een stuk beter. Even een weekendje niks.

Wat erg van je schoonzus. Ik weet heel goed hoe dat is als je definitief te horen krijgt dat er is miskraam op komst is. Heel zielig. Wens haar heel veel sterkte van mij. Ik hoop dat ze snel net als wij weer zwanger mag zijn. Maar nu in deze tijd zijn woorden zelfs te veel. Ik voel met haar mee.

Liefs Meisje 19

pien
19 februari 2007, 13:53
He meisje 19
Ja ik was na 6 weken weer ong. maar eerst ook wat donker slijm maar de maand daarna was het wel een stuk meer.
Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent dat zou zo mooi zijn.
Ik heb wel al een zoontje van 3 dus dit wordt ons 2e kindje maar het blijft zooo moeilijk.
Maar ik weet ook dat het dus gewoon goed kan gaan.
Het kan natuurlijk ook zijn dat jij je eisprong voelt en dat je daarom last van je onderbuik hebt.
Vaak duurt een eisprong 2 dagen en daarna gaat de pijn weer over.
Na mijn curretage voelde ik mijn eisprong ook veel meer dan daarvoor.
Maar ik weet dus niet hoe lang jij al last van je buik hebt als het langer is kan het natuurlijk zo zijn dat je zwanger bent.
Nou ik zal voor je duimen en hoop het echt voor je.
groeten pien

pien
19 februari 2007, 14:01
Hoi sandra
Goh wat erg voor je dat je dit allemaal mee moet maken.
Ik heb ook wel gehoord dat je snel weer zwanger kan raken na een curretage.
Omdat je baarmoeder heel goed schoon is gemaakt en er dus niks in de weg staat.
Bij ons heeft het dus 7 maanden geduurt dus dat vind ik ook niet heel lang.
Maar als je ermee bezig bent om zwanger te raken duurt elke maand lang tot je weer zwanger bent dat vergeet je hoe lang het duurde.
Ik wens je heel veel stekte met het verwerken en hopelijk is he snel weer zover.groeten pien

sofietje
19 februari 2007, 23:44
Joh Sandra, wat een verhaal... Sterkte in ieder geval!

Ik weet zelf (nog) niet uit ervaring hoe snel je na een miskraam weer zwanger kunt raken, maar de verloskundige zegt in ieder geval dat dit meteen weer kan. Soms heeft je lichaam even een cyclus nodig om de draad weer helemaal goed op te pakken, maar in principe kun je ervan uit gaan dat de dag van je miskraam de eerste dag van je cyclus is. Hoe dit precies is na een curretage weet ik niet. Het is denk ik wel goed even de verloskundige of gyn te bellen, zeker als je er zelf onzeker over bent!

sofietje
20 februari 2007, 10:15
Ik vond het inderdaad ook best snel toen ik las dat jij na een week alweer ging werken (toch?) Ik heb twee weken helemaal thuisgezeten en ben daarna weer langzaam begonnen, werkte pas na 4 weken weer volledig. Na 2,5 week was ik lichamelijk wel weer aardig opgeknapt, maar ik merkte gewoon dat ik verder nog niet zoveel aankon. Nu gaat dat gelukkig een stuk beter en zit ik weer lekker in mijn werk, en dat geeft ook wel wat afleiding dan. Want nu vind ik het afwachten en de onzekerheid over een nieuwe zwangerschap het moeilijkst...

Sterkte verder, en probeer goed om jezelf te denken he, het heeft tijd nodig!!!

monika
20 februari 2007, 13:09
hallo,ik heb ook een miskraam gehad dat dacht ik maar toen de pijn niet ophild ging ik toch langs de ziekenhuis naar een echo kwam de doktor tot een conclusie dat het bbz was.gelijk geopereerd en mijn rechte eileijder is weg genomen.nu ben ik thuis aan t herstellen maar heb nog aantaal vragenweet niet wanneer ik weer ongesteeld moet worden?weet iemand dat?en wanneer mag ik weer proeberen om zwanger te worden?

yol
20 februari 2007, 13:25
Hey monica wat erg voor jou
Ik kan op jou vraag niet antwoorden, ge zult waarschijnlijk nog reactie krijgen.Maar moest ik van u zijn zou ik eens bellen naar de gynaecoloog om u gerust te stellen.
Groetjes yol :)

meisje 19
21 februari 2007, 07:51
Hallo allemaal,

Sandra wat een naar verhaal. En wat heb je al veel meegemaakt. Ik hoop dat je een beetje snel kan herstellen. En zo snel al weer een menstruatie wat vreemd? Ik moet van de verloskundige mijn langste cyclus rekenen en dan liever plus nog 1 week erbij. Bij mij gaat het helemaal niet zo snel. Wel een voordeel voor jou want dan zul je wel een hele normale cyclus krijgen denk ik. Heel veel sterkte en ik hoop dat jij ook weer snel zwanger mag zijn. En doe lekker rustig aan zoals je merkt is je lichaam nog niet in staat om weer normaal te leven, geef het rust. Ik heb ook 2 weken thuis gezeten en elke middag een dutje gedaan en dan knap je weer heel snel op en op die manier kun je het misschien ook een beter plaatsje geven want zelfs nu na bijna 8 weken heb ik er nog verdriet van.

Monika,

Ik had je verhaal op de andere topic helemaal gevolgd. Ik vind het echt heel naar voor je. Maar ik ben blij dat je nu al weer vragen hebt. Hoe gaat het verder met je? Over jouw menstruatie waneer die moet komen... Ik heb zelf een curretage gehad en de gynaecoloog zij tegen mij dat ik over 6 weken dan wel weer kon tetsen. helaas gaat dat verhaal niet op voor mij. Want ik Tel mijn cyclus van 54 dagen en die moest ik aanhouden van de verloskundige en nog liever een week erbij. Mijn hormonalehuishouding is nog steeds niet goed op de rails. Weetje ieder mens is verschillend zo is Sandra na 1 week al weer ongesteld geworden en Sampie naar 28 dagen. Als je jezelf echt gerust wil stellen zou ik even de gynaecoloog bellen en zij zou je dan wel een aantal weken geven. Maar ik zou gewoon van 6 weken uitgaan en er dan een testje tegenaan gooien. heel veel succes en sterkte.

Sofie,

Alles goed? Ik heb maandag de verloskundige gebeld. Ik kon er niet meer tegen. Zij zei tegen mij dat dat bruine slijm waarschijnlijk mijn eisprong is geweest of de innestelling. Het gaf in ieder geval aan dat ik op dat moment niet zwanger was. Anders zou die test van dinsdag niet negatief zijn geweest. Ik moest uitgaan van die 54 dagen en liever nog 1 week erbij optellen. Dus zaterdag is mijn NOD. Ik zit dus nog steeds in spanning. Maar het is dus niet mijn menstruatie geweest dus die moet nog steeds komen. Tot nu toe gaat het dus nog goed. Ik merk wel dat mijn hormonen nog niet goed zijn. En daar baal ik heel erg van. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik straks een cyclus van 54 dagen heb. Dat betekend maar 6x per jaar vruchtbaar. Nee dat zou toch niet waar zijn? Ik merk wel dat of ik wordt ongesteld of ben zwanger want ik heb soms echt het gevoel dat mijn hormonene met mij op de loop gaan. Gisteren hoorde ik opeens dat weer een nicht zwanger is. En zij was al ruim 10 weken en wist het pas vorige week. al die tijd heeft ze nog alcohol gedronken en geen foliumzuur geslikt en het was niet gepland. Ik was er echt helemaal kapot van. Niet dat ik jaloers ben maar gewoon omdat het zo pijn doet omdat je jezelf ook zwanger was en dat je nu ook weer zwanger wilt zijn. Maar ja het gaat nu wel weer. ik hoop dat alles goed gaat en dat ik ook weer snel aan de beurd mag zijn. Ik ga volgende week weer testen. Ik heb al weer nieuwe in huis en ik ga gewoon heel hard duimen. En hoever ben jij er nu mee? Spannend allemaal he?

Iedereen heel veel sterkte en succes bij de volgende keer.
Liefs Meisje 19

meisje 19
21 februari 2007, 07:51
Foutje gemaakt.

Inge1979
21 februari 2007, 12:41
hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier maar wil even mijn verhaal kwijt.
Ik was 6 weken zwanger bij mijn bezoek aan de gynaecoloog. Dit bezoek was gepland op 8/02. De gynaecoloog zei me dat er iets van 9mm in mijn baarmoeder zat maar dat het er niet zo goed uit zag. Ze kreeg gelijk want op 9/02 begon ik ineens te bloeden. Niet zo heel erg veel maar te vergelijken met een normale menstruatie. Zondag 11/02 verloor ik een klonter (denk ik). Het bloeden bleef maar was steeds minder tot eergisteren. Vanaf gisteren is het bloeden weer toegenomen en is het opnieuw helderrood. Als ik dit uitreken ben ik dus al 12 dagen aan het bloeden. Heb geen buikpijn momenteel maar zit er erg mee verveeld.
Is mijn miskraam al gekomen of moet dit nog komen. Hoelang moet ik wachten tot dat ik opnieuw zwanger mag worden want wil dit zoooo graag.
Graag reactie van mensen die ook zoiets meemaakten.

Inge

Sampie
21 februari 2007, 14:44
Hoi
je zou even weer naar de gyn moeten zoiets heb ik ook meegemaakt en toen is alles gaan doordroeien.
Dus voor de zekerheid even een echo laten maken.
Succes
Hopen dat het snel weer beter word en dat je mag genieten van een gezonde zwangerschap die hopelijk snel komt

mel
21 februari 2007, 16:02
Hallo allemaal ik hoorde van deze site van een vriendin
en las alle verhalen wou ook graag ff mijn verhaal kwijt!
Toen ik 4 en een half week zwanger was
kwam ik erachter het was eigenlijk een soort ongelukje maar ik was er heel blij mee!!
Mijn vriend absoluut niet en wou het ook weg laten halen
maar geen haar op me hoofd die daar aan denkt
dus dat was al erg moeilijk.
toen ik 5 week en 2 dagen zwanger was
kreeg ik een echo om te kijken hoelang ik zwanger was,
daarop zag je een vruchtzakje maar verder nog niks maar dat was normaal.
de weken daarna dacht ik alleen nog maar aan de komende mooie maanden
en hoe geweldig het was als mijn buik groeide en wat ik allemaal zou kopen
en hoe mijn kindje eruit zou zien enz:
op 02-01-07 kreeg ik weer een echo om te kijken hoe het groeide
ik was toen 10 week en 2 dagen zwanger
alleen ze had niet zulk goed nieuws het hartje van mijn kindje was gestopt met 8 weekjes.
ik wist ff niet meer wat er gebeurde
en je hele leven en toekomst valt ff helemaal inelkaar
ik begon heel erg te huilen en voelde me heel rot!
wat ook erg vervelend was was dat de miskraam niet vanzelf op gang kwam
ik heb 3 weken gewacht.
dat voelt zo erg 3 week lang met iets in je buik wat niet meer leeft maar wat je zo graag wilt hebben!!
op 23 januari heb ik een currentage gehad
ik was er heel bang voor maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee
k mocht s'avonds weer naar huis en we dachten dat alles goed was gegaan.
een week later bloede ik nogsteeds heel erg
en deze ochtend ook opeens met allemaal stolsels
ik schok me dood en heb me verloskundige gebelt
en die heeft mij naar het ziekenhuis gestuurd
daar bleek dat ze niet alles goed weg hadden gehaalt
& dat een 2e currentage mischien nodig was
maar dat wouden ze liever niet want dat dat zou meer risico's op een infectie mee brengen.
dus moest ik weer afwachten als alles eruit zou komen.
een week later bleek dat nogsteeds niet alles eruit was gekomen maar dat het met een ongesteldheid mischien wel zou gebeuren.
Ik ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest
en ze denken dat het nu goed is
ze zagen nog wel iets heel kleins maar ik ben waarschijnlijk ongesteld
(kunnen ze niet met zekerheid zeggen want ik bloed nu dus al een maand)
maar ik hoop dat ik er nu van af ben en het een plekje kan geven.
Want ik vind het heel erg moeilijken huil nu nogsteeds best wel vaak.
& hoe jong ik ook ben ik zou heeeel graag snel weer zwanger worden en gelukkig wilt mijn vriend het nu ook hij was waarschijnlijk erg geschokken de 1ste x.

heel veel sterkte allemaal
Groetjes Mel17
(ik hoop niet dat ik het een te lang verhaal heb gemaakt en dat ik wel reacties krijg:))

Sampie
21 februari 2007, 16:25
Och jee wat een verhaal zeg!! Logisch dat je zo,n verdriet hebt.
Ik vind het ook logisch dat je weer zwanger wilt worden je hebt gevoeld wat het met je doet en die liefde is vanaf dag 1 al onbeschrijvelijk.
Ik hoop dat je dit een plekje kunt geven en wanneer je er weer voor gaat dat je snel zwanger zal zijn en dat het dan goed gaat.
Ik lees dat je idd nog maar 17 bent, nou en ik ben 27 en blijf een puber die moeder is en dat maakt een mens volwassen,
want of je nu 40 bent of 17 je moet hetzelfde leren van je kindje.

meisje 19
21 februari 2007, 17:20
Mel en Inge,

Wat een verhalen. Je kunt hier lekker van je af schrijven en al je vragen stellen. Wij weten hier allemaal hoe het voeld om een miskraam te krijgen en sommigen onder ons weten ook meer van een curretage af. Van harte welkom en ik wil jullie heel veel sterkte wensen.

Inge, Ik denk dat je je miskraam al hebt gehad. Bij mij zei de verloskundige als ik nog na 2 weken zou bloeden dan moest ik meteen bellen. Is het alsof er een kraantje van onder open staat? Als je het niet vertrouwd zou ik even een verloskundige of jou gynaecoloog bellen. Hun kunnen je het beste advies geven. Ik hoop dat het bloeden snel ophoud en dat je geen curretage nodig hebt. Ik heb hem wel gekregen omdat ik ook bleef bloeden en buikkrampen bleef houden. Bij mij was het een na-curretage. Maar ik hoop van niet voor je. Neem lekker veel rust en doe geen intensieve dingen.

Mel, Ik ben 19 dus leeftijd maakt echt niks uit. Als je graag een kind wil dan gaat het er alleen maar om dat alles goed gaat in de zwangerschap en dat er een gezond kind om de aarde komt. Ik hoop voor je dat het je nu het ergste achter de rug heb gehad. En dat je snel weer zwanger mag zijn. We zijn in ieder geval jong en zelf nog gezond dus met ons is niks mis. Ik zou alleen als ik jou nu was wel foliumzuur gaan slikken en stoppen met alcohol drinken en rauwe voedingsmiddelen. Maar ik denk dat je dat al wel gedaan had toen je wist dat je zwanger was. Het is alleen een tip. Doe rustig aan verder. En hoe was je cyclus voor de zwangerschap of was je nog aan de pil?

Nou wat er met mij aan de had is weet ik ook niet. Maar ik ben heel erg geirriteerd en heb steeds steken in mijn buik en kleine krampjes. Ik hoop niet dat het de rode dagen worden :evil: :evil: :evil: Bah aan de ene kant ben ik heel blij soms en denk ik van ja misschien ben ik al weer zwanger maar aan de andere kant lijkt het net alsof ik ongesteld aan het worden ben. Hoe lang nog??? Pppfff waarom kan de tijd toch niet wat sneller gaan.

Liefs Meisje 19

Inge1979
21 februari 2007, 20:57
Hallo meisje19,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop voor je dat het geen rode dagen worden. Het wachten duurt lang he!

Bij mijn bloeden is het niet zo heel hevig maar toch heviger dan een gewone menstruatie. Het is heel helder rood bloed in tegenstelling tot vorige week waar het oud bruin bloed was.

Ik had een klonter op zondag 11/02 maar ik denk niet dat dit het vruchtzakje was. Anders heb ik geen klonters verloren behalve hele kleintjes. Zou het kunnen dat ik het vruchtzakje verloren heb zonder dat ik het gemerkt heb?Vele vraagtekens hier. Dat het maar snel achter de rug is want zo is het telkens opnieuw een snertgevoel.

Veel sterkte aan allen en degenen die aan het wachten zijn, kop op en er zo min mogelijk aan denken.

Inge

sofietje
21 februari 2007, 23:09
Dag Inge,

Het komt idd wel voor dat je het vruchtzakje verliest zonder dat je dat in de gaten hebt, zeker als het een redelijk vroege miskraam is. Als je helderrood bloed verliest betekent dit 'vers' bloed. Houd even in de gaten of je niet teveel verliest, hierdoor kan je je ook erg beroerd gaan voelen. Het is zeker nu ook belangrijk ijzerrijk voedsel te eten, als je (veel) bloed verliest kan het zijn dat je HB daalt waardoor je je dus erg belabberd gaat voelen... Maar het belangrijkste is: als je je onzeker voelt of vragen hebt, bel gewoon je gyn of verloskundige, dit geeft zekerheid en kan vervelende dingen voorkomen!

Meisje,
Balen joh, dat je cyclus nu nog langer duurt... Eigenlijk vind ik het ook wel vreemd dat ze vaak zeggen dat de dag van je miskraam de eerste dag van je cyclus is, want je kan toch pas een eisprong krijgen als alle HcG uit je lichaam is? En dan lijkt mij dat dat eitje eerst ook nog even moet rijpen, dus volgens mij duurt het dan bijna altijd wel langer als een normale cyclus...
Ik ben nog 'in afwachting'. Dacht v/d week dat ik ongi ging worden terwijl ik eigenlijk dacht dat dat aankomend weekend pas zou gebeuren. Maar had maar even kramp en verloor een heel klein beetje bloed, dus zou misschien een innestelingsbloeding kunnen zijn. Vanmorgen gaf de test (beetje vroeg om te testen, maar goed :wink: ) een heeeeeeeel licht streepje, maar als ik dan van jou lees dat dat ook nog van die miskraam kan zijn begin ik weer te twijfelen. Nou ja, in ieder geval nog maar een paar dagen afwachten en dan weer testen. Ik kan het eigenlijk nog niet geloven dat het raak zou kunnen zijn...
Ben je trouwens afgelopen weekend weer een beetje tot rust gekomen? Ik kan me goed voorstellen dat het alles bij elkaar nu best een beetje veel is!

Esther1978
22 februari 2007, 23:02
Haiii, daar ben ik weer eens. Alweer een tijdje geleden...
Veel gebeurd afgelopen week.
Vorige week dinsdag had ik ongesteld moeten worden. Donderdagavond kreeg ik wat donkere afscheiding, dus ik dacht ik wordt ongesteld. Jammer.
Maar dit zette niet door en het werd ook niet meer. Het was niet veel.
Vrijdags weer een test gedaan, deze was echt heel vaag positief. Dus ik dacht ik heb een derde miskraam. Ik zat best even in de rats, maakte me daar best zorgen over.
Zaterdags weer een test gedaan, nog zo vaag als die van vrijdag.
Ik vernam dat de afscheiding afgelopen zondag afnam. Ik had ook een wat snellere hartslag, wat ik bij de vorige zwangerschap ook gehad heb. Toch maandag ochtend weer een test gedaan. En verrek, positief.
Vanaf zondagavond geen donkere afscheiding meer gehad. Misschien een innestelingsbloeding gehad?
Volgende week woensdag, dat is de 28e volgens mij, heb ik de eerste echo bij de gynaecoloog. Oh dat vind ik wel zo spannend.
Alles gaat door mijn hoofd. Positief en negatief.
Aan de ene kant denk ik, het moet toch ook een keer goed gaan? En aan de andere kant weet ik ook dat het niet goed kan gaan. Misschien zit er alleen maar een vruchtzakje??
Je kan je zwanger voelen, weet ik nu, terwijl er misschien al geen leven meer zit. Diep van binnen denk ik wel dat het goed is, maar ik kan me vergissen??
Geen leuke spanning, hou helemaal niet van onzekerheid.
Maar heb geen keus. Maak bewust nog geen plannen, misschien dat dat helpt? Heb geen idee wanneer ik uitgeteld zou zijn, wil dit ook niet weten, wist dit twee keer en het ging twee keer mis. Ik ga ook nog niet rekenen wanneer ik 12 weken ben. Nee eerst volgende week, en dan zie ik wel weer verder. We hebben al twee vakanties gehad die door het verdriet van een miskraam zijn verpest. nu hebben we weer vakantie, ik hoop toch dat we nu een leuke vakantie krijgen. We hebben het onze ouders maar vast verteld. Dan is het ook niet zon schok meer als het misschien toch niet goed is.
Nou jullie horen het wel.
Liefs Esther

sofietje
23 februari 2007, 12:08
Oh Esther, wat spannend... Ik hoop echt dat het goed is en blijft gaan!!! Heel veel sterkte in ieder geval.

Ik heb vanmorgen weer een test gedaan, deze was ook weer licht positief, iets donkerder als die van woensdag. Helaas kreeg ik kort daarna buikpijn en ik verlies ook wat bloed, heb het idee dat het toch weer misgaat... Ik probeer me dus ook er verder niet teveel mee bezig te houden, en zeker nog niet ga fantaseren over hoe het zal zijn als het goed gaat. Totnogtoe lukt het om redelijk rustig te blijven. Ik ben wel de afgelopen twee dagen erg moe en had ook (vooral als ik in bed lag) het idee dat mn hart uit mn lijf bonkte. Dit had ik volgens mij de vorige keer niet zo duidelijk. Maar goed, ik wil me niks in m'n hoofd halen, ik probeer het gewoon maar een beetje af te wachten!!

mel
26 februari 2007, 12:37
Hey sampie en meisje19 bedankt voor jullie reacties:)
Ik ben afgelopen vrijdag avond weer heel erg gaan bloeden met stolsels me hele benen en sokken zaten eronder doodeng.
Toen heb ik doktersdienst gebelt en moest ik daar heen (11uur s'avonds:( )
daar werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis hebben ze weer een inwendige echo gemaakt en weer konden ze niets zien:(
dus ben ik weer naar huis gestuurd en was t allemaal weer voor niks.
wat wel raar is vanaf zaterdag ochtend is het bloeden helemaal gestopt heb nu nog niks:S
Ben alleen maar blij natuurlijk maar wel een btje vreemd...
Weet iemand mischien waneer ik nu weer zwanger mag worden??
En ik was indd nog aan de pil ik was net gestopt en gelijk de 1ste x zwanger daar had ik hele erge geluk mee hoop dat het nu weer zo snel gaat en dan goed!!
ik ga vandaag beginnen met foliumzuur en ik drink zowiezo al geen alcohol (A) en ben vorig jaar gestopt met roken moet nu alleen nog gezond gaan eten ben nogal een junkfood fan:$
maar dat komt wel goed doe alles voor mijn kindje:)
Groetjes melanie

meisje 19
26 februari 2007, 14:24
Oh Esther,

Spannend zeg! Maar je bent wel zwanger. van harte gefeliciteerd meid. En ik hoop voor je dat het deze keer een goeie afloop heeft. maar daar gaan we gewoon vanuit. Even volhouden en woensdag heb je meer zekerheid. :wink:

Ik had donderdag nog een test gedaan en die was negatief. dus het was geen innestelling. Het is dus waarschijnlijk mijn eisprong geweest toen ik bruin slijm verloren had. Ik ben nu 3 dagen overtijd. Echt heel spannend. Ik hoop dat ik weer zwanger ben. de vorige keer teste ik 10 dagen overtijd pas positief. Maar ja nu is het wel zo dat ik een onregelmatige cyclus heb dus misschien test ik al wel eerder als volgende week donderdag of vrijdag. Spannend??? Ik wou dat ik even naar binnen kon kijken. Pppfff. Ik heb wel steeds steken en ben s'middags erg moe en heel erg geirriteerd. k wordt er helemaal gek van.

Sofie,

Dat is toch goed? Een postieve test. Gefelicteerd. Een beetje bloed verlies wil niet zeggen dat je weer een miskraam krijgt. dat bloed kan ook komen omdat je misschien nu ongesteld had moeten worden. Of het is een innestelling. Doe in ieder geval rustig aan. En als je het niet vertrouwd bel je even de verloskundige. Maar wacht het even af. Ik vind het in iedergeval wel heel leuk voor je. Want het is geen hcg hormoon van je laatste miskraam maar van een nieuwe zwangerschap.

Melanie,

Wat een mooie naam hahaha zo heet ik ook. Wat een gedoe allemaal zeg. Vervelend als het ziekenhuis niks voor je wil doen. Maar gelukkig is het nu over voor je. Dat betekend dat je er waarschijnlijk eindelijk vanaf bent. Wanneer je weer zwanger kunt worden? Als je weer een eisprong krijgt. Na een curretage zeggen ze meestal dat je na 6 weken weer ongesteld moet worden. In mijn geval klopt dat dus niet want ik ben nu al 8 weken onderweg. 3 dagen overtijd nu. Het is heel moeilijk om te zeggen want elke vrouw is verschillend. je moet het gewoon afwachten. En je kunt natuurlijk al wel om de dag klussen. (vrijen). Als ik jou was zou ik uitgaan van 6 weken. En is het eerder dan weet je dus dat je cyclus korter is en is het makkelijker uitrekenen wanneer je die keer erop je eisprong hebt.

Coni Welkom op dit forum. Ik vind het heel sneu voor je en ik hoop dat het snel weer goed mag komen. Had je 5 miskramen achter elkaar gehad? Sterkte en voor al je vragen die kun je hier stellen.

Liefs Melanie (meisje 19)

sofietje
26 februari 2007, 15:50
Ik ben dus gewoon echt helemaal ongesteld geworden... :cry: :cry: :? :? Het was meteen wel heftig ook: om het uur tampon verwisselen drie dagen kramp, was normaal met 1,5 dag wel gebeurd. Dus.. nu op naar de volgende ronde!!!

Sampie
26 februari 2007, 17:35
He Sofietje bah, bah , bah.

Balen zeg!!

Volgende ronde is ie raak hoor!!

Ik denk idd dat het een hele vroege miskraam was omdat je wel positief testte, maar dat hij niet goed wilde innestelen.

Groetjes

meisje 19
27 februari 2007, 09:08
Ooohhh Nee Sofie :evil: :evil: :evil:

Wat erg voor je. Ik had nog zo gedacht dat het een innestelling of dat je ongesteld had moeten worden en iets bloed verloor. Maar ja dus niet. Ik hoop dat het een beetje met je gaat. En Maart wordt gewoon jouw maand. Ik ben nu inmiddels 4 dagen overtijd maar ik wacht het toch nog even af. Ik dacht gisteren echt dat ik ongesteld werd want ik had zo'n pijn en steken en krampjes maar er is niks gebeurd en nadat ik 2 uur had liggen slapen was de pijn weg. Apart he? Ik ga denk ik donderdag weer een test doen. Het zijn nu echt spannende dagen. Maar ik heb al wel zo'n gevoel dat het weer raak is want waarom duurt het anders zo lang??? Je wordt toch altijd precies na 14 dagen als je eisprong is geweest ongesteld??? daar ben ik nu al lang overheen.

Hey sampie,

Jij ook overtijd? Spannend he? Misschien zijn we straks wel tegelijk samen zwanger. Ik hoop het en ik zou voor je duimen. :wink: :lol:

Liefs Melanie

sofietje
27 februari 2007, 23:23
Hoi Melanie,

Ze zeggen dat je 12-16 dagen na je ovulatie ongesteld wordt, dus er zit iets variatie in. Wel spannend hoor nu, ik hoop echt dat je positief test!!!

Mijn ongi is bijna over, kunnen we dus zo weer serieus aan de slag. Ik denk zelf ook wel dat het een hele vroege miskraam was, toch ervaar ik het zelf niet zo, omdat ik nog helemaal niet het gevoel had zwanger te zijn. Maar goed, het is toch wel even een teleurstelling natuurlijk. Ik weet nu in ieder geval wel dat ik de volgende keer langer wacht met testen!!

Nou, hou me op de hoogte, ik ben zooooo benieuwd...
Hoe ist trouwens in je huis??

meisje 19
1 maart 2007, 10:10
Hoi hoi even weer een berichtje van mij,

Ik ben nu al 6 dagen overtijd. Ik kon het gisteren niet laten en ik heb weer een test gedaan. Helaas negatief (nog steeds.) Ik begin al wel weer kriebels aan het krijgen dat ik misschien toch weer zwanger ben. Mijn borsten zijn gevoeliger aan het worden en ik ben s'middags altijd heel moe en super geirriteerd. En natuurlijk die menstruatie blijft uit. Ik ga volgende week donderdag weer testen en dan kan het niet anders. dan moet het postief zijn als ik dan nog niet ongesteld ben. Toch??? Wat zou het anders kunnen zijn? Ik ben dan al 67 dagen onderweg en dan nog niet echt volgens mij ongesteld geweest. maar ja ik wacht wel af. het is alleen soms heel frustrerend omdat je het zo graag wil weten waar je aan toe bent. En over 2 weken hebben we bruiloft en dan zul je net zien dan wordt ik mega ongesteld. Maar als ik dan nog niet ongesteld ben geworden en de test blijft negatief dan ga ik naar de dokter en dan wil ik na de gynaecoloog want dan wil goed onderzocht worden. Duurt veel te lang die cyclussen.

Pppff maar goed. Met ons huisje gaat het heel goed. We staan voor op schema. Helaas kom je bij een verbouwing altijd wel iets naars tegen. De stucadoor heeft ons genaaid met 400Euro. We hadden een afspraak gemaakt met hem en een vaste prijs afgesproken voor al de klusjes die moesten gebeuren. Hij had er alleen een dag langer over gedaan als gepland. En dus moesten wij extra betalen. Maar ja dan heb ik zoiets van maak dan geen vaste prijs en zeg dat je per dag betaald wil worden. Maar hij mag het geld van ons hebben maar wij zullen hem nooit meer in de familie om een klusje vragen. Maar voor de rest is tot nu toe alles goed gegaan. Er is gesloopt en behang is er al vanaf. Geschuurd en afgelakt van de deuren kozijnen en radiators, verlaagd plafond van de badkamer is gemaakt toilet is eruit gehaald. Een nieuwe watermeter gekregen. En morgen komt de tegelzetter al voor de badkamer en toilet. En ik ben nu druk aan het shoppen gordijnen vloerbedekking lampen sierlijsten. We hebben alleen nog een tegenvaller. de behanger is ziek. Dus nu zijn we druk op zoek naar iemand die ons kan helpen. Anders moeten we het zelf doen. En dat gaat wel we zijn alleen niet zo handig daarin dus duurt het weer langer. Maar als alles zo door gaat zitten we er over 4 weken wel in. Over 2 weken komt de keuken en in het laatste weekend van Maart denk ik wordt de vloer gelegd. En dan is het verhuizen. Ik heb gisteren een heel mooi nieuw pannenset al gekocht. Ik ga namelijk koken op inductie en mijn oude pannen had ik gebruikt op gas en dan kun je niet meer koken op inductie. Ik ben er echt trots op. En vandaag ga ik kijken voor lampen. shoppen vind ik echt het leukst. mijn man lekker aan het werk en ik zorg voor de inrichting. Dus het is nog steeds druk bij ons. Gisteren gepaseerd met de oude woning dus dat is al een hele last minder.

Oops :oops: een beetje veel geschreven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Maar hoe gaat het met jullie Sofie, Sampie, Esther, Mel?

Esther hoe is je echo gegaan? Ik hoop dat alles goed is. Duim duim

Liefs Melanie

Esther1978
1 maart 2007, 11:40
Hai allemaal,

Nou het gaat weer lekker....
Sinds dinsdagavond vloei ik weer, oud donkerbruin. Neemt nog niet echt toe, alleen heb ik het gevoel dat de buikpijn wat toeneemt.
Woensdag echo gehad. Maar daarop bleek dat ik nog maar heel kort zwanger ben. Nog maar 5.5. richting de 6e week. Dus wel een vruchtzakje te zien met een vruchtje erin, maar voor de hartfunctie veels te vroeg om dit op een echo te zien.
Dat ik vloei legt de gyn. uit als een dreigende miskraam. Dat betekent dat het fifty fifty is. Het kan goed gaan en het kan niet goed gaan. Over twee weken weer een afspraak gemaakt met de gyn. Ook al zou het misgaan dan gaan we in dat gesprek afspreken welke onderzoeken er gedaan gaan worden om na te gaan of het ergens aan ligt dat het elke keer misgaat.
Voel me behoorlijk kut nu. Mijn gevoel is gelijk alarmerend als ik vloei. Maar wat de gyn. zegt steld me iets gerust, alleen van binnen ben ik er niet gerust op. En het nare is dat je nu af moet wachten. Verschrikkelijk onzeker.
Toch legde de gyn. uit dat elke gyn. in zijn praktijk wel vrouwen heeft die veel miskramen krijgen voordat ze een gezond kind krijgen. Jemig, ik hoop toch niet dat ik een van hen ben. Ik begin er zo onderhand wel zat van te worden. Als dit de 3e keer is dan zijn we er wel even klaar mee. Dan zullen mijn vriend en ik denk ik, zo denkt mijn vriend er ook over, eens even rust moeten houden. Misschien wel tot na de zomervakantie. Gewoon eens even genieten en onbezorgd leven. Binnen een half jaar drie keer zwanger met nog steeds misschien niets. Is toch ook niet goed voor je lijf?
En absoluut niet voor je geest, je zou er depressief van worden, al gebeurt dat natuurlijk niet. Want daar zijn we de types niet voor.Maar ik vind het even niet zo leuk meer allemaal. Wil zo dolgraag een kind, maar moet nu maar eens wat rust gaan houden. Een nieuwe poging kan na de zomervakantie ook wel. Misschien weer uitgerust en er fris tegenaan.
Nou zo staan de zaken ervoor. Niet echt gezellig dus. Heb er even de pest in.
En aan de andere kant denk ik, misschien heb ik het mis en is alles nog goed daar beneden? Dan ben ik nu wel erg gestresst en dat is ook weer niet goed. Maar hoe kun je hier nou niet gestrest van raken???
Nou jullie horen wel van me.

Gr Esther

sofietje
2 maart 2007, 23:04
Joh Esther.... wat een verhaal weer!! Ik kan me voorstellen dat je geen rustig moment meer hebt nu, en erg gestresst bent. En het gevoel dat stress nu je zwanger bent niet goed is levert natuurlijk nog meer stress op... Ik hoop toch zo dat je nu eens aan de goede kant zit, je hebt zo ondertussen wel genoeg op je bordje gehad, toch!! Ik wens je in ieder geval onwijs veel sterkte, ik denk aan je!!

Meisje,voor jou is het dus ook nog steeds spannend... Ik hoop toch echt dat je gauw positief gaat testen!!

Ik voelde me de laatste dagen erg depri, nergens zin in, moe... Maar nu lekker weekend, dus ik ga proberen even lekker bij te tanken!!!

mel
4 maart 2007, 22:21
hey allemaal,
spannende dagen voor jullie hoop dat t goed gaat!!
& sofietje rot voor je dat je weer ongesteld werd :(:(..
ik word echt helemaal zat van alles ik bloed sinds een paar dagen weer en nogsteeds met stolsels en iedere x als k afspraak heb in het ziekenhuis stopt t weer grr
afgelopen donderdag weer heen geweest en weer het zelfde verhaal was waarschijnlijk afgelopen nu nou mooi niet...
nu is t wel weer ff gestopt het bloeden maar ik ga er vanuit dat t morgen ofzo wel weer begint en ben ook heel duizelig de heletijd..
bel morgen mijn dokter op om te zeggen dat ik naar een ander ziekenhuis wil mischien dat hun wel wat zien ben gewoon te bang dat er iets heel ergs is ofzo..
+ ik wil zo graag opnieuw zwanger worden maar dat zit er zo ook niet in :(
noujaa heb mezelf afgelopen weekend lekker verwend ben naar de kapper geweest en ben echt asociaal veel gaan shoppen ff me gedachtens ergens anders bij..

HEEL VEEL sterkte komende tijd jullie!! liefs Mel ( 2 melanie's is mischien verwarrend:P)

anna34
5 maart 2007, 07:40
Hallo dames,

in de afgelopen dagen ben ik steeds bij jullie forumclubje uitgekomen.(via google).
Met de tranen rollend over mijn wangen heb ik al jullie verhalen gelezen en als het kan zou ik ook heel graag mijn verhaal kwijt willen hier.

Ik dacht dat ik 12 weken zwanger was van mijn eerste kindje totdat ik afgelopen woensdag een echo kreeg....
De echografiste zei meteen dat het foute boel was.
Het vruchtje was al met 7,5 weken afgestorven.
Ik dacht dat de grond onder me weg zakte. Ik dacht 12 weken te zijn en de "gevarenzone"voorbij. Ik was er klaar voor om op mijn roze wolk te klimmen en te gaan genieten.

De dag erna ben ik gecurreteerd.
Ik voel me zo leeg en intens verdrietig.
Alsof mijn hele toekomst verwoest is! We hadden zoveel mooie plannen!

Ik wil heel graag snel weer zwanger worden maar ik ben ook heel erg bang.
Ik ga nu mijn eerste menstruatie afwachten ( ik vloei nu nog van mijn curretage) en dan gaan we er meteen weer voor.

Ester, wat maak jij allemaal mee zeg! Ik leef echt met je mee.

meisje 19
5 maart 2007, 11:44
Hallo iedereen,

Ik weet ook nu totaal niet meer waar ik aan toe ben. Ik ben nu 10 dagen overtijd en woensdag had ik nog een negatieve test. Er is dit weekend iets heel vreemds gebeurd. Gisteren ben ik naar de stad geweest en heb ik veel gelopen. Toen ik weer bij mijn schoonouders thuis kwam ging ik naar de wc en was ik bloed verloren. 1 druppel en ik veegde wat bloed af. Het was weer bruinig maar toch wel iets lichter dat ik er zeker bloed in herkende. Dus ik dacht NEE toch ongesteld aan het worden en dus zeker niet zwanger. Maar s'avonds tot aan dit moment ben ik geen druppeltje bloed meer verloren. Ik heb ook geen krampen en mijn borsten voelen nog steeds stevig en zijn nog gevoelig. Als ik ongesteld word dan worden mijn borsten altijd heel slap en lijkt het net water. Maar dat is het dus niet. Nu heb ik wel hele erge steken onderin mijn buik aan de rechte kant. Maar het doet ook al weer niet zo pijn dat ik de hele dag in bed moet blijven liggen. Zelf ben ik nu bang dat het misschien een buitbaarmoederlijkezwangerschap is. Wat moet ik nu doen? Ik wordt helemaal gek en snap niks van mijn lichaam. Morgen doe ik nog een test en als die postief of negatief is dan bel ik zowiezo de gynaecoloog op. Ik wil toch even onderzocht worden want ik voel me er niet gerust op. Zul je zien is het een bbz en ben ik straks ook nog een eileider kwijt. Ik snap er echt helemaal niks van en ik ben nog maar 19.

Anna, Welkom op ons forum. Wat afschruwlijk voor je dat het zo is gelopen. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent. Maar nu zijn zelfs woorden teveel dus doe heel rustig aan en heel veel sterkte. En als je vragen hebt zou ik ze hier zeker weten stellen want er zijn altijd wel dames die net zo'n ervaring hebben meegemaakt en die weten wat je voeld. En bovendien iedereen die hier komt heeft een miskraam gehad en die weet wat voorn pijn het geeft als het gebeurd. Ik hoop dat je hier je steun kan vinden.

Liefs Meisje 19

Sofie en een beetje bijgetankt? Soms moet je dat echt doen want je lichaam heeft echt rust nodig na een miskraam. Ik hoop dat je snel weer kunt klussen meid. :wink:

Esther hoe gaat het met jou? Ik snap je heel goed want je raakt zo ook de draad kwijt. Aan de ene kant ben je blij dat je zwanger bent aan aan de andere kant wordt er gezegd dat er misschien weer een miskraam op komst is. Ik zou ook helemaal gek worden. Maar de enigste tip die ik je kan geven is doe rustig aan. Stressen is absoluut niet goed en je schiet er niks mee op. Neem je rust en doe s'middags bijv. een dutje. Ik ga voor je duimen en ik hoop dat het bloeden stopt en dat het kindje blijft zitten. Duim duim en heel veel sterkte :wink:

anna34
5 maart 2007, 17:32
Hoi meisje

ik wil je absoluut geen valse hoop geven, maar wat jij beschrijft heb ik precies hetzelfde gehad.
Een druppeltje bloedverlies en 's nachts werd ik wakker van de steken in 1 eierstok.
Ik was er toen ook van overtuigd dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou hebben....
Een week later had ik een positieve test, het was inderdaad een innestelling geweest ( in de baarmoeder).
Ik hoop dus van harte dat dit bij jou ook het geval is.

Je zegt dat je 10 dagen overtijd bent, maar je hebt toch nog niet gemenstrueerd na je curretage? Of weet je dat je al een eisprong hebt gehad?

Groetjes Anna

meisje 19
6 maart 2007, 07:37
Anna goedemorgen,

Weetje eigenlijk heb ik geen flauw idee meer hoe of wat of wanneer. 6 weken na mijn miskraam begon ik vies oud bruin slijm te verliezen. Ik dacht oh wordt ongesteld ik had ook buikkrampen alleen het zette niet door en ik had alleen maar dat kleine beetje bruinslijm verloren. Misschien is dat wel mijn menstruatie geweest maar de verloskundige zei dat ze eerder neigde naar een eisprong. Nu 3 weken later moet ik toch wel positief testen lijkt mij? Maar vanochtend was het nog steeds negatief. Ik ga straks de gynaecoloog bellen want ik wil nu echt weten wat er met mij aan de hand is. Ik heb gister nog 2 druppeltjes bloed verloren en de hele dag steken gehad. Maar het gekke is dat ik nog niet voel dat ik ongesteld moet worden. Ik weet het gewoon echt niet meer.

Ik vind het lief van je dat je zo postief bent. Maar ik durf er haast niet meer in te geloven dat ik nu zwanger ben. Ik zit nu echt te wachten tot ik eindelijk ongesteld wordt of dat ik onderzocht wordt. Ik hou je op de hoogte. Hoe gaat het nu met jou? Een miskraam krijgen is echt iets verschrikkelijks. En je hele lijf is er door ontregeld. Ik wou dat het nooit gebeurd was maar ja dat zou iedereen denken. Ik hoop gewoon dat wel allemaal weer snel zwanger mogen zijn en eind dit jaar een mooi wonder in onze armen mogen sluiten. Maar nu eerst te weten komen wat mijn cyclus is en wanneer ik ongesteld wordt. Bah ik wordt er niet van.

Liefs Meisje 19

Sampie
6 maart 2007, 09:11
Hoi
Meisje 19

sommigen hebben door de hormonen ineens een tijdje een kompleet onregelmatige cyclus.
Ik herken ook wel een beetje uit je verhaal, ik testte steeds licht positief en was idd op een bbz, maar ben zaterdagochtend ineens ongesteld geworden, niet echt het nieuws waar je op zit te wachten, maar ik was gewoon blij dat ik nu wel wist waar ik aan toe was.
Helaas moet ik door na de volgende ronde, ik vind het niet zo heel erg dat ik even moet wachten, liever even wachten en dan goed dan heel snel en mis.
Ik was van mijn beide keren miskraam direkt in de 1e ronde zwanger geworden (toeval hoor), maar dat ging mis en Dion liet ook een paar maanden op zich wachten ook toen had ik ineens heel vreemde cyclussen
42 dagen
37 dagen
33 dagen
en teon weer zwanger en bleek dat ik dus een gewone cyclus had achteraf.

Maar ik begrijp je wel hoor, je wilt zo graag weer zwanger zijn en dan weet je nu niet eens waar je aan toe bent dat frustreerd en weet precies wat je doormaakt ik had het voor Dion ook, verschrikkelijk gewoon.
Nu baal ik ook wel maar vind ik het ietswat makkelijker al ben ik wel bang dat Dion alleen blijft en liever wil ik dat toch ook niet.

Sampie
6 maart 2007, 09:12
moet bang zijn voor bbz in een van de eertse zinnen

anna34
6 maart 2007, 10:53
Hoi meisje 19

ik denk niet dat je je heel veel zorgen moet maken hoor.
Je lichaam heeft even de tijd nodig om te herstellen en te ontzwangeren na je miskraam.
Maar ik snap dat je zo snel mogelijk weer zwanger wilt worden.
En dan is iedere dag wachten op je eisprong of NOD er 1 te lang!!
Ik begrijp precies wat je voelt!

Ben je makkelijk zwanger geraakt de eerste keer?

Stiekem hoop ik dat ik weer snel zwanger raak maar aan de andere kant wil ik deze ellende niet snel meer mee maken. Ik voel me zo diep ellendig en verdrietig en vooral leeg...
Dus eigenlijk denk ik dat ik nog niet toe ben aan een nieuwe zwangerschap.
Maar ik denk ook dat een volgende zwangerschap nu zowiezo angst met zich mee brengt hoe lang het ook nog duurt...

Het is allemaal erg verwarrend voor me, ik weet niet wat ik wil.
Ik denk dat ik het maar gewoon aan de natuur moet overlaten.
Maar tot mijn eerste menstruatie gebruik ik condooms.
Dat is mij aangeraden door mijn gynaecoloog.
Raar he, dat de adviezen daarin zo verschillend zijn?
Mijn gyn vindt het geen goed idee om zwanger te worden op een wond ( van de curretage).

Nogmaals dank voor jullie luisterend oor, ik vind het erg prettig mijn verhaal kwijt te kunnen.

Sampie
6 maart 2007, 11:12
Hoi Anna

Mijn gyn vond het totaal geen probleem.
Hij zet wanneer je lichaam er nog niet klaar voor is word je nog niet zwanger dus probeer maar, en volgens mij wil mijn lichaam nog niet :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Toen ik prbeerde zwanger te worden lukte het in 1 keer en nu maar weer wachten :lol: :lol: :lol: :lol:

En dat lag niet aan de pil

1e keer stoppen met pil direkt proberen, zwanger
2e keer al tijdje gestopt met de pil dus condooms gebruikt (dure hobby

:wink: ) maar ook in 1x zwanger

en na 1e miskraam duurde het een paar maanden en nu zit ik vanaf zaterdag alweer in ronde 3
denk toch dat miskramen bij de een wat meer lichamelijke invloed hebben als bij de ander. Sommigen worden direkt weer zwanger en bij een ander werkt het juist langer.

Esther1978
6 maart 2007, 12:02
Hai allemaal,

Nou jullie gaat het allemaal ook niet voor de wind he?!
Het lijkt om je heen of iedereen in een klap in een zucht zwanger wordt en dat alles goed gaat, maar als ik dit lees dan merk je dus hoeveel vrouwen in dit opzicht juist ook veel verdriet krijgen te verwerken. Gaat dus niet allemaal van een leien dakje.
Ik weet hoe je je voelt Anna. Bij mij was de echo de vorige zwangerschap bij 10 weken en toen was het vruchtje ook gestopt met 7.5 week. Ik mocht toen met 10 weken omdat ik daarvoor dus ook al een miskraam had gehad. Anders had ik het ook pas te horen gekregen met 12 weken.
Dat is keihard om te horen dan.
Nu is mijn verhaal weer anders. Zou nu ongeveer 6.5 week zwanger moeten zijn, dus dan zit ik in mijn 7e week. Vorige week een echo gehad, maar het was nog te klein om een hartfunctie te zien. Wel zag het er volgens de gynaecoloog goed uit, goede grootte, en vruchzakje met een vruchtje.Geen bloed in de baarmoeder.
Ik heb van dinsdags tot afgelopen zaterdag gevloeid. Oud donkerbruine afscheiding. Niet veel, inlegkruisje per dag. Na verloop van de dagen werdt het lichter, wel zaten er wat kleine weefselstukjes bij. Geen stolsels of helderrood bloed.
Sinds zaterdagavond is het gestopt. Sinds zondag is de afscheiding weer wit zoals het hoort. Heb wel regelmatig menstruatiepijn, trekt ook een beetje in de liezen. Ik weet van mijn vriendin dat zij bij de zwangerschap na de curretage ook meer buikpijn had.
Ook heb ik last van toenemende misselijkheid. Zou het dan toch goed zijn??
Ik had van de week nachtdiensten, die heb ik maar afgezegd. Heb vandaag wel gebeld dat ik van de week weer wil werken. Voelde me al behoorlijk vervelend dat ik me ziek had gemeld. Maar vorige week voelde ik me echt niet lekker in mijn vel.
Nu werk ik morgen een vroege dienst en donderdag een late. Ben dan van het weekend weer vrij.
(werk in het ziekenhuis op chirurgie)
Volgende week woensdag weer een echo. Dan zullen we wel zien of het goed is gegaan. En dan zijn we er nog niet, maar wel een fase verder. De weken verlopen nu slopend traag. Verschrikkelijk. Hoop zo dat het nu wel goed gaat.
Iedereen veel sterkte bij het verwerken van de miskramen, denk aan jullie.
Jullie horen van me.

Liefs Esther

Sampie
6 maart 2007, 12:19
Hoi esther

Heb ik met mijn zoontje ook gehad en de week erop kloptte er een hartje, waarschijnlijk idd nog net even te vroeg.
En wanneer alles er goed uiziet komt dit wel goed hoor.

anna34
6 maart 2007, 14:11
Hoi esther,

grappig, ik ben ook verpleegkundige.
10 jaar in het ziekenhuis gewerkt ( op verloskunde, extra zuur nu...) en nu werk ik sinds kort in de thuiszorg.

Waarom hebben wij toch altijd schuldgevoelens als we ons ziek melden he???
Dat hoort volgens mij echt bij het beroep, je wilt je patienten niet in de steek laten en omdat het altijd al zo druk is wil je ook niet dat je collega's zich 3 keer in de rondte moeten werken.

Ik duim echt voor je dat het deze keer goed is.
Afwachten duurt zooooo lang, maar iedere dag is er 1!
Het is zo frustrerend dat je hier geen invloed op kunt uitoefenen.
Hou ons op de hoogte Esther, en heeeeel veel sterkte.

Esther1978
11 maart 2007, 11:55
Ha Sandra en de rest natuurlijk,

Sandra, heb jij ook nog geen kinderen? En dus ook twee miskramen gehad?
Heftig of niet?

Ik heb nu a.s. woensdag weer een echo om 15.10 uur. Ik zou dan 7.5. week moeten zijn. Ben benieuwd of we nu eens goed nieuws krijgen.....

Jullie horen van me.

Liefs Esther

meisje 19
12 maart 2007, 09:47
Goedemorgen dames,

Wat een geweldig weertje is het vandaag. Ik krijg helemaal de lente kriebels.

Ik weet niet of jullie ook meelezen op topic forum clubje 2007 zwanger worden, maar daar heb ik woensdag afgelopen week mijn verhaal verteld nadat ik bij de gynaecoloog ben geweest. Slecht nieuws zoals altijd. Ik heb geen eisprong meer. Het PCO syndroom. Over anderhalve week krijg ik de bloeduitslag en wat ik voor behandeling krijg. Ik ben er echt even helemaal kapot van geweest want ik snapte er niks van. Maar ik denk door de miskraam en curretage dat mijn lichaam zo ontregeld is geworden dat ik nu geen eisprong meer heb. Maar het wordt nu eerst helemaal onderzocht. En ik kan nu niet wachten tot ik die uitslag hoor. Ik ben eigenlijk best wel opgelucht want nu weet ik dat er iets niet klopt en dat ik ervoor behandeld wordt. Want hoe kun je nou 10 weken geen ongesteldheid krijgen en je bent niet zwanger??? Dan is er echt iets mis. Dus ik ben blij dat er nu zo vroeg bij ben. En ja nu is ook een beetje rust in mij. Want we zijn ondertussen bezig met ons nieuwe huis en we gaan midden April verhuizen en ja het is zo'n drukte. Ik kan me nu ook even niet focussen op zwanger worden. En dat hoeft nu ook niet meer want ik moet eerst een behandeling krijgen. En ik moet mijn overgewicht kwijtraken. 8kg. Dus dat is nu mijn eerste doel. En waarschijnlijk ben ik pas aan de beurt in 2008 met een klein wonder krijgen. Maar eigenlijk hoop ik natuurlijk dat die arts (niet mijn eigen gynaecoloog) het helemaal mis heeft en dat ik misschien als ik de volgende controle heb gewoon een eisprong heb. Maar ja dat zou te mooi voor woorden zijn natuurlijk. We wachten wel weer af.

Hey Sofie hoe gaat het met jou? Ik heb al een tijdje niks meer van je gehoord. Kun je een beetje bijkomen van al die ellende? Ik hoop dat er voor jou deze ronde een wonder gebeurd.

Esther spannend laat het ons even weten h? En ik ben voor je aan het duimen dat het deze keer echt goed komt. 3 maal is scheepsrecht. Ik duim voor je.

Anna ik ben gestopt met de pil in Augustus vorig jaar. Toen was mijn 1e cyclus 54 dagen en toen werd ik ongi. Daarna was ik 64 dagen en had ik pas mijn eerste lichte postieve test. En toen met 7 en halve week heb ik een miskraam gekregen. Nu ben ik inmiddels 10 weken verder en nog niet normaal ongesteld geworden. Mijn eierstokken zagen eruit dat ze geen eisprong geven. Maar ja die dokter trok alles weer in twijfel nadat ik hem vroeg hoe het dan toch mogelijk is dat ik een eisprong had gekregen en toen zwanger ben geraakt??? Hij zei toen ik laat het wel eerst onderzoeken. Een echte droplul want je moet geen conclusies trekken als je niet zeker bent van je zaak. Ik hoop dat het snel goed komt en dat ik na een behandeling weer een eisprong mag hebben en dan weer zwanger kan worden. Maar ja eerst even afwachten tot volgende week woensdag.

Liefs Meisje 19

Sampie
12 maart 2007, 09:53
Meisje

wat ee rotvent idd, om die conclusie te trekken ,hoop idd dat je snel meer weet en snel een beebje in je armen mag sluiten.

ff knuffel :D

meisje 19
12 maart 2007, 10:05
Hey Sampie,

thanx voor je troostende woorden. En die lieve knuffel.

Hoe gaat het nu met jou?

Ik weet niet wat dat is hoor maar ik denk mededankzij de pil en miskraam dat bij mij mijn lichaam echt helemaal ontregeld is. Ik wordt er helemaal gek van. En ik wil dolgraag die uitslag horen. ppff kan niet wachten gewoon. Ik ben vandaag begonnen met afslanken. Ik hoop dat het een beetje snel gaat. Ik wil wel graag die overtollige kilootjes weer kwijt. Ik hoop dat we allemaal weer snel kansen krijgen of hebben. En dan maar iets later als het maar gezond is en verantwoord. En ik vind het toch niet zo heel erg want in mijn familie zijn er nu 6 zwanger. Dus alle aandacht is nu voor hun en straks ben ik misschien de enigste en is er meer aandacht voor mij. Want dat is wel zo leuk als je zwanger bent. Aandacht. Toch??? Hahaha het maakt me eigenlijk geen bal uit want je kunt een kind toch niet plannen. Het liefst zo snel mogelijk bezorgen in mijn buik postbode hahaha. ik ben vervelend.

Liefs Meissie

Sampie
12 maart 2007, 10:30
Hoi
zo is het maar net idd, straks balen zij allemaal dat ze niet meer zwanger zijn en heb jij hele goeie voorbeelden hoe je sommige dingen mooi kunt doen en kun je misschien hun positiekleding lenen en babykleertjes en heb je veel geld voor andere leuke dingen over voor de baby :D .
Bij mij in de buurt ook hoor ik ken er idd ook 6 in mijn kenissenkring die ik regelmatig zie die ook zwanger zijn allemaal omstreeks mijn uitrekendatum + maand en - maand en soms doet dat natuurlijk mij ook wel wat, maar het voordeel is wel het zijn ook allemaal hun laatsten voor zover dan, dat ik straks dan nog zwanger ben :D
echt bij mij gaat het ook af en aan wie zwanger zijn.
Ik denk dat je idd door die pil en miskraam een beetje ontregelt bent en dat het straks allemaal wel goed komt :D en wat betreft afvallen ik doe met je mee.

sofietje
12 maart 2007, 13:55
Hoi!

Pfff, das ook wat, meisje... Ik hoop dat snel duidelijk is wat het nu echt is!!

Met mij gaat het nu weer helemaal goed, ik geniet volop van het mooie weer. Het is dan alleen jammer om te moeten werken, en zeker vandaag heb ik geen tijd om er nog even van te kunnen genieten.
Ik ben alweer anderhalve week aan de gang met ovulatietesten, maar tot nu toe nog negatief. Dat wordt dus in ieder geval een cyclus van 33 dagen, als ie morgen wel positief is. Maar goed, daar ga ik niet van uit. En ach, eigenlijk vind ik die testen niet zo belangrijk meer, het is alleen makkelijk dat ik dan weet wanneer ik ongi moet worden (of juist niet liever :wink: )

Nou, ik ga gauw maar weer ff aan het werk, erg druk vandaag...

meisje 19
13 maart 2007, 09:19
Hoi hoi,

Lily, Welkom op dit topic. Ik vind het heel vervelend voor je. Het is heel naar om te horen dat het niet goed zit en dat je een curretage nodig heb gehad. Wanneer ben je gestopt met de pil? Ik kan je eigenlijk niet vertellen wanneer je weer kunt beginnen. Inprenciepe kun je al weer beginnen nadat het bloeden is gestopt van je curretage. Je weet alleen niet hoe lang je cyclus is. Dus zou ik uitgaan van je langste cyclus en daar nog een week bij op tellen. En dan een testje doen. Maar het heel belangrijk in 1e instantie om het goed te verwerken. Geef je lichaam rust en tijd. Want een miskraam en een curretage eist heel veel energie van je lichaam om zich te herstellen. In mijn geval heb ik geen eisprong meer na de miskraam en curretage. Ik krijg waarschijnlijk een hormoon behandeling (clomid) om dat hormoon aan de gang te zetten die er voor zorgt dat je een eisprong krijgt. Maar ik probeer me er niet teveel op te focussen want je kunt een kindje helaas niet plannen. En het komt wanneer het komt. Maar dat neemt natuurlijk niet het verdriet weg. Ik denk pas (bij alle dames op dit topic) als je een kindje in je armen hebt die gezond is dat je dit hele drama achter je kan laten. Ik wil je heel veel sterkte wensen. En vraag al je vragen aan de gynaecoloog want hij of zij kunnen je echt geruststellen en dat is heel fijn. En als het eventueel kan vraag dan om een inwendige echo. Dan kunnen ze meteen zien hoe het er met je eierstokken voor staat. Laat het ons even weten hoe het gegaan is en als je vragen hebt dan mag je ze hier allemaal stellen. En ik zou dolgraag dat gedichtje willen lezen. Good luck :wink:

Sofie,

Dus jij bent ook lekker druk? Maar misschien kun je deze week toch nog even van dit mooie weer genieten. Het blijft namelijk de hele week prachtig weer. Ik ben ook echt druk nu. Ik moet nu steeds spullen halen voor de nieuwe woning. En rolgordijnen bestellen. En vrijdag hebben we bruiloft en zaterdag moeten we weer aan het werk in ons huis. Dan moet er overal geverft worden. En volgende week komt de keuken. En dan nadert eindelijk het einde. En in de 1e of 2e week van April gaan we verhuizen. Echt druk allemaal. Maar ik kan niet wachten tot we er eindelijk inzitten. Privacy. Daar heb ik nu echt behoefte aan. Nog even volhouden. Wat je ook misschien kunt doen om te kijken wanneer je eisprong is.... Is tempraturen. Dat kost niet zo duur en is betrouwbaarder als ov testen en kost natuurlijk minder. Je hebt 1 voordeel je wordt wel regelmatiger ongesteld als ik. Ik ga nu naar de 11 weken al. En nog geen enkele normale menstruatie gehad. Echt iets om gek van te worden. En al helemaal omdat ik nu weet dat ik geen eisprong heb. Ik snap het niet waarom moet dat nu zo lang duren voordat ik die uitslag krijg. 2 weken Normaal met 5 werkdagen kan het bij mijn huisarts liggen. Nou ja volgende week. Nog even volhouden. Dat doet mij lichaam toch wel. 73 dagen. Het lijkt wel een zwangerschap. Maar niet heus. Ik hoop dat die behandeling aan gaat slaan.

Sampie, Wel dieet volg jij? Ik ben van plan om te beginnen met Sonja Bakker. Nu doe ik gewoon mijn eigen dieetje. En sporten. Ik moet meer bewegen. Ik hoop dat het een beetje snel gaat. Ik heb geen zin om maanden lang te moeten afvallen. Nou ja in iedergeval heel veel succes en ik hoop dat we snel resulstaten kunnen behalen.

Liefs Meisje 19

sofietje
13 maart 2007, 17:55
Lily, sterkte joh! Ben wel benieuwd naar je gedichtje...

Ik heb vandaag mijn eisprong gemeten. Dus een redelijk korte cyclus nu! Nu dus een dag of 14 afwachten....
Ik kan me goed voorstellen hoe vervelend dat is meisje, als je cyclus zo onwijs lang duurt. Ik vond 8 weken al vreselijk, dus laat staan 11... Moet je nu binnenkort voor verdere onderzoeken naar de gyn? Sterkte trouwens met alle klus - en verhuisdrukte, wat zal dat lekker zijn als je weer je eigen plekje hebt!
Temperaturen is idd goedkoper, maar bij mij werkt dat niet. Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar er zat echt geen enkele lijn in, kon er geen touw aan vastknopen. Bovendien stijgt je temp pas na je eisprong, dus dan ben je eigenlijk al te laat om nog te klussen.

Morgen ben ik lekker vrij, dus ik hoop dat ik dan heerlijk van het zonnetje kan genieten!!

Karin78
17 maart 2007, 01:32
Hallo allemaal.

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben 28 lentes jong en gelukkig getrouwd sinds anderhalf jaar. En sinds anderhalf jaar dus ook bezig om zwanger te raken.

Vorige week kon ik mijn geluk dan ook niet op, dat ik eindelijk eens een positieve zwangerschapstest had (ik kon het niet geloven dus ik heb er nog twee gedaan). Al snel werd deze blijdschap verstoord. Ik begon nl afgelopen maandag bloed te verliezen. Ik heb gelijk contact opgenomen met de verloskundige, welke mij wist te vertellen dat ik pas 26 maart voor een echo kan. Ik was zo verdrietig en bang. Eindelijk zwanger en dan dit. Het bloed verlies heeft drie dagen aangehouden en ik heb zo nu en dan nog wat bruinverlies. Ik weet zeker dat het niet goed zit. Ik voel me nl. niet meer zwanger. Ik had in het begin nog wel zere borsten, maar dit gevoel is ook verdwenen. Ik weet dus niet of ik de miskraam al heb gehad (ik weet niet wat je verliest als je vijf zes weken zwanger bent) of dat deze nog moet komen. Ik ga in ieder geval voor een echo volgende week maandag! Ik wil zeker weten of alles weg is. En tegelijk wil ik vragen hoe het kan dat het anderhalf jaar heeft geduurd voordat ik eindelijk zwanger was. Gezien de tijd dat we er al mee bezig zijn, is het zo verdrietig dat het nu zo is gelopen! Ik voel me echt verslagen! Ik ben ook de hele week niet naar het werk geweest omdat ik gewoon te verdrietig was om de dagelijkse dingen op te pakken. Ik had mijn eerste zwangerschap zo anders voorgesteld.

Ik vind het prettig om met anderen mee te lezen en hun ervaringen te delen!

Karin

Sampie
17 maart 2007, 09:41
Hoi

Wat erg voor je

ja idd het heeft best lang geduurd en dat zou ik ook even zeggen wanneer je een echo krijgt.
Meestal na een jaar kun je naar de huisarts stappen om even te kijken waardoor het misschien bemoeilijkt kan worden.
Ook kun je kijken of je wel gemeenschap hebt op de momenten wanneer je vruchtbaar bent.
Bijv cyclus 28 dagen heb je je eisprong ongeveer tussen dag 12 en dag 16.
Het duurt dus altijd ongeveer 2 weken na je eisprong voor je ongesteld word.

heb nu even weinig tijd om meer hier neer te zetten maar er zijn veel meiden die je vragen willen beantwoorden

yol
17 maart 2007, 09:58
Hey karin
welkom hier op het forum
Wat erg voor jou en gaat het een beetje.Langs de ene kant is het misschien goed dat je n week thuis geweest zijt.Sampie heeft gelijk heb je een regelmatige cyclus

Sampie als ge n cyclus hebt van 30 dan heb je u eisprong toch op dag 16 h.weet gij soms wanneer mijn vruchtbaardagen zijn.Gisterenavond geklust maar ben niet blijven liggen mijn vriend wou weer iets anders proberen :P :P :P :P :P :P :P :P
Nu heb ik zoiets van ik had het beter gedaan.Morgen zullen we maar ook klussen.we zullen wel zien langs de ene kant hoop ik nu dat ik prijs heb mijn geduld geraakt op
nu heb ik gehoord via een vriendin als ge u eisprong voelt dat het al te laat is om te klussen klopt dat?
dikke kusjes yol

Karin78
17 maart 2007, 11:01
Goedemorgen Sampie en Yol.

Ja ik heb een super regelmatige cyclus van zo'n 28 dagen. Met behulp van ovulatietesten weet ik dat ik vrij laat in mijn cyclus mijn eisprong heb. Maar op een gegeven moment denk je ook dat je er teveel mee bezig bent en dat het daarom zo lang duurt voordat je zwanger bent! Het lijkt dan ook wel net alsof iedereen zwanger is, behalve ik!!!!!

Ik had het er net nog ff met mijn man over. Ik geloof dat ik sowieso voor een echo moet of het nu wel of niet een miskraam was. Maar ook al is dat niet zo, ik ga gewoon, ik wil nu antwoorden op mijn vragen! En ik wil de bevestiging hebben dat er niets mis is met ons. Want ik heb geen zin meer om nog weer een keer anderhalf jaar te wachten!

Sorry dat ik zoveel over mezelf schrijf!! Hoe is het nu bij jullie???

Karin

yol
17 maart 2007, 14:15
Hey meis :P
We zijn er voor u hoor.En als we u kunnen helpen graag.Waarschijnlijk gaan we niet altijd op ja vragen kunnen antwoorden.Maar hier zijn er nog hoor dat je waarschijnlijk kunnen helpen.
Ge hebt gelijk van verder te gaan ik zou in u plaats het ook doen.ge zult het al gelezen hebben .Ik heb maandag mijn eisprong.Ben benieuwd.We hebben gisteren geklust en morgen.Gisterenavond na geklst te hebben ben ik wel niet blijven liggen.We zullen zien.En als ik volgende maand ongi wordt dat ga ik ook achter die ovulatietesten.Ik heb het nooit gebruikt.In de bijsluiter zal het er wel opstaan zeker.
Heeft er iemand een gedacht welk merk ik moet nemen of speelt dat geen rol.Wij zijn ondertussen al 7 maanden bezig voor een kleine.Ik had eerst gedacht dat mijn vriend een probleem zou hebben.Omdat hij antidepressiva in neemt.Maar de dokters zeggen dat het geen kwaad kan.Dus ik geloof erin.In augustus ga ik toch naar de gynaecoloog dan zal ik het aan hem nog is vragenDikke kusjes en sterkte
Yol :P :P :P :P

Karin78
17 maart 2007, 17:44
Hey Yol!!!

Dus jullie zijn ook al ff bezig???? Welk merk ovulatietesten..... Ik heb altijd die van Clearblue. Met anderen heb ik geen ervaring. Ik kennis van mij die kocht altijd van die setjes via internet en ovulatietesten en zwangerschapstesten en die bevielen haar ook goed. Gewoon ff googlen dan kom je wel bij zo'n internetbedrijf die dat verkoopt.

In ieder geval bedankt voor jullie steun!!! Dat geeft de burger weer moed. Ik vind het jammer dat het nog zo lang moet duren voordat ik voor de echo kan!!!! Ook al weet ik dat er waarschijnlijk niets meer zit..... Pfff.....

O ja, die ovulatietesten van Clearblue zijn wel redelijk prijzig trouwens. Misschien dat je met temperaturen ook een heel eind komt. Dat heb ik zelf trouwens nog nooit gedaan. Ik heb het wel een keertje geprobeerd, maar ik vergat het heel vaak 's morgens..... Dus das niet handig. Met die ovulatietesten mag je vier uren van tevoren niet plassen en niet teveel vocht innemen!!! Succes!! En ik hoop voor je dat het deze keer raak is!!!!!

Karin

Esther1978
18 maart 2007, 13:18
Hai allemaal,

Heb afgelopen woensdag een echo gehad en we hebben het hartje zien kloppen. Een mooi knipperlichtje....Zijn erg blij. Nog wel gematigd positief want ik zit nog maar in week 8.
Sinds gisteravond vloei ik weer oud bruin. Maak me gelijk weer zorgen, maar de gyn. zei dat ik niet gelijk in de stress moest schieten als ik weer wat bloed zou verliezen. Nou das toch lastig. Twee weken geleden had ik dit ook en toch was alles goed bij de echo. Misschien hoort het bij mij? Heb niet specifiek meer buikpijn, maar vind het niet prettig dat ik weer vloei. Het maakt me zo ongelooflijk onzeker. En de angst zit er wel in moet ik zeggen. Maar ik probeer met niet gek te laten maken. Zal de komende dagen gewoon moeten afwachten of het erger wordt of dat het weer afneemt. We moeten veel geduld moeten we hebben en dat is best moeilijk moet ik zeggen. Het is gewoon oud bruin, net als twee weken geleden, geen helderrood bloed en ook geen stolsels.
Maar mijn eerste miskraam begon ook met oud bruin. Dus ja, ik weet het niet. Gewoon maar afwachten. Vreselijk.

Jullie horen van me, liefs Esther

yol
18 maart 2007, 14:28
Hey karin
Bedankt voor de informatie.Ik was gisterenavond op een site om ovulatietesten te bestellen en ze vroegen mij hoe ik het wou betalen met een overschrijvinf of een soort kaart.Maar blijkt dat ik die overschrijving nu via de bank moet doen.Dus ik heb geen zin voor dat heen en weer geloopt.Ik denk dat ik morgen naar de Di ga gaan.ze zullen het daar ook verkopen zeker.De temperatuur methode heb ik ook nooit gedaan.Het is elke morgen dat je u temperatuur moet nemen en dan???????
Ik heb sinds vrijdagavond heel veel last vanonder aan mijn lies ik ben aan het twijfelen of het mijn eisprong is of niet.Want normaal moet ik het morgen krijgen toch raar.
ja,ik vind het nog lang dat je moet wachten voor een echo.Hoe voelt je u.Heb ge ergens pijn of zo.Ik vind het vreselijk voor u echt waar
Dikke kusjes yol

anna34
18 maart 2007, 19:07
Hallo allemaal,

Esther,
ik ben zo blij voor je!!
Ik snap dat je heel onzeker bent en angstig maar feit is dat je nu 8 weken zwanger bent! En tot nu toe gaat het goed! Dag voor dag, uur voor uur leven. Ik snap je angst heel goed.

Meisje19, bah, wat een rotnieuws voor je. Maar hoe is die diagnose gesteld dan dat je geen eisprong hebt? Op basis van je lange cyclussen? Het is me een beetje onduidelijk. Wat voor onderzoeken heb je gehad dan? Sorry voor mijn nieuwsgierigheid maar ik ben gynaecologie-verpleegkundige en het interesseert me.

Ik wacht nog steeds op mijn menstruatie. Het is nu 19 dagen geleden dat ik ben gecurreteerd. Ik hoop dus eigenlijk over 1 week weer ongesteld te zijn. Maar dat is misschien nog wel erg vroeg.
Ik twijfel nog steeds of ik wel weer meteen voor een nieuwe zwangerschap moet gaan.
Ik ben de schok en het verdriet nog steeds niet te boven.
Ik weet niet of ik dit snel weer een keer aan kan.
Maar aan de andere kant, als ik een jaar wacht is de schok en het verdriet weer net zo groot....
En mijn leeftijd zit ook niet echt mee, ik ben bijna 35....
Moeilijk, moeilijk..

Sampie
18 maart 2007, 20:25
Hoi Anna 34

Sorry dat ik ook even vraagje heb, wanneer je het niet erg vind, maarre om met de deur in huis te vallen.

Ik heb een uterus bicornis, krijg jij vaak jij vaak mensen die dat ook hebben? Ik heb al 1 kindje en mijn vraag is of je dan wel eens mensen tegenkomt ivm dat het je werk is die meerdere kindjes hebben?
Sorry voor mijn brutaliteit, maar kan er zo weinig over vinden.

Sampie
18 maart 2007, 20:35
Hoi Anna

Ik hoop voor jou ook dat je snel weer zwanger bent, want valt ook niet mee.

De gyn waar ik onder behandeling ben vond het trouwens geen probleem dat ik direkt weer wilde proberen zwanger te worden, wanneer mijn lichaam er nog niet aan toe was om niet zwanger te worden werd ik dat ook niet zei die terwijl ik al 2x in 1 keer zwanger ben geworden , maar ik zit nu in de 3e ronde.
Mijn 1e keer was een curretage met 13 weken en was precies 4 ween erna ongi (toen met condoom) en de 2e cyclus was alles harrie in de warrie dus 6 weken toen 5en half weken toen bijna 5 weken en toen dacht ik nog steeds maar bleek zwnger te zijn :D van mijn zoontje nu waarvan ik ook 12 weken gebloed heb omdat in mijn ander hoorn ook 1 had gezeten .
Afgelopen dec weer, maar teon zat het goeie met het kloppend hartje op goeie grote in mijn linkerhoorn en een vruchtzakje van 5 weken dus te kklein in mijn rechterhoorn.

Hihi 3e keer is scheepsrecht dat ik een twin krijg :lol: :lol: :lol: :lol: , maar hooop het niet weet niet of mijn baarmoeder het houden kan :? .

WEl hoop ik dat je snel weer aan de klus kan en een prachtig kindje krijgt :D

meisje 19
19 maart 2007, 07:37
Goedemorgen Dames,

Ik zit nu op 79 dagen. En nog geen ongi te bekennen. Pppff ik wordt er echt moedeloos van. Maar woensdagochtend krijg ik de uitslag van mijn bloed en ik denk dat ik dan ook weer onderzocht wordt. En dan hoop ik snel medicijnen te krijgen dat ik eindelijk een keer ongesteld wordt. En natuurlijk hormoonopwekkers zodat ik weer een eisprong krijg.

Anna,

De gynaecoloog heeft mij een inwendige echo gegeven. En door een vergroting van de eierstokken volgens mij kon hij zien dat ik geen eisprong heb. En dus stelde die voor om een bloedonderzoek te doen. Maar toen kwam ik met allemaal vragen. Van waarom heb ik geen eisprong meer en de vorige keer had ik er wel 1 en ben ik ook zwanger geraakt? (Waarop hij stug antwoorde dat het een puur gelukje was.) Ik heb wel hele lange cyclussen. Ik zat met de 1e keer op 54 dagen. En de 2e keer teste ik pas na 64 dagen positief. Ze zeggen als vrouwen een langere cyclus als 8 weken hebben dat ze dan vaak geen eisprong hebben. Maar ja ik krijg woensdag de uitslag en dan mag ik gewoon bij mijn eigen vrouwlijke gynaecoloog komen. Zij is echt wel heel aardig en ze heeft me toen ook geholpen bij de miskraam. Ik baal er alleen wel van dat die mannelijke gynaecoloog mij gewoon 2 weken laat wachten voordat ik de uitslag te horen krijg. Ik wil die gast echt nooit meer krijgen.

Karin welkom hier. Ik snap het niet als er een miskraam dreigt hoor je toch meteen een echo te kunnen krijgen des noods in het weekend?? Ik ben toen de 1e keer nog niet eens op controle geweest en ik kon gewoon komen op zaterdag. En ik kreeg een echo. Als ik jouw was zou ik echt hun de huid vol schelden als het echt mis is. Dan hadden ze je al veel eerder uit de stress kunnen helpen. Bah vervelend zeg. Ik hoop dat je vandaag toch nog misschien postief nieuws krijgt maar anders zal ik echt heel boos worden. Een miskraam is niet zomaar iets. En al helemaal niet iets onbelangrijks. Ik vind het echt heel erg voor je. Heel veel sterkte meid en laat even horen hoe het was bij die rare vogels van een verloskundigen. :x

Esther Gefeliciteerd.

Ik zei het je toch? Je moet je niet teveel zorgen maken. (Alhoewel ik snap je heel goed ik zou ook meteen die angsten hebben als ik bloed zou verliezen) Maar probeer te genieten. Je kunt er namelijk helemaal niks aan doen. Ga lekker je gangetje en probeer veel te rusten. Jouw kindje heeft nu jouw energie hrd nodig om te groeien. En waarschijnlijk is die bruine afscheiding gewoon oud bloed wat nog aan de rand van je baarmoeder zit na de miskraam. En dat moet er nu uit want er groeit een nieuw wondertje in. Gezond eten en drinken en genieten. En stressen meid het helpt echt niet. Enjoy it en laat ons horen hoe je zwangerschap verloopt. :lol: :lol: :lol: Ik vind het trouwens wel heel fijn voor je dat je zo snel zwanger bent. Ik wou dat ik dat had. :cry: :cry: :cry:

Liefs Meisje 19

Melanie hoe gaat het met jou?

anna34
19 maart 2007, 19:43
Hoi Sampie,

bij ons op de afdeling heb ik nog nooit een vrouw gehad met een uterus bicornis..... Ik kan je vraag dus helaas niet beantwoorden.

Maar in principe vormt het toch geen belemmering om zwanger te worden? Alleen het voldragen van een kind kan problemen geven omdat er minder ruimte is. Heb jij je zoontje wel voldragen?

Meisje, het zou natuurlijk kunnen dat je geen eisprong hebt met die lange cyclussen maar ik vind het wel een erg snelle conclusie van die gynaecoloog.( Op basis van een echo...) Het zou natuurlijk ook kunnen dat je gewoon minder eisprongen hebt dan een ander.
Heb je lang de pil geslikt?
Heb je altijd al een onregelmatige cyclus gehad?
En je bent tenslotte al 1 keer zwanger geweest. Een gelukje???? Beetje rare reactie. En je bent ook pas 19 jaar, ik hoop dat ze eens goed gaan kijken wat er aan de hand is.
Gelukkig kan je weer terug naar je eigen gyn. Ik ben erg benieuwd wat er uit je bloedonderzoeken komt.

Sampie
19 maart 2007, 20:10
Hoi

nee klopt hoor, zwanger worden geen probleem zwanger blijven punt 2 :cry:

ja en mijn zoontje is blijven zitten tot 39,5 weken ongelooflijk :D , had totaal nog geen weeen activiteit, maar toen ik de keizersnee kreeg, zat hij voledig klem, had zelf een blauw oog is wel goed gekomen hoor, maar ze moesten hem er wel uitduwen en dat met een kiezersnee :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: , eerst had anestesist nog grapje met me van in meest extreme geval roepen ze mij erbij om te helepen en hij moest helepn :lol: :lol: :lol: .
Toen hij eruit was zei de gyn dat het erger was dan hij dacht en het een groot wonder was dat hij nog niet zich had aangekondigt.
Ook is er nu gezegt omdat de afeijking erger is dan in 1e instantie werd gedacht ik nog beter onder controle kwam al had hij er wel vertrouwen in omdat mijn zoontje wel voldragen was.
Probleem 2 tweelingen zitten in de familie en ik van zelf al 2 x zwanger geweest van een 2 ling (mijn zus heeft ook een 2 eiige) dus hoop op 1, maar ook daar zag hij geen probleem in alleen dat mijn controle dan echt heel regelmatig moest en ik erg rustig aan moest doen.
Bij mijn vorige zwangerscha heb ik gewerkt to 4 weken voor de bevalling en ik heb een staand beroep, ik moet veel tillen sjouwen bukken en lopen, ongelooflijk he dat het toch zo goed is gegaan, al ben ik wel geschrokken en ook mijn baas dat wanneer ik weer zwanger word er direkt rust vooral in het begin en eind word toegezegt, nou dat word wat is niks voor mij, maar is belangrijk voor de baby, maar we zien wel, misschien valt het weer mee :D
Ook heb ik last van Hypomobilitiet, waarbij bekkeninstabiliteit meer gewoon dan uitzonderlijk is en ongelooflijk maar geen problemen mee gehad, wel af en toe echte steken of na het zitten 5 minuten opwarmen mits ik kon lopen, maar dan ging het wel weer, grappig he, ondanks die 2 problemen heb ik een top zwangerschap gehad nadat het bloeden was afgelopen.
Goh wat weer een lang verhaal,hoop niet dat ik je verveeld heb.
JIj gaat eerst nog even wachten met klussen begrijp ik? Of wil je het toch wel proberen direkt weer?
Hoop dat je snel zwanger bent vooral wanneer je nog geen kids hebt is een miskraam een enorme klap, tenminste zo heb ik het zelf ervaren vond mijn 1e toen ik nog geen kindje had heel erg, maar jij krijgt wel een kindje hoor en achteraf viel het dan wel mee, maar het moet eerst achteraf zijn eerder heb je niks aan dit soort praatjes voor jezelf dan.

Meisje 19 wat een stomme arts zeg!! Blijf er van balen voor je en ik hoop dat jij snel kunt zeggen dat je zwanger bent.
Trouwens de gyn heeft ook een afwijking in mijn eierstokken gevonden, maar heeft er geen moment over gehad dat het de vruchtbaarheid belemmert, dus hoop voor jou ook niet

sofietje
19 maart 2007, 22:23
Zo Esther,
wat een goed nieuws! Wat lijkt me dat geweldig, om het hartje te zien kloppen.. Maar ik kan me voorstellen dat het nog steeds allemaal erg spannend is! Sterkte ermee en probeer ondanks alles toch een beetje te genieten...

Ik moet nog ruim een week voor mn NOD, heb wel besloten dat ik nog even wacht met testen als ik niet direct ongi word... Ik denk nu iedere keer van alles aan mijn lijf te voelen, maar ik houd het er maar op dat het allemaal een beetje ingebeeld is :wink: .

Karin, sterkte met wachten! Das wel het ergste wat ze aan kunnen doen, al dat WACHTEN... :shock: :roll: :?

Esther1978
20 maart 2007, 11:54
Hai,

Anna, je vertelde dat je gynaecologie verpleegkundige bent. En natuurlijk heb ik dan een vraag voor je. Misschien kun je hem beantwoorden, misschien ook niet.
Maar ik vraag me af waarom ik om de ongeveer twee weken wat oud bruin bloedverlies heb? In het begin denk je aan innesteling, maar nu ik weer ietsje vloei vraag ik me af wat dit dan is. Zondag kwam er ook een stukje weefsel mee. Geen toename van buikpijn, geen toename van vloeien, het wordt zelfs lichter en minder. De zwangerschapsverschijnselen blijven. Zere tepels en zo nu en dan misselijk, oh ja en pukkeltjes (lol). Soms wordt ik er angstig van, dan denk ik misschien is dit toch het begin van een miskraam? Maar omdat het niet doorzet en het geen helderrood bloedverlies is en ook geen stolsels is het ook niet echt alarmerend.
Als ik niet zwanger was geweest dan was ik nu ongeveer ongesteld geworden, misschien is dat het? Of heeft het te maken met groeien van de baarmoeder?
Ja ja, veel vragen waar eigenlijk maar een vraag in zit: Moet ik me zorgen maken of niet?
Volgens de gyn., die vorige week zei dat ik niet gelijk in de stress moet schieten als ik weer wat bloed verlies, moet ik me nu geen zorgen maken. Maar wat steeds door mijn hoofd spookt is of het nu nog leeft? Klopt het hartje nog? Ik ben nog nooit verder dan 7.5 a 8 weken geweest. Het zou zo mooi zijn dat over twee weken het hartje nog klopt. Hoop er zo op. Wil het zo graag. En ben zo als de dood dat ik nog een miskraam moet krijgen. Want dan komen we in onderzoeken terecht. Dan willen we toch wel even graag na laten kijken of het ergens aan ligt. En dan nog komt 84% er niet achter wat de oorzaken van de miskramen zijn.
Wil ook wel eens plannetjes maken voor een kinderkamer, spulletjes kopen, kraampakketjes aanvragen bij etos en de zorgverzekeraar. Positiekleding kopen enz.
Nou een heel verhaal, maar het houdt me bezig zoals je ziet. Logisch......

Hoe gaat het met jou eigenlijk?
Ik las dat je twijfelde of je gelijk wel weer zwanger wilt worden. Wij zijn na mijn eerste miskraam, op advies van twee vriendinnen en onze eigen wens, gelijk opnieuw gaan proberen om zwanger te worden. Ik was gelijk weer zwanger, alleen helaas mocht het niet zo zijn dat dat goed ging. Toen ben ik ook gecurreteerd. Een maand menstruatie afgewacht en weer gaan proberen en nu ben ik dus weer zwanger ( Dat is het probleem niet, lol).
Maar heb wel heel erg getwijfeld of ik gelijk weer zwanger wilde worden, wist dat me dat enige stress op zou leveren. Maar zijn er toch voor gegaan.
Wel hakken miskramen er flink in, voor jezelf maar ook voor je partner. Zeker twee miskramen is niet goed voor je psychische welzijn. Je moet denk ik gewoon je gevoel volgen. Ik heb helaas de pech dat dit ook geen onbezorgde zwangerschap is,, mede door twee miskramen en nu nog ook door het vloeien zo nu en dan.

We horen van elkaar,

Liefs Esther

anna34
20 maart 2007, 12:43
Dames,dames,

ik ben geen arts maar een doodgewone pleeg..... :wink:
Ik kan deze vragen echt niet goed beantwoorden, haha.

Esther, ik kan alleen zeggen dat je moet proberen om je geen zorgen te maken... Dat is natuurlijk makkelijk gezegd.
Ik zou er zelf ook stik zenuwachtig van worden.
Zolang het blijft bij een beetje bruin bloedverlies ( =oud bloed) zou ik me geen zorgen maken.
Heel veel vrouwen hebben dat. En daar zijn heeeel veel verschillende oorzaken voor.
Er kan inderdaad nog iets in je baarmoeder gezeten hebben, wat er nu uit komt. Of er is een vaatje gesprongen, etc.

Je kan niets anders doen dan het gewoon over je heen laten komen en zolang het bloedverlies niet doorzet, gewoon wachten op je volgende echo.
De gynaecoloog kan in dit stadium ook weinig voor je doen.

Balen he?
Maar......je bent nog steeds zwanger en dat is natuurlijk fantastisch!!!!

Esther1978
20 maart 2007, 13:16
Ha Anna,

Ja ik weet dat je net als mij maar een doodgewone pleeg bent, maar je hebt misschien in gynaecologisch opzicht wel wat meer ervaring en wat meer kennis misschien?
Ik weet ook wel dat jij me geen definitief antwoord kan geven hoe het zit. Maar soms is een geruststellend antwoord toch even lekker. Al zijn er zoveel verhalen.
Ja ik weet dat ik me niet te veel zorgen moet maken, maar is lastig.
Toch bedankt, hihi.

Gr Esther

Esther1978
22 maart 2007, 11:57
Haiiiii,

Toch woensdagochtend maar even gebeld met de poli gynaecologie. Ik verloor, dacht ik, dinsdagavond een stuk weefsel uit mijn baarmoeder. Dit heb ik uitgelegd aan de secr. van de gyn. Ze zei dat dat niet goed klonk. Oeps dacht ik. Dus om half twee gistermiddag mochten we terecht. OMdat de secretaresse die opmerking maakte dachten wij allebei al dat het mis was. Wij gingen al van een miskraam uit.Want deze secr. overlegde even met de arts en toen moesten we s`middags maar even langskomen. Nou dat klinkt niet goed dachten wij.
Nou weer een inwendige echo. Ging er van uit dat we een stil beeld zouden krijgen. maar wat scherst onze verbazing? Een prachtig hartslag en we konden nu zelfs al contouren van het hoofdje en lijfje zien. Het bewoog de armpjes en beentjes en knikte al met het hoofdje.
Ik moest zo huilen van blijdschap en opluchting. Het ziet er gewoon hartstikke goed uit. En volgens de gyn. moesten we ons hierover geen zorgen maken.
Het feit dat ik al een paar dagen vloeide vond ze wel een reden om te zeggen dat ik niet mag werken zolang ik vloei. Dat vond ik eigenlijk aan de ene kant niet eens zo erg, omdat dat betekend dat ik er iets voor kan doen.
Helaas moest ik me nu voor de 4e keer ziekmelden sinds vorig jaar oktober. Eerst voor de eerste twee miskramen en drie weken geleden omdat de arts toen sprak van een dreigende miskraam. En nu dus weer. Omdat ik in hetzelfde ziekenhuis werk waar ik nu ook bij de gyn. kom, ben ik na de echo gelijk maar even naar de afdeling gegaan.
Heb mijn verhaal verteld, de echo laten zien natuurlijk. En nou ja dat ik even niet mocht werken. Ik zei dat ik met wel goed genoeg voelde om te werken, en het liefst doe ik dat ook, maar liever niet zei de gyn. Dus ik hou me er maar aan, alles voor ons kindje, en dan bel ik a.s. maandag wel weer naar het werk. Alleen nu denk ik van stel dat dat het vloeien inderdaad ophoud, moet ik dan mijn gewone werkzaamheden hervatten of vragen om lichter werk. Bij ons kun je eigenlijk nooit rustig aan doen. OVerdag heb je 7 patinten en svonds zo rond de 13 patinten.En dan op een chirurgische afdeling waar mensen komen met maag en darm ok`s en veel overnames van de IC. Zware afdeling dus. Mmmm, moet daar maandag maar eens overleg over plegen.
In ieder geval doet niemand daar moeilijk over. Das dan weer prettig.
Geen onbezorgde zwangerschap dus.
Maar ga er voor, ben nu weer stuk positiever.

Nou hoe ist met jullie?
Gr Esther

sofietje
22 maart 2007, 12:03
Dat is toch wel weer goed nieuws, Esther! Fijn! Al kan ik me best voorstellen dat het allemaal nog steeds spannend is... Had je eigenlijk tijdens een van je vorige zwangerschappen het hartje al zien kloppen?

Nou, doe het vooral rustig aan en sterkte!

Groetjes, S

Esther1978
22 maart 2007, 12:32
Hai sofie,

Nee ik heb nog nooit een hartje zien kloppen. Vorige week was voor het eerst. Bijzonder om te zien. En nu dus voor de tweede keer.
Inderdaad erg spannend allemaal.

XXX ESther

sofietje
22 maart 2007, 12:35
Lijkt me echt geweldig om te zien... Alleen jammer dat je nu niet in de gelegenheid bent er voor de volle 100 % van te genieten. Hopen dat die tijd gauw komt. Ik denk wel dat doordat niet alles 'van een leien dakje' gaat het besef hoe bijzonder het is een kindje te mogen krijgen alleen maar groter wordt! Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend?

Groetjes,
S

Karin78
26 maart 2007, 18:31
Hallo allemaal!!!

Nou eindelijk verlost uit mijn onzekerheid.... Geen goed bericht. Ik heb dus wel een miskraam gehad. Ik heb een inwendige echo gehad en er was niets meer te bekennen. De gyn. reageerde heel koel; nee er zit niets meer. Heb je een regelmatige cyclus? Ik zei ja. En daarmee was voor hem de kous af. Want ik kan immers zwanger raken. Ik gaf aan dat ik niet weer anderhalf jaar wilde wachten.... Maar ik kan zwanger raken dus kon hij niets meer voor mij betekenen!!! Nou ja zeg!!!! Ik was gewoon een nummer voor hem.... Terwijl het voor mij een hele verdrietige bevesting was, dat ik idd een miskraam had gehad!!!!!!!!!!

Ik ben vandaag maar wel aan het werk gegaan, maar het voelt allemaal zo onwerkelijk!

Meisje, wat vervelend voor je. En hoe gaat het nu verder? Krijg je meer onderzoeken oid??

Esther, gefeliciteerd. Gewoon van je zwangerschap genieten!! Je hebt het verdiend!

Liefs,
Karin

Esther1978
26 maart 2007, 19:52
Hallo Karin,

Dat is geen goed nieuws! Ik weet hoe je je voelt, van je eerste zwangerschap verwacht je iets heel anders.
Erg jammer dat de gyn. zo bot heeft gereageerd. Op dat moment heb je toch wel wat medeleven nodig.
Je zegt dat je er anderhalf jaar over hebt gedaan om zwanger te worden? Misschien is het goed om het nu gelijk opnieuw te proberen, je hebt nu net even het hormoon gehad in je lijf en je schijnt daar makkelijker opnieuw zwanger mee te worden.
Dat is natuurlijk niet altijd zo, en je moet zorgen dat je dit ook een beetje een plekje kan geven. Dat doe je niet een twee drie. Heeft wel tijd nodig.
Sterkte met het verwerken hiervan.

Groetjes Esther

Klungeltje23
30 maart 2007, 21:51
Hallo allemaal

Mijn naam is kim en ik ben 26 jaar, ik woon anderhalf jaar samen met mijn vriend en we wisten al snel dat we ons geluk wilden uitbreiden met een klein mensje.We zijn 5 maanden bezig geweest en toen kwam ik er tot mijn grote geluk achter dat ik zwanger was.Dit was voor mij een enorme opluchting omdat er in mijn familie echt heel veel vrouwen zijn die er enorme moeite voor hebben moeten doen om zwanger te mogen worden.En zoals je de laatste tijd heel vaak hoort dat het bijna onmogelijk is om natuurlijk zwanger te kunnen worden was dat al een hele last minder.
Via deze weg wil ik graag proberen mijn hart te luchten en misschien wat hulp te kunnen krijgen met verwerken van het verlies van mijn eerste kindje.
11 november 2006 heb ik mijn eerste kindje verloren en dacht eigenlijk heel stom dat ik me er wel even over heen zou kunnen zetten.
Ik had er wel heel veel verdriet van , maar omdat ik toch natuurlijk zwanger kon worden hoopte ik maar dat ik zo snel mogelijk weer zwanger zou zijn zodat mijn verdriet wat minder zou worden!Nu worden er om mij heen allemaal vrouwen zwanger en ik raak alleen maar meer gestresst en het wordt zowat een obsessie om weer zwanger te worden.Ook krijg ik het beeld dat ik van mijn miskraam heb niet meer mijn hoofd uit.
Ik zie constant hoe die dagen zijn verlopen en mijn kindje dat ik uit de toilet heb gevist, omdat ik het niet over mijn hart kreeg om het door te spoelen.Ik heb daarna mijn kleintje afgegeven op het ziekenhuis en dat gevoel...het gevoel om mijn kleintje daar achter te laten kan ik niet vergeten.De leegte is niet te verdragen en blijf me erg eenzaam voelen.
Ik kan er ontzettend goed en makkelijk over praten, dus daar ligt het niet aan en kan mensen ook goed helpen met mijn ervaring.Ook ben ik er nuchter in dat het niet aan mij heeft gelegen , maar dat het gewoon niet gezond genoeg was om ter wereld te komen!
Ik wist nog maar kort dat ik zwanger was en de telling was 8 weken, maar tot mijn verbazing kreeg ik echt ween en verloor ik een vruchtje dat 14 weken oud was.
ook hier kan ik me nog moeilijk bij neer leggen.
Ik wil graag een beetje rust van binnen, omdat ik weet dat ik anders toch niet zwanger zal worden.
Hoe hebben jullie dit allemaal gedaan?
Hebben jullie je ergens anders mee bezig gehouden?
Ik kan niets vinden wat voor mij zo belangrijk is dat ik even een dag niet aan zwanger worden denk.
Ik ben normaal een heel vrolijk persoon en geniet van allerlei kleine dingen.
Ik heb alles snel op orde en kan iedereen overal mee helpen, maar hier heb ik echt
wat hulp bij nodig!!!

groetjes...

sofietje
2 april 2007, 22:30
Dag Kim,

Wat een naar verhaal joh! Moeilijk he... Ik hoop dat je gauw een beetje rust zult vinden. Wat mij heel erg heeft geholpen na mijn miskraam is om het kindje wat we verloren zijn toch echt een plekje te geven. Zo heb ik bijv. de foto van de echo (waarop we dus zagen dat het hartje niet meer klopte) ingelijst in de kamer staan. Met name de eerste tijd zat ik continu naar die foto te kijken. Verder heb ik alle dingen (papieren van de verloskundige, foldertje wat ik had meegenomen uit de winkel, kaartjes die we na de miskraam kregen...) die herinneren aan deze zwangerschap bij elkaar in een mooie doos gedaan. En nu merk ik dat het mij heel erg helpt weer lekker aan het werk te zijn, al vond ik het 2 mnd terug erg moeilijk om weer te beginnen... Maar natuurlijk blijft door alles heen wel de gedachte aan een nieuwe zwangerschap zeer aanwezig! Ik probeerde mezelf dan maar voor te houden dat ik er toch niets aan kon veranderen, en dat ik niet anders kon doen als afwachten, dus dat mezelf drukmaken toch niet zou helpen. Maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan :wink:
Verder heeft dit forum me ook geholpen, af en toe even lekker spuien en erachter komen dat je niet de enige bent!

Nu ben ik dus weer zwanger, 4,5 week nu. Het is nu allemaal nog erg spannend, maar natuurlijk vooral superfijn!!

Esther, hoe is het nu met jou? Moet je nog steeds rustig aan doen?

Meisje, al lang niets meer van je gehoord hier... Hoe is het met je??

Karin, sterkte joh!!!

Esther1978
4 april 2007, 16:42
Hooooooooooi allemaal,

Nou vandaag weer een echo gehad. En hij was weer goed! Is nu 4 cm groot en hartje klopte mooi en het bewoog heen en weer.
Ik moet het even kwijt. Na alle zorgen en spanningen is het nu eindelijk goed. Ben nu 10.5 week, bijna 11 weken zwanger.
He he, wat een opluchting. Ga er nu maar wat meer van genieten.
sterkte voor degene die nu nog een miskraam moeten verwerken, ik weet hoe moeilijk het is.
Maar ik weet nu dat er ook hoop is! Dat het dus ook goed kan gaan.

Joepie!!

Liefs Esther

meisje 19
4 april 2007, 17:01
Hallo lang weggeweest maar ik ben er nu weer heel even.

Ten eerste GEFELICITEERD SOFIE. Wat geweldig zeg. Ik ben echt heel blij voor je. En ga er lekker van genieten en je niet teveel zorgen maken. Heeft toch geen zin.

Eerlijk moet ik nu wel even zeggen dat ik nu een beetje verdietig ben en ook wel een beetje jaloers op jou en Esther. (heb vandaag ook weer moeten horen dat er weer een nichtje van onze familie zwanger is.) Ik ben nu eindelijk na 14 weken ongesteld geworden. Ik heb van de gynaecoloog te horen gekregen dat alles wel goed met mij was en dat mijn bloed er goed uit zag en mijn eierstokken zitten vol met eitjes. Alleen geen eisprong meer. En dat schijnt vaker voor te komen met vrouwen die een onregelmatige cyclus hebben en iets overgewicht. En wat extra er bij mee draagt is dat ik al met 14 aan de pil ging en eigenlijk nooit een regelmatige cyclus heb gehad. Ze heeft mij Primolut N voorgeschreven zodat ik weer een keer ongesteld zou worden. En ze hoopt dat daarmee mijn lichaam nu gereset wordt en dat ik weer een eisprong krijg. WAnt ze zag verder geen problemen. Over ruim 2 weken mag ik terug komen. Heeft het dan geen werking opgeleverd dan krijg ik waarschijnlijk clomid. En zou mijn mannetje ook onderzocht moeten worden. Maar daar ging ze niet van uit want het zag er verder goed uit. En als het wel zo was dan is het nog geen probleem want dan zou het snel goedkomen. Ik was met die informatie wel blij. Ik weet dat het binnenkort wel een keertje goed komt. En gelukkig geen rare dingen zoals een vervroegde overgang ofzo. Nee juist helemaal niet ik heb juist heel veel eitjes en die moeten er nog allemaal een keertje uitkomen. :wink:

Dit weekend gaan we verhuizen. En ik ben ook wel blij toe. ben echt al helemaal kapot van alles. En ik ga gelukkig weg bij al die nichtjes die nu zwanger zijn zodat ik er ook niet meer om verdrietig kan zijn of ermee in kan zitten. Mijn tijd zou nog wel komen. Lekker een nieuw begin met nieuwe kansen.

Liefs meisje 19

meisje 19
4 april 2007, 17:06
Lieve Esther,

Wat fijn om te horen meid. En wat een opluchting. Ga nu maar lekker genieten ervan en gung jezelf genoeg rust.

Ik hoop dat ik mij snel bij jullie mag aansluiten. :cry:

Liefs Meisje

sofietje
4 april 2007, 22:27
Meisje, ik ben blij weer wat van je te horen en ik ben ook blij dat het verder lichamelijk ook allemaal lijkt mee te vallen. Met of zonder een beetje hulp zullen die eitjes van jou vast wel gaan springen dat weet ik zeker!!! En dan ben jij vast de volgende die zich bij ons aansluit.... :wink:

Esther, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Ik was vandaag erg bang dat het allemaal toch weer fout zou gaan, had de hele dag geen 'zwangerschapsverschijnselen' (was eerder bij vlagen erg moe) en dacht dus meteen dat het weer fout zat. Gelukkig kwam die moeheid vanavond wel weer opzetten, ik kan niet meer stoppen met gapen :wink: . Dat stelt me nu meteen weer een beetje gerust... Maar spannend blijft het wel!!

sofietje
7 april 2007, 14:32
Ik moet effe spuien hoor... Ik kan op dit moment echt nergens anders meer aan denken als alleen maar 'als het maar niet fout is'... Ik ga komende week de verloskundige maar eens bellen en kijken of ik snel een afspraak kan maken voor de echo, dan hebben we tenminste zekerheid. Ik hoop z'dat het allemaal goed is, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet zo in...

Esther1978
10 april 2007, 12:15
Haaiiii,

Zeg sofie, waarom denk je dat het niet goed is? Het is normaal hoor dat de ene dag de zwangerschapsverschijnselen meer zijn dan de andere dag. En je hormoon huishouding neemt nog toe hoor, dus wees maar niet bang. Ik werd pas misselijk rond week 7. Tot en met week 10 schijnt je hsg hormoon nog toe te nemen dus je hebt nog alle kans om van je kwaaltjes te "genieten". Ik had soms ook zo een paar dagen achter elkaar dat ik niet misselijk was of geen gevoelige borsten had, ook ik was toen erg bang dat het weer mis was. Maar de kwaaltjes namen alleen maar toe. Nu blijven de gevoelige tepels meer aanwezig, misselijkheid blijft nog hetzelfde.
Maar vertel eens waarom je zo bang bent dat het mis is? Vloei je? Of ben je gewoon angstig om weer een miskraam te krijgen? Ik was daar doodsbang voor en dan lijk je van alles te voelen.
Eind week 6 gaat het hartje kloppen, ,misschien mag je dan wel een echo laten maken begin week 7. Ik heb een echo gehad met 7.5. week en toen zag je al een knipperlichtje.
Je kunt nu al wel een echo laten doen dan kunnen ze in ieder geval zien of het de goede grote heeft met het aantal weken dat je bent.
Ik heb ook een cho gehad met 5.5. week en het was zichtbaar dat er een vruchtje zat en dat de baarmoeder er normaal uit zag. Misschien wordt je daar ook rustiger van?
Spannend he?
Niemand kan je angsten wegnemen!
Maar probeer zelf hier wat aan te doen, anders word je gek. Ik weet hoe je je voelt, ik heb deze zwangerschap al drie keer gedacht dat het mis was, dat had dan te maken met dat ik vloeide. 3 keer grote angst. Maar toch was het steeds goed.
Sterkte...

Liefs Esther

sofietje
10 april 2007, 17:26
Esther, dank je wel!! Ik ben blij te horen dat het heel normaal is dat de verschijnselen met de dag wisselen... Heb sinds twee dagen wel veel gevoeligere borsten, dus dat stelde me ook al een beetje gerust. En verder heeft mijn angst niet echt een duidelijke oorzaak, ik denk dat ik 'gewoon' nog niet zo kan erop kan vertrouwen dat het nu vast wel goed gaat! Ik merk ook wel dat ik nu minder intensief bezig ben met het idee dat ik zwanger ben als de vorige keer. Gewoon een soort zelfbescherming, denk ik. Ik heb besloten dat ik morgen ga bellen voor een echo. Ik wil deze graag na de 7 weken, dan ben ik over het punt heen waarop het de vorige keer misging. En tot die tijd... probeer ik de moed erin te houden en als ik het ff niet meer zie zitten kom ik hier gewoon weer even spuien!!!

Esther1978
16 april 2007, 12:47
Haii,

Nou sinds gisteren vloei ik weer. Weer heel licht bruin en ook niet veel, maar gelijk vind ik het weer eng.Heb voor de zekerheid de verloskundige even gebeld.
Ze zei me dat ik me niet te veel zorgen moest maken omdat ik geen buikpijn heb en geen helder bloed verlies. Ze denkt dat ik een gevoelige baarmoeder mond heb.
Het vloeien is wel hetzelfde als 4 weken geleden,dat stelt me enigzins gerust omdat toen de echo goed was. Ik heb nu ook niet het gevoel dat het niet goed is, maar ben zo bang dat het toch nog misgaat. Ik ben nu al zo mooi op weg. Nu 12 weken en 3 dagen.
Ze zei me dat ik in ieder geval aan de goede kant van de zwangerschap zit, en niet meer in de kritieke weken. Ze snapte wel dat ik me zorgen maakte, zeker na mijn voorgeschiedenis.
Afgelopen weekend heb ik een nachtdienst gedraaid ivm ziekte van een collega. Ik was er al niet zo blij mee dat ik een nacht moest draaien. Ik zei wel dat het nu net goed ging en dat ik nachtdienst momenteel wat eng vind. Toch had ik niet zoveel keus.
Ik vroeg aan de verloskundige of dit een reden kon zijn van mijn vloeien. De verloskundige zei dat nachtdienst wel een aanslag is op je lichaam en dat dat bij mij misschien een reden kon zijn van vloeien. Nou, dat is duidelijk. Ik doe geen nachtdiensten meer zolang ik zwanger ben. Dit zal ik op het werk toch maar aangeven. Dat ze me daarvoor maar niet meer moeten bellen.
Het gaat lekker hier, moet me maar proberen niet te veel zorgen te maken.

Doei
Gr Esther

sofietje
16 april 2007, 18:05
Hoi,

Das wel weer even spannend Esther! maar idd, bloedverlies hoeft helemaal niets te betekenen, en daar gaan we dan maar vanuit h! :wink:

Ik moet woensdag naar de verloskundige, en dan wordt de afspraak voor de echo gemaakt. Wel spannend, ik hoop dat het een beetje snel kan!

Meisje, hoe is het met jou? Al helemaal verhuisd inmiddels??

Esther1978
20 april 2007, 11:02
Hai,

Nou omdat ik in het ziekenhuis werk heb ik een mooi mazzeltje gehad. Heb afgelopen dinsdag de verloskundige in het ziekenhuis gebeld en mijn verhaal gedaan. Ik moest zelf ook werken. Ik vroeg haar of het mogelijk was dat ze even naar het hartje wilde luisteren.
Oh, kom maar even langs zei ze. Mocht gelijk komen. Best zenuwachtig, maar allang blij dat ze dat echt voor me wilde doen.
Toen ik bij haar kwam zei ze dat we gelijk een echo gingen doen. Nou ja, ook goed nog leuker eigenlijk. Wel een beejte bang dat het misschien toch niet goed zou zijn, dan zat ik daar wel mooi alleen.
En daar was tie weer. Lekker beweeglijk, hartje klopte mooi. Niets aan de hand dus. He he, wat kun je toch ongerust worden als je vloeit. Ben elke keer dan bang dat het weer mis is.
Ben vandaag over gegaan naar week 13. Heerlijk, zo ver ben ik nog nooit geweest. Helaas wil mijn buik nog niet echt groeien. Het kindje schijnt diep te liggen, we konden het hartje ook nog niet horen. Vandaar dat ik nog niet echt groei.
Kan niet wachten totdat ik zo`n mooie toeter heb. En andere kleren kan kopen.
Geduld, vind het allang fijn dat het goed is.

Liefs E.
Hoe is het met de rest hier??

sofietje
27 april 2007, 20:19
Pfffft.... vandaag eindelijk de echo gehad. Toen we daar zaten te wachten wilde ik eigenlijk liever maar weer naar huis gaan, ik durfde niet.... Ik dacht ik kom er vanzelf wel achter of het goed of fout is :wink: Toch maar gegaan en.... Het hartje klopte!!!! Ik kon het eerst echt niet geloven, maar wat was dat geweldig om te zien!! We zijn het daarna meteen nog maar even in de stad gaan vieren...

Hoe is het verder met jullie??

sofietje
27 april 2007, 20:45
Marcha, dank je wel. Het is nu voor m'n gevoel ook echt een grote stap verder. De echoscopiste zei nog dat er nu nog maar 23 % kans is dat het misgaat. Bovendien zag alles er prima uit: het kindje was prima gegroeid, hartje klopte goed, dooierzak was aanwezig. Nu kan ik eindelijk voor m'n gevoel cht zwanger gaan zijn!! (Heb het meteen gevierd met een mooi pakje van de prenatal :wink: )

Enne.. ik zal voor je duimen, hoop dat de rooie dagen weg blijven!!!!

Klungeltje23
30 april 2007, 17:59
Hallo meiden

ben al even niet meer geweest...
Zie dat er meiden bij zijn die eindelijk weer zwanger zijn!

HARTELIJK GEFELICITEERD voor jullie allemaal.

Dat geeft mij ook nog wat hoop.
Ben weer ongi geworden, dus voor mij geen zwangerschap helaas.
word er soms echt verdrietig van, maar bij jullie is het goed gekomen dus dan komt dat bij mij ook nog wel!xxx en geniet ervan

groetjes Kim

mel
2 mei 2007, 14:08
Heeey meiden,
ik ben echt lang niet meer geweest!!
Gefeliciteerd Met jullie zwangerschappen leuk om te lezen zoveel positiefs!
Zelf ben ik nog steeds niet weer zwanger :( sterker nog..
kom net uit het ziekenhuis kreeg 2 week geleden hele erge buikpijn dus ik naar de dokter en die stuurde me na het ziekehuis en na 5 uur te hebben gewacht en 2 echo's zeiden ze dat ik een kijk operatie kreeg dus k dacht een paar dagen later ofzo nee binnen 20 minuten moest ik op de o.k zijn ( en het was al 10 uur s'avonds)
ff schikken dus!
nou ja eenmaal weer uit mijn narcose bleek ik een eileiderontsteking te hebben :(:(:(:(
schok me dood! hoe kwam ik daar nou weer aan:S.
nja goed ik moest dus een week in t ziekenhuis blijven aan t infuus en kreeg anti biotica en zit nu thuis aan de antibiotica en moet rusten!!
maar hoe moet ik rusten als ik weet dat ik mischien wel nooit meer kindjes kan krijgen of iniedergeval meer kans heb op een buiten baarmoederlijke zwangerschap :(
en om het nog leuker te maken ben vanacht ook nog es ongesteld geworden dus nu voel ik me helemaal K*T nou ja hopen dat ik t nu dan eindelijk allemaal gehad heb en weer verder kan!!
en met zwanger proberen te worden wacht ik wel een jaartje ofzo want 2007 is NIET MIJN jaar haha..!!
nja ik wou weer ff me ei kwijt:) fijn dat dat hier toch wel altijd kan!!
en ik zal weer proberen wat vaker hier te komen want van die positieve verhalen wordt ik toch weer een btje blij!!

Groetjes Melanie!! En heel veel geluk met jullie zwangerschappen!! xxx

Sampie
2 mei 2007, 19:46
Hoi Meisje 19
Ik hoor helemaal niks meer van je.
Ik hoop dat het goed gaat en alle andere dames natuurlijk ook.
Ik ben ook weer terug van weggeweest en zwanger 9 januari uitgerekend!!

Klungeltje23
7 mei 2007, 19:36
Hoi Sharon,

Sterkte met je verlies alvast ik weet hoeveel pijn het doet om een miskraam te krijgen.
Helaas moet ik zeggen dat ik het ook gehad heb zo'n twee weken na de miskraam een beetje bruin bloed(oud bloed wel genoemd) en daar na ook nog een grote slijmprop gehad!
Ik werd toen pas na 7 weken weer ongesteld.
Heb je een echo gehad of ben je geholpen?
Dat kunnen ze zien of er geen restjes zitten en daar de oude bloedingen van zijn!
Er zijn verder geen verzachtende woorden voor,maar laat het op je af komen.
Het is moeilijk, maar ik blijf altijd zeggen alles komt goed!!!
Sterkte verder!!!
Groetjes kim

sofietje
8 mei 2007, 17:05
Dag Sharon,

Ik zou gewoon even contact opnemen met je verloskundige of gyneaooloog en aangeven dat je graag wilt weten of je echt wel alles kwijt bent. Vaak maken ze dan nog een echo. Op een gegeven moment kan het je wat 'rust' geven als je weet dat echt alles achter de rug is, dus als ik jou was... zou ik gewoon even bellen! Sterkte in ieder geval!!

winanda
16 mei 2007, 07:25
vervelend voor je hopen idd dat de volgende zwangerschap wel goed verloopt.

anja
26 mei 2007, 11:16
hoi meiden,

ik wou me even voorstellen ik ben dus anja een 38jarige mama uit belgie (ben woonachtig in verrebroek) ik heb 11 kindjes en heb 4 weken geleden een miskraam gehad van ons 2lingske na 11 weken zwangerschap. ik wou gewon mijn zeg is doen want ik kan het verdriet niet plaatsen het is net alsof het mij niet is overkomen maar iemand anders. graag had ik vernomen hoelang het duurt eer je weer zwanger kan worden na een miskraam? sorry voor dit onsamenhangende verhaal maar ik weet niet goed hoe ik dit moest ondernemen he.ik ben de laatste dagen s'nachts enorm misselijk en af en toe zijn mn borsten gespannen en ik moet enorm veel plassen dus dat komt er dan nog is bovenop pppfffff
vele groetjes en xxx

sofietje
26 mei 2007, 13:41
Tsjonge Anja, sterkte!!

In principe mag je direct weer zwanger worden, als je lichaam er nog niet aan toe is gebeurt het toch niet. Bij mij was het in mn tweede cyclus na mn miskraam alweer raak.

Klungeltje23
3 juni 2007, 22:53
Hallo allemaal...
Al een tijdje ben ik hier niet meer geweest..

Ik loop deze maand al constant naar de dokter met pijn in mijn buik en echt steken gewoon.Ik heb de ziekte colitis ulcerosa dat is een chronische ontsteking aan de darmwand.Dit is net zoiets als kroon alleen zit kroon door de hele darmen en dit alleen aan de dunne darm.dus kon zijn dat het met mijn darmen te maken,maar ook werd ik niet ongi dus was bang dat er iets met mijn baarmoeder niet goed zat.Ze konden niets vinden.
Ik sliep er ook helemaal niet meer van.ze testen me ook nog op een zwangerschap en op blaasontsteking.geen een van beide.Ondertussen al een week overtijd en begon echt te twijfelen.Ik kreeg last van iets of wat steken in mijn borsten en in mijn onderbuik.
Ook merk ik dat ik geen gehoor kan velen alles is te hard,maar dacht niet dat dat iets kon zijn.Toch ben ik opnieuw gaan testen en nu heb ik al twee dagen een test met een klein licht streepje erop....dat wijst erop dat ik weer zwanger ben!!!
Ik durf nog niet te veel te hopen.ik wacht nu nog even een paar dagen om te kijken of het sterker word en dan maar naar de dokter om te kijken hoe dat zit.
Ik zou echt werkelijk een gat in de lucht springen als ik weer zwanger ben.
Ik wilde dit even kwijt, want begin me toch een beetje zenuwachtig te voelen.
Wat denken jullie,zal ik toch zwanger zijn.Mijn temperatuur zit boven de 37 graden.
ik hoop het echt!!!!!!!
veel liefs Kim

winanda
3 juni 2007, 23:06
ikkemikketje dat zou erg mooi zijn! wanneer ga je naar de ha toe?

Linda_
3 juni 2007, 23:12
Spannend ikkemikketje. Duimen maar dat dat lichte streepje snel donkerder wordt. ;-)

anja
4 juni 2007, 09:09
heykes meiden,

Ikkemitje ik wou je even lzten weten dat ook bj mij bij enkele zwangerschappen er maar een heel licht streepje te zien was maar een streepje hoe licht ook vanaf het zichtbar is ben je zwanger :o allez volgens de gynaecoloog toch het zou komen omdat je hcg gehalte nog aan het stijgen is en er maar juist genoeg is om te testen bij een volgende test een weekje later zou ie donkerder moeten zijn.

hopelijk komt het voor iedereen vlug goed met een positieve test en een voldragen baby'tje.

vele groetjes...

Klungeltje23
4 juni 2007, 17:08
Hoi ik wacht deze week nog even af wat de volgende test doet en dan bel in als een rakket die ha op,want hou het nu al bijna niet vol.
Ik hoop met alles van ik in me heb dat het idd zo is.
Ik dacht soms echt dat het me niet nog eens zou lukken om zwanger te worden, dus als het echt zo is weet ik zeker dat als iedereen maar lang genoeg moed houd het zeker goed komt!
Bedankt voor jullie meelevende reacties.doet me goed
veel liefs
Kim :P

anja
5 juni 2007, 06:08
heykes meiden,

ikkemittetje ons medeleven komt recht uit ons hart hoor meid en ik blijf voor je duimen maar ben zeker dat je volgende test gnstreepje maar een echte balk te zien zal krijgen :lol:
hopelijk lukt het ons dze maand ook om niet meer ongestelt te worden allez niet meer bij 2 zwangerschappen heb ik de eerste maanden nog gewoon ongestelt geweest dus afwachten he.

in elk geval probeer niet teveel in spanning te blijven he meid :?

vele groetjes...

Klungeltje23
5 juni 2007, 16:21
Hallo allemaal...
Ik heb vandaag de bevestiging gekregen van mijn huisarts
IK BEN ZWANGER!
Het is zo raar,Je gaat er elke maand voor maar zodra het zover is geloof je het bijna niet!
Ik heb nu ook inneens allemaal kwaaltjes zoals pijnlijke borsten en steekjes in mijn onderbuik.We gaan het vrijdagavond aan de ouders vertellen.
De vorige keer toen we ze moesten vertellen dat we een miskraam hadden gehad heeft dat aan beiden kanten heel hard aangepakt,dus mocht het dan toch weer mis gaan kunnen ze alvast wat rekening gaan houden met eventueel...
Ik ben zo blij en ik hoop echt dat het bij jullie deze maand ook weer zo zal zijn.
Veel liefs en bedankt.
xxxxxx kim

winanda
6 juni 2007, 07:26
gefeliciteerd kim en kleine blijven zitten nu he tot je 9 mnd bent!
vandaag is het voor mij ook een spannende dag ben nog niet ongi en ook niks wat er op wijst maar wel misselijk en braak neigingen.dus vanmiddag test halen als ik nog steeds geen tekenen heb

Klungeltje23
6 juni 2007, 18:40
Bedankt Winanda...
Ik hoop voor je dat je ook in blijde verwachting mag zijn!
Laat het ons even weten.

veel liefs Kim

winanda
6 juni 2007, 18:48
had vanmiddag een test gedaan maar negatief maar was geen ochtendurine en denk dat het nog iets te vroeg is. dus als ik zaterdag nog niet ongi ben doe ik een test dan zou het toch wel zichtbaar moeten zijn toch?

Klungeltje23
6 juni 2007, 18:49
ja kan later nog hoor winanda..
was nu bij mij ook pas dag 35 positief, dus nog even geduld misschien komt het dan goed!

Groetjes...

winanda
6 juni 2007, 19:01
daarom en anders maandag ha bellen om een bloedtest te doen. maar hoe lang duurt het dan voor je de uitslag krijgt?

Klungeltje23
6 juni 2007, 19:04
ik weet niet precies hoe lang dat duurt geloof een week, maar wacht eerst maar even af wat de huistest doet.
Ik weet dat het moeilijk is, maar geduld beloont meestal.
Heb je al wat verschijnselen dan?
groetjes

winanda
6 juni 2007, 19:09
ik was vanochtend wel misselijk en een klein beetje kramp maar niet zo veel als anders als ik ongi moet worden. dan ga ik door de grond van de pijn en ben dan ook goed ziek altijd. en heb af en toe wat steekjes in mn borsten maar verder niets eigenlijk.

xxx

anja
7 juni 2007, 05:55
heykes meiden,

Ikkemittetje van harte een super-recht-uit-mijn-hart-mege-dikke proficiat toegewenst met jllie kleine wondertje onder je hart ook voor je ventje he geniet er voor de volle 100% van he meid

winanda moed ik heb een groot vermoeden dat die proficiat van hierboven ook voor jou gaat tellen hoor meid ik ben echt blij voor jullie echt waar.

ik den dat het voor mij niet meer zal weggelegd zijn want ik heb hier een verliefde bijna 18jarige in de buurt die mijn vriend laat merken dat ze meer wil dan een vader-dochterrelatie het is de dochter van zijn ex die een paar 18maandjes samen met hem hier gewoond hebben mijn vriend ziet die signalen zelfs niet maar ik des te meer en zoals ze nu steeds ruzie stookt och ja tijd brengt raad he

vele groetjes...

Klungeltje23
7 juni 2007, 07:27
beste anja

Je moet je vriend en die snotneus laten merken dat er niets of niemand tussen jullie in mag komen staan.
Misschien ziet jou vriend de signalen niet,omdat ie zelf ook weet dat jullie met iets moois bezig zijn en maakt hij zich ook niet druk om wat die ander van hem wil.
Plan anders lekker even een weekendje weg ofzo en doe samen leuke dingen, misschien brengt het wat goeds met zich mee.
en laat je vriend een vent zijn en tegen haar zeggen dat ze op moet zouten!
Jij en jullie toekomstige kindje gaan boven alles.

Veel liefs kim

winanda
7 juni 2007, 10:47
idd net als wat ikkemikketje zegt is wel erg verstandi en misschien eens even praten met je man er over!

en denk idd dat je me mag feliciteren want ben nog niet ongi als het morgen nog niet zo is ga ik weer een test doen. borsten zijn iets gevoeliger vooral mn tepels want daar zat anders nooit gevoel in dus dat valt wel op dan en ben wel beetje misselijk

anja
7 juni 2007, 11:44
heykes meiden,

ikkemikketje en winanda van harte thx voor het luisterende oor en de lieve woorden het doet me echt goed.
ik heb voor zaterdag een oppas gereglt en ga is samen met mn grote liefde een stapje in de wereld zetten en het er is over hebben. voor eddy is er idd niets aan de hand want hij houdt van mij en de kinderen zegt hij en ik vertrouw hem wel maar die sandra ligt hem zeer nauw aan het hart en ze weet dat en buit dat uit ben lleen bang voor hetgene ze kan en zal doen als hij haar blijft negeren en haar blijft zeggen dat ze moet stoppen met dat gedoe.

MAAR HET BELANGRIJKSTE IS LIEF IKKEMIKKETJE EN WINANDATJE DAT IK JULLIE UIOT DE GROND VAN MIJN HART MAG FELICITEREN MET JULLIE KLEINE MIRAKELTJES ONDER JULLIE LIEVE HART
:lol: :lol: :lol: :lol: :P :P :P :D :D :D :) :) :)

IK GUN HET JULLIE ZO ERG ECHT WAAR

Klungeltje23
7 juni 2007, 19:32
Hallo meisjes...
Hier ben ik weer.
Winanda ik hoop echt dat het positief zal zijn, krijg ook al wel een beetje hoop voor je als ik het zo lees.
Anja..goed van je dat je van het weekend even lekker de aandacht geeft aan je ventje en je relatie.
Komt allemaal goed meisje...heb vertrouwen in je ventje.

Veel liefs Kim

anja
12 juni 2007, 18:07
heykes meisjes,

wou jullie ff latn weten dat het weer beter is nu tussen mijn grote liefde en mij nu die snotaap hier wegblijft ze stookte echt wel geniept ruzie tussen ons :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Klungeltje23
14 juni 2007, 22:06
Hoi anja

Ik vind het heel super dat je zo op bent gekomen voor jezelf en je relatie.
Je mag trots zijn op jezelf.

Winanda heb je nog nieuws?
Heb je nog getest en ben je nu idd zwanger?

Weten jullie hoe ik zo'n balkje kan maken die jullie ook hebben?

Groetjes kim