PDA

View Full Version : Temperatuurkaartjes

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Babii
15 april 2010, 13:20
Hey meiden,

Dit is het vervolg van Lijstjes en Grafiekjes. Klets hier weer gezellig mee.

Liefs,
Babii

Babii
15 april 2010, 13:24
Hoe werkt het?
Voor het opnemen van je temperatuur kun je een gewone koortsthermometer gebruiken. Gebruik liever wel iedere dag dezelfde thermometer en noteer het als je onverhoopt toch moet switchen. Denk eraan dat je bij een ouderwetse kwikthermometer een langere opnametijd moet aanhouden dan bij de digitale thermometers van tegenwoordig. Sla er voor de zekerheid de gebruiksaanwijzing even op na. Als je een digitale thermometer gebruikt, zorg dan dat deze tenminste twee cijfers achter de komma heeft. In principe neem je je temperatuur iedere ochtend op hetzelfde tijdstip op, direct na het opstaan. Dit betekent overigens dat je in het weekend misschien de wekker zult moeten zetten, om je vaste tijdstip aan te houden. Dit is zo belangrijk, omdat er onnauwkeurigheden in je temperatuurkalender kunnen voorkomen wanneer je je temperatuur op verschillende tijden opneemt. Ook bijvoorbeeld eten en drinken of roken vr het opnemen van de temperatuur kan tot onnauwkeurigheid leiden. Leg de thermometer het liefste voor je gaat slapen binnen handbereik, bijvoorbeeld op je nachtkastje. Zo kun je nog voor je opstaat temperaturen en is de kans dat je het vergeet minimaal. Vr je gaat meten moet je tenminste een uur geslapen, of in ieder geval ontspannen gelegen hebben.

Hoe meten?
Het is het verstandigst de temperatuur rectaal te meten, via je anus dus. De rectale meting geeft over het algemeen heel exacte waarden en is het minst storingsgevoelig. Ook de orale en vaginale waarden kunnen nauwkeurig zijn, wanneer erop gelet wordt, dat tijdens de orale meting de punt van de thermometer onder de tong tegen de tongwortel ligt en de mond gesloten blijft, of dat tijdens meting in de schede de thermometer er niet uitglijdt. Meting onder de oksel is te onnauwkeurig en daarom ongeschikt. Voor welke methode je ook kiest, houd die in ieder geval vol. De waarden tussen de verschillende meetplekken kunnen iets variren, waardoor tussentijds switchen je metingen onmiddellijk minder betrouwbaar maakt.

Wanneer beginnen?
Teneinde de kalender zo nauwkeurig mogelijk te maken, is het aan te raden te beginnen met temperaturen op de allereerste dag van je menstruatie. Let op: hiermee bedoelen we de dag dat je menstruatie echt doorzet, dus niet de dagen daaraan voorafgaand waarop je misschien een paar druppeltjes verliest. Die eerste dag temperatuur je dus eigenlijk iets later dan je normaal zou doen, omdat de menstruatie meestal pas later op de dag doorzet. Beginnen je bloedingen pas cht na 18.00 uur, dan tel je die dag als dag nul en begin je de volgende dag met het opnemen van de temperatuur.

Hoe ziet je kalender eruit?
We tellen een cyclus vanaf dus vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van de daaropvolgende menstruatie. Gedurende die periode geef je je temperatuur en alle bijzonderheden van iedere dag op jouw persoonlijke kalender aan (zie voorbeeld op deze pagina). Hierbij rond je het tweede cijfer achter de komma af (naar boven vanaf een vijf, alles eronder wordt naar beneden afgerond). Tussen de dagelijkse stippen trek je een lijn, tenzij je een dag per ongeluk niet gemeten hebt. In dat geval laat je het vakje leeg en trek je de lijn niet door. In de ruimte voor bijzonderheden geef je aan of er iets is dat de meting zou kunnen verstoren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een verkoudheid, alcoholgebruik, wisseling van thermometer, veranderde bedtijd of een verstoorde nachtrust. Vergeet ook de wisseling van zomertijd naar wintertijd of andersom niet te vermelden. Heb je seks gehad, dan is het handig om dit ook in de grafiek te zetten, bijvoorbeeld door een andere kleur te gebruiken. Ook vakanties of stressvolle periodes noteer je.

Wat zijn je vruchtbare dagen?
Wanneer je je temperatuur keurig bijhoudt, zul je zien dat er twee temperatuurniveaus zijn:
Die van vr de eisprong en die van erna. Voor de eisprong, in de eerste cyclusfase, is je basale lichaamstemperatuur (de temperatuur van je lichaam in rust) iets lager. Rond de eisprong stijgt de temperatuur met tenminste 0,2C. Veroorzaker is het hormoon progesteron, dat in je tweede cyclusfase door het gele lichaam wordt aangemaakt. Dit hormoon stimuleert het baarmoederslijmvlies om zich klaar te maken voor de innesteling van een eventuele bevruchte eicel. Het gele lichaam wordt overigens ook wel eens corpus luteum genoemd. Het ontstaat zodra het rijpe eiblaasje (follikel) openbarst en zich met bloed vult. De cellen van de follikelwand dringen de met bloed gevulde holte binnen en beladen zich met een gele kleurstof, vandaar de naam. Uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de eisprong over het algemeen plaatsvindt in een periode van twee dagen vr de temperatuursverhoging tot een dag erna. Wanneer jouw cyclus een beetje regelmatig is, dan zijn die dagen dus na een paar maanden redelijk te voorspellen. Seks op deze dagen vergroot de kans op zwangerschap.

Hoe lang ga je ermee door?
Het nadeel van temperaturen is dat je pas achteraf vaststelt dat de eisprong heeft plaatsgevonden. Om inzicht in jouw cyclus te krijgen en het moment van eisprong te kunnen voorspellen, zul je dus sowieso een aantal maanden moeten temperaturen. Denk hierbij aan een maand of drie. In principe heeft het geen zin om vele maanden achter elkaar te temperaturen.. Niet alleen geeft langer temperaturen meestal geen extra informatie, het is ook een aardige belasting voor jou en je partner. Onnodige stress en spanningen in jullie seksuele relatie kunnen het gevolg zijn wanneer temperaturen een obsessie wordt. Stop dus na drie maanden tenzij je arts anders adviseert.

Je kan je temperatuur goed bijhouden in:

http://www.fertilityfriend.com/

epat
15 april 2010, 13:30
Een verse start, goed plan babii! Laten we hopen dat het tot mooie dingen mag gaan leiden voor ons allemaal :D

Babii
15 april 2010, 13:36
Dat hoop ik wel! Vindt nu wel dat we allen lang genoeg gewacht hebben ;).

Maria1982
15 april 2010, 14:03
Ok, gaan we hier verder...
Bedankt voor de tip Epat. Ik heb de grafiekjes gevonden. Ik was nooit eerder op het idee gekomen om daar een andere maand aan te klikken. Ik vind het wel fijn om de maanden te kunnen vergelijken.

epat
15 april 2010, 14:16
Natuurlijk kun je ook in je eigen onderschrift op het linkje klikken wat wij mogen zien, daar zie je ook je huidige grafiekje en daaronder de vorige.

mcm
16 april 2010, 07:20
Goedemorgen meiden!
Dit maakt het zeker overzichtelijker! :)

Ik had vanmorgen ineens een temperatuur van 37,0 dus nu geeft FF aan dat mijn ei op zondag was. http://www.fertilityfriend.com/home/2ddde0. In ieder geval was ons klusschema zo dat we het in ieder geval op tijd geprobeerd hebben, dus nu zit ik dan toch officieel op het wachtbankje.

En nu hopen dat die aswolk overdrijft, ik moet eigenlijk voor mijn werk naar Colombia komende zondag (10 dagen weg, dus NOD in Colombia...) maar op deze manier lijkt het er niet op of dat gaat lukken... Kan er natuurlijk niets aan veranderen, maar ik baal er wel een beetje van, want ik heb me echt uit de naad gewerkt om alles voor te bereiden...

Enniwee: iedereen een fijne dag!

Maria1982
16 april 2010, 07:53
@mcm. Fijn dat je een goed klusschema hebt gebruikt! Ik zal voor je duimen dat die aswolk is weggewaaid zondag. Dan moet die vulkaan niet de hele tijd opnieuw as spugen. Je hebt wel een leuke baan dat je naar Colombia mag!

Als ik jouw grafiek met de mijne vergelijk snap ik niet waarom FF bij jou een doorgetrokken rode lijn neerzet en bij mij een stippellijn. Maar goed, mijn ei is in ieder geval geweest. Ik geloof trouwens niet dat ik zwanger ben. Ik was dinsdag ziek, maar dat komt door een griepje. Ik heb verder geen klachten, behalve de klachten die ik elke maand al heb. Ik wil me nu zo graag ziek voelen :)

mcm
16 april 2010, 08:45
He Maria! (zo heet ik ook trouwens! :) ). Nee, ik begrijpals ik onze grafieken vergelijk ook niet waarom FF bij jou een stippellijn neerzet, en bij mij een streep. Volgens mij is jouw grafiek veel duidelijker in de temperatuurwisseling! Wel fijn om te weten dat je ei wel is geweest, maar jammer dat je denkt dat je niet zwanger bent. Maar misschien is het nog te vroeg om echt iets te merken? Je zit nu op dag 8 DPO? Dan zou het nog kunnen toch?

Ben je wel weer helemaal beter va je griep?

epat
16 april 2010, 08:56
Dat FF bij mcm niet "twijfelt" aan de eisprong komt volgens mij door de extra gegevens die zij heeft ingevoerd naast de temperatuur, dus bijv. eggwhite cervical fluid etc. Dat bevestigt de eisprong voor FF, omdat het gegevens zijn die volgens FF bij een eisprong horen.

@maria1982
Een griepje, heerst er iets dan? Ik blijf hoop houden voor je hoor!

Ik had gisteren steken (links, dat heb ik normaal nooit links), toch krijg ik dan weer even hoop op een eisprong. Maar mijn temperatuur zegt niets anders, dus helaas.

Maria1982
16 april 2010, 09:24
@epat. Klinkt inderdaad logisch dat FF ook naar de cervical fluid kijkt. Ik vind het altijd lastig te beoordelen in die periode door het gebruik van preseed en na het vrijen. Ik zie dat FF bij jou je eisprong weer heeft weggehaald. Balen. Ik heb ook vaak steken links onderin als mijn eisprong eraan komt, dus ik hoop het voor je. Nog even en je krijgt in ieder geval meer duidelijkheid.
Ik weet niet of er griep heerst, maar veel van mijn clientjes zijn ziek (ik werk met dove kinderen).

@mcm. Grappig dat je ook Maria heet. Misschien zit ik ook wel op 7 of 6 dpo. Ik heb in voorgaande maanden vaak mijn eisprong op dag 16 gehad. Nu is op dag 16 mijn temp al wat hoger, maar dat komt misschien ook omdat ik in die nacht een paar wijntjes op heb (slecht he zo rond mijn eisprong). Dat heeft bij mij vaak effect op mijn temp. Afwachten maar...

epat
16 april 2010, 10:43
Jullie hebben in ieder geval op het juiste moment geklust ;)

Ja mijn eisprong is inderdaad weer weggehaald uit FF. Het was te verwachten maar is toch altijd weer even balen. Ik heb een hele tijd geen steken meer gehad, dus wanneer ik dan eindelijk weer steken heb hoop ik toch stiekem weer eventjes dat er eindelijk weer wat gebeurt. We zullen zien!

Laura1982
16 april 2010, 11:50
Hey, fijn een nieuw forum!!
Ik moet nog wel even bijlezen.....

Hier word ik aardig voor de gek gehouden! :shock:
Ik heb afgelopen dinsdag een test gedaan (vraag me niet waarom) daar kwam een heel dun verticaal streepje op te staan. Leek een heel dun pennenstreepje. Tja... wist niet zo goed wat ik daar van moest denken :?
Dus gisteren nog een testje gehaald en gedaan, ook weer zo'n raar pennestreepje. :o
Ik snap er helemaal niets van, heb dit nog nooit eerder gehad. Ik gebruik testen van clearblue.

Ik ga er even niet vanuit dat dat gekke streepje ook echt een plusje is, want dat zou betekenen dat ik zwanger zou zijn. Mijn temperatuur klopt dan helemaal niet.

Nog een vraagje:
Ik heb op 31 maart een ovulatietest gedaan, ik twijfel heel erg over de uitslag.
De twee streepjes waren even donker,maar het streepje dat aan zou moeten geven of ik op een vruchtbare dag zat was wel iets dunner. Was hij dan positief of negatief?

Ik heb hem nu toch weer even in mijn FF chart gezet, dit zou dan betekenen dat ik vandaag mijn NOD heb. Ik heb wel pukkels en krampen..... Sjonge ik snap mijn lichaam echt ff niet meer... En FF helpt ook niet echt..... :evil:

epat
16 april 2010, 11:58
Nog even volhouden laura :lol: Ik denk wel dat je ovulatietest positief was hoor, zo te lezen dan h.
Ik heb zelf nog nooit een clearblue test gebruikt, dus weet het helaas niet wat dat pennestreepje betreft. Misschien even bijvoorbeeld kruidvat testen kopen, 2 voor 5 euro. Dan heb je even een ander betrouwbaar merk om mee te testen? Spannend meid!

Sively
16 april 2010, 16:08
Wow Babii, je hebt er echt wel werk van gemaakt! Die uitleg is super. Hopelijk zijn er veel mensen die er wat aan hebben. Succes allemaal met het tempen en klussen!

Maria1982
16 april 2010, 19:00
Wat verwarrend Laura. Ze zeggen een streepje is een streepje, maar het zou idd moeilijk te rijmen zijn met je temp. Heb je wel direct gekeken na de wachttijd? Als je na de toegestane tijd keek heb je mogelijk een indrooglijntje gezien. Toch hoop ik het heel erg voor je!!! Heb je al kruidvat testen gekocht?

Laura1982
16 april 2010, 19:11
Wat verwarrend Laura. Ze zeggen een streepje is een streepje, maar het zou idd moeilijk te rijmen zijn met je temp. Heb je wel direct gekeken na de wachttijd? Als je na de toegestane tijd keek heb je mogelijk een indrooglijntje gezien. Toch hoop ik het heel erg voor je!!! Heb je al kruidvat testen gekocht?

Ik ga morgen kruidvat testen halen, aangezien ik mijn geduld niet kan bewaren als ik testen in huis heb leek het me beter om ze morgen pas te gaan kopen. Het blauwe streepje was te zien direct na het uitvoeren van de test.Vandaag wel wat krampjes en steekjes, maar we juichen hier niet te vroeg. Ik verwacht zelf dat het vals alarm was.

Ik houd jullie op de hoogte!

Tam_
16 april 2010, 19:15
@Babii: wat een mooie overzichtelijke uitleg! handig!

Ik reageer niet zo vaak, maar ik lees wel regelmatig mee, dus ik wil dit topic graag weer bij mijn eigen berichten hebben :)

@ Mcm: bij mij geeft FF ook aan dat zondag mn eisprong geweest zou zijn. (allen stippellijntje)
Heb wel het idee dat dat klopt. Dus ik zit met je op het wachtbankje :)

@ Epat, kan me voorstellen dat je toch weer begint te hopen van die steken.. Hoe gaat het met je? Eind april komt dichtbij nu he..

Ik denk dat ik niet zwanger ben. De vorige ronde heb ik ook getemperatuurd en toen was ik zwanger. Als ik de grafiek van nu vergelijk met de vorige, dan zit ik nu al lager dan toen. (nu rond 36.7, toen gem 36.9)
Vind het lastig dat ik niet kan vergelijken met een gewone, niet zwangere, maand..

Maar goed, ik ben wel blij dat mn cyclus niet nog langer is gaan duren na de mk. wordt nu 43 dagen als het goed is.

Owja, voor wie mn grafiekjes bekijkt, die vorige keer heeft FF mn eisprong op dag 18 gezet, maar het was in werkelijkheid dag 26.
Ik was erg verkouden geweest.

Nadine
16 april 2010, 19:24
haha, ik hoop niet dat jullie mij wilde afschudden met de start van een nieuw topic, maar ik heb jullie gevonden :p
Wel handig, want via de link in je mail kwam je steeds op de verkeerde topic-pagina uit..
Dit blijft een topic dat ik graag blijf volgen ;)

Succes aan alle dames!

mcm
17 april 2010, 08:01
@ Laura: verwarrend zeg, en spanned, succes met testen!!

@ Tam: ha gezellig, samen op het wachtbankje. ;) Ik vind het weer erg spannend! Mijn temperatuur lijkt nu alleen maar steeds hoger te worden, maar het is nog vroeg, en de verdere tekenen zijn niet zo goed, ik heb nergens last van, behalve dat mijn borsten gevoelig zijn, maar dat zijn ze altijd in de tweede fase van mijn cyclus (behalve die keer dat ik zwanger bleek te zijn, toen kwam dat wat later), dus ik denk eigenlijk ook niet dat ik zwanger ben. Maar, je weet het nooit...

@ Maria: ook voor jou dus spannend. Ik duim voor ons allemaal!

@ epat: jeetje wat duurt het bij jou al lang... misschien een vraag die al vaker gesteld is, maar, ben je al bij de huisarts of gyn geweest? Ik zag bij een ander clubje dat een meisje na 8 weken bij de gyn kwam, en die zei: waarom ben je niet eerder gekomen? En toen hebben ze haar pilletjes gegeven om het op te wekken. Misschien een idee?

@ hier: baaldagje gehad gisteren, ziet er echt niet goed uit voor mijn werkreis...ik weet het, ik kan er niks aan doen, maar ja...

epat
17 april 2010, 10:07
@mcm
Ja hoor ik loop al bij de gyn. Zie mijn onderschrift voor de info!

@Tam_
Je eindelijk komt eind april in zicht, nog op vakantie en daarna start ik met de provera. Eindelijk actie!

mcm
17 april 2010, 10:15
Oh, oeps! :oops: ja lezen is moeilijk... sorry! Ben blij dat er in ieder geval wel wat gebeurt! Ik hang hier nu al een half uur in de wacht bij de luchtvaartmaatschappij, nadat ik eerst er een half uur niet door kwam...dit ziet er niet goed uit...

Laura1982
18 april 2010, 11:02
Vanmorgen zwangerschapstest gedaan, niet zwanger. :| Stiekem gehoopt dat het wel zo was, maar er zijn geen tekenenen van een eventuele zwangerschap en ook mijn temp geeft geen goed beeld van een eventuele zwangerschap en ei-sprong.

Vanmorgen dus eerste tabletje primolut genomen. Had er toch wel moeite mee. Toen ik zwanger wilde worden van mijn zoontje waren er nooit tekenen geweest dat het op de natuurlijke manier zou kunnen lukken. Begin maart heb ik dit bewijs wel gekregen. Heb nu even het gevoel dat ik mijn lichaam niet zijn werk laat doen, maar weet aan de andere kant dat het dan misschien nog heel lang zal gaan duren.

Ik moet nu 3 maal dgs 1 tablet primolut nemen, 10 dagen lang en als het goed is moet ik dan binnen 3 dagen een bloeding krijgen en op de derde dag starten met Clomid. Even zelf uitgerekend gok ik dat ik dan een ei-sprong zal gaan hebben in de week van 10 mei. Dit natuurlijk alleen als alles aanslaat. Ben vooral beneiuwd hoe mijn lijf gaat reageren op al die hormonen, ik kan me niet meer herinneren of ik er de vorige keer veel last van heb gehad.

@epat: Wat fijn dat voor jou nu ook iets positiefs in zicht komt! Ik hoop dat je goed op de provera zal reageren.

epat
18 april 2010, 14:15
Jammer van de negatieve test laura1982. Veel succes met de primolut en de clomid!

Ja ik hoop ook dat de provera bij mij snel zijn werk doet, dan kan ik tenminste met de puregon aan de slag. Maar eerst nog op vakantie (als de vliegtuigen tenminste nog gaan vliegen komende dagen) en daarna net als jij nog even een zwangerschapstest voordat ik aan de medicijnen ga. Ben ook wel erg benieuwd naar eventuele reacties van het lichaam op al die hormonen. Heb mijn man nu alvast gewaarschuwd voor eventuele stemmingswisselingen tegen die tijd ;)

Maria1982
19 april 2010, 07:43
Balen Laura, maar toch niet geheel onverwacht. Heel veel succes met de primolut en clomid! En je man veel succes met de moodswings ;)
Wat is eigenlijk het verschil met jouw medicijnen en die van epat? Het doel is bij jullie alletwee toch om een eisprong op te wekken? Waarom krijgen jullie niet dezelfde behandeling? Ik heb weinig verstand hiervan.

epat
19 april 2010, 08:25
@maria1982
Ik heb er ook weinig verstand van :D Provera is om een onttrekkingsbloeding te krijgen, volgens mij primolut ook. Puregon is om de eiblaasjes te laten groeien, clomid ook. Ik krijg dan nog een prik pregnyl om het eiblaasjes (of de eiblaasjes, max. 2) ook echt (gepland) te laten springen. Volgens mij zit er zo op het eerste gezicht weinig verschil tussen, misschien is het 1 sterker dan het ander, dat weet ik niet. Misschien speelt mee dat er met mijn bloedprikken niets mis was, mijn hormonen zijn in orde, ik ben alleen maar te licht in gewicht (al is dat echt niet zo licht als je zou denken, zucht) en daardoor heb ik geen eisprong.

Laura1982
19 april 2010, 09:24
@maria1982
Die negatieve test was zeker niet onverwacht, maar stiekem hoop je gewoon op een dikke vette streep. :oops:
Volgens mij zijn de medicijnen die ik en epat gebruiken inderdaad gewoon hetzelfde. Ik denk dat het gewoon aan de behandelend arts ligt. Misschien ligt het er bij mij ook aan dat ik al een keer provera heb gekregen, maar dit geen resultaat had. Daarnaast heb ik in combinatie met PCO ook een te hoog prolactine gehalte, waarvoor ik norprolac slik. Verder zijn mijn hormonen gelukkig in orde.

mcm
19 april 2010, 19:47
He meiden!
Jammer van de negatieve test Laura! Hopelijk helpen de medicijnen. En hopelijk bij jou ook Epat!

Hier een off-dag... niet alleen weer mijn vlucht moeten verzetten (nu hopen dat donerdag hem wordt), maar ook alweer op dag 23de voor mij normale reactie van mijn lichaam als ik niet zwanger ben: nog wat eiwit, dit keer met een heel klein beetje roze, dat wordt dan over de komende twee dagen steeds meer echt spotting, en dan krijg ik gewoon mijn :evil: . Niet zwanger dus lijkt me :cry: . We hadden wel netjes op tijd geklust, maar ja. Heb het even een beetje gehad met de teleurstellingen. En ik snap ook niet waarom mijn cyclus nog maar 25 dagen is (die was altijd gewoon 28 dagen, ook zonder pil). Ik heb er ook steken bij in mijn onderbuik, niet zoals vroeger gewoon krampen, maar echt steken. Niet leuk. Wil gewoon weer mijn eigen lichaam terug, na die curettage is alles van de regel. Blah!

Maria1982
20 april 2010, 07:40
@epat en Laura. Aha, dan begrijp ik het nu een beetje. Vind ik wel prettig. Ik hoop dat het bij jullie heel snel effect heeft!

@mcm. Wat balen!! Hoe is je temperatuur? Geeft die ook aan dat je ongesteldheid gaat komen? Ik hoop zo voor je dat het bij dit kleine beetje bloed blijft! Ik begrijp heel goed dat je voor je gevoel die teleurstellingen niet meer trekt. Het is soms lastig om vol te houden en hoop te hebben.

epat
20 april 2010, 08:31
@mcm
Balen dat je je vlucht steeds moet verzetten. Wij wachten ook nog af, wij vliegen morgenochtend om half 6. Ik blijf hopen, maar hoe groot de kans is moeten we maar afwachten. En als die vlucht niet gaat, wat dan. Ik word er een beetje nerveus van merk ik.
Verder balen dat je het idee hebt dat je ongi er weer aankomt. Ik hoop dat het niet zo blijkt voor je, maar je kent je eigen lichaam het beste.

Hier doet mijn temp wat vreemd, gisteren een dip en vandaag een stijging. Heb al dagen rode wangen, dat valt me vooral op. Zo ver ik weet ben ik niet ziek. Verder gisteren geen ovulatie klachtjes ofzo. Oh en misselijk wakker geworden vanmorgen, maar dat kan ook komen door de onzekere situatie van het vliegen :) Hoop niet dat ik ziek ga worden aan het begin van mijn vakantie!

Maria1982
20 april 2010, 17:24
@epat. Ik duim voor je dat je vliegtuig gewoon gaat. Je hebt wel een goede vakantie verdient! En dat geld natuurlijk ook voor mcm. Niet ziek worden hoor epat. Het heerst wel heel erg in mijn omgeving.

Ik zit nog in spanning. Zaterdag had ik de teleurstelling dat mijn temp gedaald was naar 36,7. Normaal gesproken als hij naar 36,7 daalt betekent het dat ik ongesteld ga worden. Maar nu is hij de afgelopen dagen weer naar 37,0/37,1 gestegen. Nu grijp ik me weer heel erg aan deze strohalm vast. Hoewel ik heb gelezen dat als je zwanger bent je temp, een week na je ovulatie, geen dip maakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb vrijdag mijn nod, dus ik ben heel benieuwd wat mijn temp morgen en overmorgen doet...

Steef
20 april 2010, 19:09
hoe betrouwbaar is een temperatuur en een de link naar een mogelijke zwangerschap??
Toch niet water dicht?

Madelief1980
20 april 2010, 19:33
Hoi!

Hier zijn jullie dus gebleven! Ik ben ook nog steeds aan het temperaturen! Ik dacht mijn eisprong wel gehad te hebben nu, maar temp is nog steeds laag. Vanavond weer klussen dus!

Epat, ik hoop dat je vliegtuig gaat, wanneer moet je precies vliegen? Ik ben afgelopen weekend komen rijden uit Italie omdat mijn vliegtuig niet ging en moet volgende week weer vliegen. Hopenlijk is dan alles normaal, maar volgens mij is er nog steeds eea ontregelt.

Maria, het kan toch wel dat je temp een week na de ovulatie een dip maakt? Dat kan toch een innestelingsdip zijn? Ik duim voor je!

Steef, waterdicht? Dat is niets natuurlijk. Ook ovutesten werken niet voor iedereen en zwangerschapstesten geven ook bij sommige vrouwen pas dagen na de NOD aan dat ze zwanger zijn. Maar het verloop van je cyclus is wel degelijk heel goed te zien in een temperatuurchart. Ofwel, voor je eisprong is deze lager dan erna. De dag na de eisprong gaat de temp dus omhoog. Als je ongi wordt gaat ie weer zakken. In principe blijft je temp wat hoger als je zwanger bent., Maar het gaat hier wel om trends en niet 1 temp op 1 dag. Behoorlijk waterdicht bij een normale cyclus dus, lijkt me.

Groeten,

madelief

Sively
21 april 2010, 11:03
@epat. Ik duim voor je dat je vliegtuig gewoon gaat. Je hebt wel een goede vakantie verdient! En dat geld natuurlijk ook voor mcm. Niet ziek worden hoor epat. Het heerst wel heel erg in mijn omgeving.

Ik zit nog in spanning. Zaterdag had ik de teleurstelling dat mijn temp gedaald was naar 36,7. Normaal gesproken als hij naar 36,7 daalt betekent het dat ik ongesteld ga worden. Maar nu is hij de afgelopen dagen weer naar 37,0/37,1 gestegen. Nu grijp ik me weer heel erg aan deze strohalm vast. Hoewel ik heb gelezen dat als je zwanger bent je temp, een week na je ovulatie, geen dip maakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb vrijdag mijn nod, dus ik ben heel benieuwd wat mijn temp morgen en overmorgen doet...
Het kan nog steeds een innestelingsdip zijn. Je weet nooit!

mcm
21 april 2010, 21:21
Dag allemaal!
Moet morgen vliegen, voor anderhalve week op werk reis (de bedoeling was twee weken, maar ja...). Ik snap niet zo veel meer van mijn temperatuur op het moment - dacht gisteren en eergisteren dat het wel ongi zou worden, maar is nog niet zo. Vandaag was temp weer hoog. Vorige ronde duurde 25 dagen, daar ga ik nu in ieder geval overheen (vandaag dag 25), dus dat is dan alvast weer positief.
http://www.fertilityfriend.com/home/2ddde0
Morgen en de dag erna gaan zeker qua temperatuur geen duidelijkheid brengen, moet er om 3uur uit, en ben dan 18 uur onderweg... vast niet bevorderlijk voor het goed opmeten.

Epat: Ben je nog weggekomen? Ik hoop het: veel plezier!

Moet weer even verder met mijn inpakgedoe...sorry dat ik even geen tijd heb om op iedereen te reageren. Denk dat het vanuit Colombia ook lastig wordt om te reageren, maar ik doe mijn best om alles te blijven volgen! :) En ik duim voor een heleboel goed nieuws als ik terug kom!

Maria1982
21 april 2010, 22:16
Ik begrijp wat je bedoelt Steef. In principe ziet de grafiek van iedere zwangere er anders uit. Ik dacht alleen dat de enige overeenkomst tussen de grafieken was dat de temp redelijk constant hoog bleef.
Bij mij is er zeker geen sprake van een innestelingsdip. Bij een innestellingsdip is die eenmalig laag en is de dag daarna weer hoog. Bij mij was hij twee dagen laag.

@Madelief. veel plezier met klussen ;-)

@mcm. Je temp is inderdaad weer mooi hoog zeg! Spannend!! Een hele goede reis en ik zal voor je duimen! Kom maar met een kadootje terug!

anne-87
22 april 2010, 06:32
Hallo meiden,

Deze ronde temperatuur ik voor het eerst mijn temp blijf maar rond de 36,6 en 36,7 hangen. Had hij nu niet allang omhoog moeten gaan ? In mijn vorige twee ronde's had ik 2 cyclussen van 26 dagen. En ik zit nu al op dag 19 :( .

In de vorige ronde had ik mijn positieve ovutest op dag 16 en 17. Deze ronde wou ik tempe zodat ik het allemaal beter kon zien. Maar dit maakt me wel erg onzeker.

Heeft iemand hier ook ervaring mee of moet ik gewoon nog geduld hebben en kan mijn cyclus anders zijn?

liefs,

Madelief1980
22 april 2010, 07:26
Goede morgen!

Maria, ik heb ongeveer hetzelfde als jij op het moment. Ik kan je dus ook niet helpen..... Ik zit al op dag 16 en mijn temp is nog niet echt goed gestegen zoals vorige ronde. Terwijl ik nu toch mijn eisprong wel gehad zou moeten hebben. Ik heb altijd een vrij korte cyclus namelijk.

Meiden, wat denken jullie? Zou mijn eisprong nog moeten komen, of is ie toch stiekem al geweest?

Liefs,

Madelief

Maria1982
22 april 2010, 07:37
Uhhhh, meiden.... Ik kon vanmorgen niet wachten en heb een vroege zwangerschapstest gedaan.... Er was een heel vaag tweede streepje. Mijn vriend zag hem ook duidelijk. Ik ben ontzettend in de war. Zou het echt??? Ik durf het nog niet te geloven. Ik moet eerst een duidelijke tweede streep zien staan. Morgen maar weer een testje doen. morgen of overmorgen is mijn nod. Dan kan ik zeker niet vanmiddag een clearbluetest proberen? Moet zeker met ochtendurine?
Waaahhhhh, wat is dit spannend. Gisteren een huis gekocht en nu een mogelijk positieve test... To much stress! :D

Sorry dat ik even geen antwoord geven op de andere vragen, ik sta helemaal te shaken...

Madelief1980
22 april 2010, 08:37
Maria! Wat spannend! Ze zeggen altijd een tweede streepje is een streep! Ik duim voor je dat die streep morgen al duidelijker is!!!!!

En ik haalde jullie even door elkaar. Ik heb dus niet hetzelfde als Maria, maar als Anne....

x Madelief

Maria1982
23 april 2010, 07:27
Vanmorgen had ik een tweede dikke streep met een kruidvattest!!!! Het is toch echt waar! Wel zat er net op mijn wc papier licht roze bloedverlies.... Ik schrok hier heel erg van! Ik hoop zo dat het blijft zitten!!!

Madelief1980
23 april 2010, 08:53
GEFELICITEERD!!!!! Maria, wat geweldig! Dat kleine beetje bloedverlies heb ik hier ergens eerder gelezen. Kan voorkomen. Ga genieten: JE BENT ZWANGER!!!!!

Hier vanmorgen weer een lagere temp. Ik baalde, maar fertilityfriend weet nu zeker dat mijn eisprong al op dag 14 is geweest. ben ik erg blij mee, we hebben de dagen daarvoor en die dag geklust. Blijkbaar verloopt mijn cyclus deze ronde gewoon heel erg anders dan de vorige. Bijzonder.....

X Madelief

Sively
23 april 2010, 10:04
Hey Maria, gefeliciteerd! Toch een innestelingsdip dan. Ik heb zes dagen wat bloedverlies gehad bij de innesteling. Op die manier wordt de baarmoeder proper gemaakt. Niet iedereen heeft dit, maar het wil dus niet steeds zeggen dat er iets mis gaat.
Groetjes

mcm
24 april 2010, 01:49
He Maria! Vanuit Colombia (even snel, net terug in hotel na drukke dag): GEFELICITEERD!! Wat een leuk nieuws om te lezen, super zeg!! Geniet er van he!!

Bij mij hier is het nog steeds raar: niks meer gezien sinds dat rozige afgelopen maandag. Ook de steken zijn nu weg. Zit op dag 27, en eigenlijk alleen wat witte afscheiding gezien de afgelopen dagen. Temp zat vanmorgen ineens weer op 37,2 (op 36,9 de dag daarvoor, maar toen moest ik om 3u 's morgens mijn bed uit om mijn vlucht te gaan halen), maar ik durf daar geen conclusies aan te verbinden omdat ik net meer dan 24 uur wakker was geweest, ik in een ander klimaat zit, op 2600m hoogte (heeft dat ook nog invloed op je temp?), en omdat mijn dekens hier dikker zijn dan thuis. Verder geen zwangerschapsverschijnselen, dus ik denk dat ik er maar gewoon vanuit moet gaan dat ik morgen of overmorgen of zo ongesteld wordt...maar moet wel toegeven dat ik het nu wel spannend ga vinden...

Maria1982
24 april 2010, 08:14
Bedankt voor de felicitaties! Het begint nu een beetje te zakken. Ik heb net nog een cb-test gedaan omdat het leuk is om 'zwanger' te zien staan. Ik vond het toch nog spannend toen ik het zandlopertje zag, maar toch weer bevestigd gekregen. Zo'n test is ook leuker voor mijn vriend.

@mcm. Bij jou is het ook nog spannend zeg! Ik kan me voorstellen dat het klimaat en hoogte invloed kunnen hebben op je temp. Maar ik heb ook het idee dat als je temp gezakt was je dat gezien zou hebben. Ik had/heb ook helemaal geen zwangerschapsverschijnselen. Ik voel me eigenlijk hetzelfde als voorgaande maanden. En die roze afscheiding van jou klinkt nu toch wel als een innestelingsbloeding.... Ik ga heel erg duimen dat je gezellig met me mee gaat doen!!!

Bambi80
24 april 2010, 09:13
Gefeliciteerd Maria!!! bloedverlies komt heel vaak voor aan het begin van de zwangerschap. Artsen hebben er vaak ook geen verklaring voor. Lichtroze is wel vaak innesteling. Krampen en felrood met stolsels is niet goed.

Laura1982
24 april 2010, 13:34
@Maria
Gefeliciteerd!!! Ben blij voor jou/jullie!

Even een vraagje:
Weet iemand of je lichamstemperatuur stijgt door het gebruik van primolut.
Ik heb al op google zitten zoeken, maar kom erniet echt uit. Volgens FF heb ik vorige week zondag een ei-sprong gehad!? Wist niet dat ik me zo gek kon laten maken door die site en mijn chart :oops: Ik ben alleen ook vorige week zondag aan de primolut begonnen en mijn temp is vanaf maandagochtend gestegen en blijft hoog.
Ik heb voor de zekerheid nog een keer een zwangerschapstest gedaan, amar die was negatief.

mcm
25 april 2010, 16:52
Dag allemaal!
Laura: ik weet wel dat medicijnen invloed kunnen hebben op je temperatuur, maar over primolut durf ik dat niet te zeggen, want daar heb ik verder geen ervaring me. Hopelijk kan iemand andes je er verder mee helpen?

Maria: hoe is het nu? Geniet je er nog een beetje van?

Even snel over hier: nog steeds geen teken van ongi, volgens FF is mijn 'predicted possible menstruation start' morgen... Mijn temp is nog hoog, en FF geeft nu aan dat ik een possible triphaic pattern heb vanaf dag 26... maar ja, dat was ook precies de dag dat ik op rei ben gegaan. Temp is nog hoog, maar ben nu ook verkouden. Ook gezwollen zere borsten... ik vind het echt superspannend!!! Ik ga nu toch stiekem hopen dat er morgen ook niks komt... maar goed, wil ook niet te veel hopen, want dan is de teleurstelling des te groter straks... Moet nu weg voor werk hier in Colombia, doei!! http://www.fertilityfriend.com/home/2ddde0

Maria1982
26 april 2010, 07:08
@mcm. Dat ziet er goed uit hoor! Echt spannend! Wanneer kom je thuis? Ga je daar een testje doen of wacht je tot je thuis bent bij je man?

@Laura. Ik heb ook geen idee of primolut de temp verhoogt. Misschien je arts bellen? Wel vervelend hoor dat je zo in de war raakt van FF.

Hier begint het een heel klein beetje te landen. Hoewel ik echt helemaal niet het gevoel heb dat ik zwanger ben... Ik voel helemaal niets. Veel vrouwen hebben dat, maar ik word er toch wel een beetje onzeker van. Het wordt waarschijnlijk pas echt als ik de eerste echo heb gehad... Het beetje oud bloedverlies van het begin is nu ook gestopt. Maar daar maakte ik me toch al niet meer zo'n zorgen over.
Ik heb het nieuws van de positieve test aan mijn vriend verteld door hem het boekje van Kluun te geven "help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt". Dat lezen we nu samen en is echt hilarisch! Aanrader dus.

Madelief1980
27 april 2010, 22:35
Hoi!

mcm, zou jij niet een test doen? Ik zat net even je kaartje te bekijken, maar FF lijkt zeker van je eisprong en je zit al 16dpo! Spannend! Zeker met die hoge temp....

Ook ik heb geen idee of Primolut van invloed is op je temperatuur. Wellicht even de huisarts bellen? Bij mij heeft hij zo'n assitente die heel veel weet van zwangerworden enz.

Hier alles OK. FF lijkt toch zeker te weten wanneer mijn eisprong is geweest en daarna is mijn temp alleen maar gestegen. Vanmorgen erg hoog. Nog een weekje in spanning!

X Madelief

mcm
28 april 2010, 03:34
Hoi Madelief:
Ja, eigenlijk zou een testje wel goed zijn, maar, ik zit op het moment in Colombia voor mijn werk, en omdat ik er vorige week van overtuigd was dat ik ongi ging worden, heb ik geen test mee genomen. Bovendien wil ik het graag samen met mijn vriend doen... ik vlieg morgenavond terug, ben donderdagmiddag Nederlandse tijd weer in Nederland, dus dan ga ik testen.

Jij ook spannend zeg!! Ik duim voor je!

Maria1982
28 april 2010, 06:51
Jeetje, dat je dat uithoudt mcm!!! Hihi, ik had al 100 x een test gedaan, maar ik vind het heel knap dat je wacht om het met je vriend te doen. Is inderdaad wel zo leuk. Ik vind het zooooooo spannend voor je!!!! Maar je grafiek ziet er super uit!!

@Madelief. Mooie stijging in je temp! Nu weer dat vervelende wachtbankje op... Succes!!

anne-87
29 april 2010, 13:31
Hallo meiden,

Deze ronde ben ik voor het eerst aan het tempen zinds zondag is mijn temp 37,0 daarvoor was die wisselend 36,7 of 36,8.
Mijn vorige twee cyclussen waren 26 dagen dat wilt zeggen als hij deze ronde gelijk is morgen mijn nod is.

http://www.fertilityfriend.com/ttc/char ... 2010-04-12 (http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2010-04-12)

Daalt je temp als je ongesteld wordt of blijft hij dan hoog??. Ik heb gister wat oud bloed verloren. Ik vraag me nu dus af of het raak kan zijn aangezien mijn temp nog 37,0 is of dat ik toch :evil: wordt.

liefs,

anne-87
29 april 2010, 13:40
Hallo,
Bedankt voor je reactie,
Even kijken of deze link wel goed is

http://www.fertilityfriend.com/ttc/chart_module.php

liefs

anne-87
29 april 2010, 13:44
Het lukt niet met mijn kaartjes :? snap er niks van hahha. Ik moet nu weg mis dat het vanavond wel lukt. Bedankt iig

liefs,

Madelief1980
29 april 2010, 19:15
Hoi!

Anne dat klinkt hoopvol! Zou je niet gewoon een test doen? Als het morgen nog een hoge temp is, zou ik dat zeker doen! Ik duim voor je! Ik kan overigens je grafiekje ook niet openen.

Hier is de temp weer wat gezakt. Nog wel vroeg, dus dat zegt niet zo veel. Afwachten dus, nog een dag of 5, dan is mijn NOD.

Fijn weekend allemaal!

x Madelief

epat
29 april 2010, 19:42
Hoi ladies,
Ik heb nog niets terug gelezen behalve deze pagina. Ben weer terug van vakantie!

@mcm wat spannend! Volgens mij ben je inmiddels al thuis of bijna thuis, dus wie weet lezen we hier morgen het resultaat van een test!

Ik ga van het weekend bijlezen wat er allemaal geschreven is. Zelf ben ik zojuist begonnen met het slikken van de provera. Nog 6 dagen provera slikken en dan hopen dat er een bloeding komt. Heb vanmorgen nog wel een kv testje gedaan uiteraard, was negatief, behalve weer het standaard indroogstreepje na de tijd. Ik had nog zo met mezelf afgesproken dat ik buiten de tijd niet meer zou kijken ;) Voordat ik begin met het prikken van de puregon zal ik vast en zeker nog een testje wagen. Je weet maar nooit denk ik steeds :roll:
Moet er vandoor, tot later!

anne-87
29 april 2010, 20:23
@ madelief: Ik heb dinsdag een testje gedaan. Die was toen negatief. Misschien dat ik te vroeg was? aangezien morgen mijn nod is. Ik kijk morgenvroeg even wat mijn temp is als die nog steeds 37,0 is doe ik een test of dat ik wacht t/m zaterdag en kijk of ik morgen :evil: wordt. Ik weet het niet hahaha Ik ben bang dat de test weer negatief is.

ps hoe kan je de grafiek wel zichtbaar tonen dan?

liefs,

mcm
29 april 2010, 20:45
Dag dames,
ik heb een beetje problemen met de site (krijg steeds allerlei error meldingen), maar ik probeer het nog een keertje:

Ben weer veilig terug uit Colombia, en heb vanmiddag getest. Was zo'n kv test, en ik was zo gejetlagd en nerveus dat mijn handen zo trilden dat mijn vriend erbij moest helpen....maar: twee streepjes!! :D :D Moet overal een beetje van bijkomen, dus houd dit even kort, ik schrijf morgen meer, maar iedereen vroeg er zo lief naar, dat ik dit toch in ieder geval graag even met jullie wilde delen! :)

Maria1982
29 april 2010, 21:01
@mcm JAAAAAAA! Gefeliciteerd!!! Helemaal geweldig joh! Kom je ook gezellig kletsen bij uitgerekend in januari 2011??

@ Epat. Heb je een goede vakantie gehad? Heel veel succes met de provera!

epat
29 april 2010, 23:20
@maria1982 n mcm
Beide van harte gefeliciteerd!! :D

Hier een goede vakantie gehad inderdaad. Maar nu ook weer blij om thuis te zijn. En natuurlijk gestart met de provera. De 7 dagen dat ik dat moet slikken kunnen mij niet snel genoeg gaan. En dan hopelijk snel een onttrekkingsbloeding zodat we verder kunnen. Ik ga morgenochtend eindelijk weer temperaturen, heb dat een aantal dagen niet meer gedaan, na een voor mij toch wel aardige stijging in temperatuur, een mega dip en toen weer standaard ben ik er tijdens de vakantie even mee gestopt. Maar als ik moet gokken zeg ik dat het morgen weer heel standaard 36.4 is.

Anne, hopelijk morgen nog een hoge temperatuur en dan een positieve test! Zou wel een goede score voor de maand april zijn zeg. Ik ben maar 8 dagen op vakantie geweest maar heb heel wat gemist geloof ik ;)

anne-87
30 april 2010, 09:43
Hallo meiden,

mcm van harte gefeliciteerd helemaal super !!

Vanmorgen een hoge temp van 37,2 hij is dus weer gestegen. Ik heb toen een test gedaan, deze was helaas negatief :( . Het is nu afwachten of ik vanmiddag :evil: wordt of dat ik te vroeg heb getest of dat mijn cyclus deze ronde langer is..

Maar zolang je temp hoog blijf is het goed toch??

ps iedereen een fijne dag

liefs,

anne-87
30 april 2010, 09:45
Hoe kan ik het grafiek zichtbaar tonen voor jullie? dan kan ik hem even laten zien..

liefs,

epat
30 april 2010, 09:50
Als je in fertility friend je grafiek ziet, ga je links naar Sharing, Home page setup. Op de pagina staat nu onder de tekst "Your Charting Home Page Web Address" een adres. Kopieer dat adres en plak het hier in je tekst of in je onderschrift.

Klinkt goed dat je temperatuur hoog blijft. Balen alleen dat je test nog negatief was. Ben benieuwd naar je grafiek.

anne-87
30 april 2010, 10:01
Als het goed is dan is die nu zichtbaar.

Kan het zijn dat ik dan te vroeg heb getest dat ik later mijn eisprong heb gehad of mijn cyclus deze keer langer dan 26 dagen is?

liefs,

geit
30 april 2010, 10:48
@ mcm
gefeliciteerd!

Sively
30 april 2010, 11:26
Gefeliciteerd maria en mcm!

@epat: hoop dat je snel een onttrekkingsbloeding hebt!

Groetjes

Laura1982
30 april 2010, 15:43
@ MCM: Gefeliciteerd!!

Hier ook een beetje blijdschap, de primolut heeft zijn werk gedaan. Sinds vandaag bloeding, nog wel licht, dus reken morgen dan waarschijnlijk als dag 1 en dan over 4 dagen start clomid. Sjonge wat spannend weer!!

@ Epat(en anderen) ik hoop dat wij snel mogen volgen hier!

zon84
30 april 2010, 19:59
Hier een rare dag vandaag!!! want ben ongesteld geworden..., precies 28 na mijn curretage!
zn korte cyclus!! erg goed voor mijn doen en ben er eigenlijk wel erg blij mee!
gek eigenlijk he.. blij zijn met een menstruatie! voelt wel als een stukje afsluiting en het idee dat het toch allemaal weer werkt!
Vanaf morgen dan maar weer tempen en over 2 weekjes weer aan de ovulatie testen!
We kunnen eindelijk weer verder.....gelukkig maar....

epat
30 april 2010, 21:27
@anne
Ik zou zelf zeggen dat je op dag 16 of misschien zelfs dag 21 een ovulatie hebt gehad. FF twijfelt zelf ook, dat zie je aan de stippellijn. Misschien heb je wat informatie ingevuld waardoor FF toch denkt aan een ovulatie (bijv. watery cervical fluid etc.). Je grafiek ziet er verder in ieder geval netjes uit, mooie stijging.

@zon84
Kan me voorstellen dat je blij bent dat alles weer werkt en dat jullie weer verder kunnen!

@laura1982
Fijn dat de primolut z'n werk heeft gedaan. Hoop dat ik hetzelfde resultaat ga boeken met de provera.

anne-87
30 april 2010, 21:57
hallo,

@ epat, Vorige ronde had ik op dag 16 en 17 een positieve ovu test ( deze ronde niet gedaan). Dus die twee datums die jij aangeeft kunnen best kloppen. Helaas hebben we maar t/m dag 17 kunnen klussen dus hopen dat het goed is geweest.

We wachten nog even geduldig af tot nu toe nog geen :evil: dus ben iig 1 dag verder dan normaal

liefs,

epat
1 mei 2010, 10:34
Temperatuurt er hier ook iemand die provera heeft gebruikt (of iets soortgelijks)? Mijn temperatuur is opeens omhoog gegaan en ik vraag me af of dat kan komen door de provera (staat niet in de bijsluiter).

@anne
Zie ik het goed dat FF de ovulatie inmiddels naar dag 21 heeft gezet?

anne-87
1 mei 2010, 11:38
@ epat: Ja dat klopt dat zag ik ook.Vandaag was mijn temp 37,1. Wel grappig dat jij dat ook uit die grafiek kon lezen ;) voordat ff het aangaf.

Ik twijfel nu heel erg of het wel raak kan zijn :roll: ivm de vermoedelijke eisprong op dag 21 en wij dag 17 voor het laatst hebben kunnen klussen :( . Ik betwijfel of het eitje dus bevrucht heeft kunnen raken. Wel heb ik op dag 25 wat rood/bruin bloed verloren ???.

Mijn cyclus is iig al wat langer geworden dan 26 dagen..

liefs,

mcm
1 mei 2010, 12:17
Dag allemaal!
Ik begin hier rustig aan weer een beetje bij te komen van alles, reis, testen etc. Vandaag nog een keertje getest (vorige keer vond de vk het nogal dom dat ik maar 1 keer getest had) en nog steeds positief, dus ik kan er echt niet om heen! :)

Laura: fijn dat je nu een onttrekkingsbloeding hebt, kun je nu weer aan de slag toch?

Epat: Fijn dat je vakantie lekker was. Ik hoop dat jij ook snel weer verder kunt en dat de provera helpt! Weet eigenlijk niet of provera je temperatuur omhoog kan laten gaan, maar vroeg Laura een klein tijdje terug niet hetzelfde over primolut? Als jullie dat allebei hadden, zou het kunnen misschien dat medicijnen om een ongi op te wekken inderdaad ook invloed hebben op je temperatuur?

Anne: oef, spannend hoor...in ieder geval fijn dat je cyclus iets langer lijkt te zijn. Ik duim dat je ovulatie toch eerder was, of dat je vriend/man hele sterke zaadjes heeft, ik heb gehoord dat zaadjes soms wel 6 dagen kunnen overleven, dus dan zou het zelfs als je ovulatie op dag 21 was toch nog kunnen?

Fijne zaterdag allemaal! :)

epat
1 mei 2010, 16:26
Anne ik sluit me aan bij mcm, zaadjes kunnen lang overleven n het is hopelijk toch een goed teken dat je wat rood/bruinverlies had. Verder kun je helaas niet anders dan afwachten. Spannend h. De duimen draaien hoor!

@mcm
Dringt het al een beetje tot je door? En ga je het al snel aan anderen vertellen?

mcm
2 mei 2010, 10:17
epat: ja, het dringt nu wel een beetje door...ook omdat mijn lichaam ineens nu al allerlei tekenen begint te vertonen, ben bij vlagen toch misselijk! Dat had ik de eerste keer niet...en mijn borsten zijn ook echt erg pijnlijk! Mijn vriend zegt al vanaf dat we getest hebben dat hij een voorgevoel heeft dat het er twee zijn, we zullen zien...

Tweety: hoe is het met jou?

epat
2 mei 2010, 11:21
@mcm
Zitten tweelingen in de familie bij 1 van jullie?

@anne
Je temperatuur blijft netjes zie ik!

Hier weinig nieuws. Temperatuur is nog verder gestegen, ik heb het puffie warm de hele tijd. Zal wel een bijwerking zijn dus. Wel wennen voor mij, heb het normaliter altijd koud en nu echt heel warm. Net als de vollere borsten ook een bijwerking zullen zijn, mijn man is er enthousiast over (niet dat hij met mijn normale omvang niet tevreden is hoor, maar dit vindt hij toch ook wel leuk ;) ).

Hoe is het eigenlijk met babii? Ik zal eens bij de andere onderwerpen spieken.

mcm
2 mei 2010, 12:04
@ epat: ja, mijn vriend is zelf een van een een-eiige tweeling...Was wel grappig de eerste keer dat ik zijn tweelingbroer ontmoette (jaren geleden) dacht ik echt: wow...er zijn er twee van... ;)

anne-87
2 mei 2010, 12:06
@ epat: Ja idd dat klopt nog steeds 37,1 ook nog geen :evil: te bekennen.
Voor wat het jij die primulout? is dat als je eisprong weg blijft? zodat hij opgewekt wordt? of heb ik het nu helemaal verkeerd.
Ik hoop iig dat het aanslaat bij je.

@ mcm: Zou wel heel byzonder zijn als je vriend ook nog gelijk heeft wbt de tweelingen!
Wij hebben ook verhoogde kans op twee eiigetweelingen. Mijn oma en haar oma hebben een tweeling gehad.Vaak slaat het een generatie over dus ben benieuwd.

Eerst maar eens zwanger zien te worden ;)

liefs,

liefs,

epat
2 mei 2010, 13:28
@anne
Ik slik provera, maar het heeft wel hetzelfde doel als primolut volgens mij. Het is bedoeld om een onttrekkingsbloeding op te wekken (wat je normaliter ook hebt in de stopweek als je de pil slikt). De laatste keer dat ik een bloeding had is al 3,5 maand geleden, dus het is nodig om er eentje op te wekken. Hierna moet ik puregon prikken om eiblaasjes te gaan laten groeien en dan krijg ik een prik pregnyl om een eisprong op te wekken. Verder wordt er bij ons dan IUI gedaan, dus het zaad van mijn man wordt gefilterd en de sterke overgebleven zaadjes worden ingebracht in de baarmoeder. Het is inderdaad allemaal omdat er opeens geen eisprong meer plaatsvond bij mij en de IUI behandeling is daarbij omdat het zaad van mijn man niet optimaal bleek.

@mcm
Spannend hoor. Hoe snel weten ze of het een tweeling is, zien ze dat al met je eerste echo?

anne-87
2 mei 2010, 17:06
@ epat: Oh dan had ik het verkeerde medicijn overgenomen haha.Ik ga voor je mee duimen dat de medicijnen vlug gaan werken.En dat jullie verder kunnen met de volgende behandeling suc6.

liefs,

epat
3 mei 2010, 10:41
Dank je!

Jouw temperatuur blijft spannend zie ik!

Laura1982
3 mei 2010, 11:28
Vandaag een afspraak gemaakt voor een follikel-meting. As. vrijdagmiddag is het zover. Ik ben echt zo benieuwd, maar zie er ook wel weer een beetje tegenop. Hoop echt dat het deze keer ook zo goed werkt!

@mcm
Ik heb ooit gelezen dat het vaak aan de vrouw, ligt of het een tweeling wordt. Dus dan zou het bij jou in de familie moeten zitten of je moet een dubbele eisprong hebben. Vaders kunnen het gen doorgeven aan hun dochters, maar de zaadcellen van de man hebben er tijdens de bevruchting geen invloed op. Of ze moeten natuurlijk 2 eitjes tegen komen ;) maar ook dan heeft dat te maken met de vrouw.

anne-87
4 mei 2010, 06:28
Hallo meiden,

Nou zoals julllie zien is mijn temp gedaald :( .
Hoe tel ik dat nu met de luteale fase? hij staat nu op mijn grafiek op 10 dagen. Als ik vandaag mijn :evil: krijg is hij dan 10 dagen geweest of telt hij tot de dag van de :evil: dus dat mijn luteale fase dus 9 dagen is.

Ik ben juist gaan temperaturen omdat ik bang was/ben dat mijn luteale fases te kort zijn. Vorige maand was hij geloof ik maar 10 dagen :cry: maar dat wist ik niet zeker vandaar dat ik wou gaan tempen zodat ik een beter inzicht zou krijgen.

Ik baal best wel :( ik was blij dat mijn cyclus iig langer was geworden maarja als mijn ei later springt en ik dus alsnog een korte luteale fase heb maak dat dus ook niet veel uit :x . Ik hoop zo dat dit nog het ontpillen is!!

Hoe is het verder met jullie :D ??

@ laura veel succes vrijdag ik ga met je mee duimen dat het goed werkt :)

liefs,
Liefs,

epat
4 mei 2010, 08:39
@Anne
Balen, maar hij is nog wel boven de rode lijn. Wel goed dat je temperatuurt om de lengte van je luteale fase te berekenen. Ik kan je niet helpen met je vraag, weet eigenlijk niet of je die dag nog meetelt of niet. Ik zelf heb het nooit geteld omdat ik nooit een eisprong heb gehad sinds ik temperatuur. Daarvoor was het altijd iets van twee weken, dus geen reden om te gaan tellen.

Hier is de temp weer omhoog gegaan. Nog 2 dagen provera en dan maar afwachten op een bloeding.

anne-87
4 mei 2010, 17:02
Hallo meiden,

Ik heb vandaag rond 14.00 roze afscheiding verloren. Dus mijn :evil: zullen er wel aan komen. Vanaf hoelaat telt de avond dan? vanaf 18.00 ofzo?

Als vandaag mijn :evil: doorbreken is het dan raadzaam om alvast aan de bel te trekken bij de huisarts. Of ben ik hier veelste vroeg mee omdat ik in feb pas gestopt ben met de pil? Die korte luteale fases maakt me wel echt onzeker!!

liefs,

anne-87
4 mei 2010, 17:50
Hallo meiden,

Ik heb vandaag rond 14.00 roze afscheiding verloren. Dus mijn :evil: zullen er wel aan komen. Vanaf hoelaat telt de avond dan? vanaf 18.00 ofzo?

Als vandaag mijn :evil: doorbreken is het dan raadzaam om alvast aan de bel te trekken bij de huisarts. Of ben ik hier veelste vroeg mee omdat ik in feb pas gestopt ben met de pil? Die korte luteale fases maakt me wel echt onzeker!!

liefs,

Ik ga moet gewoon wachten !! :x :oops: hahha, En mezelf niet bang/gek maken. Ik ga mijn lichaam gewoon de tijd geven en laten ontpillen dat ben ik denk ik nog aan het doen en wie weet worden de fases daarna ook langer. Ik ga mezelf gewoon niet meer zo onzeker en gek maken ;) . Gewoon eerst me lichaam leren kennen !! sorry voor het onzekere gedoe :oops:

liefs,

Sively
4 mei 2010, 20:06
Hey Epat
Aangezien ik zag dat je ook op het meiforum kwam kijken of Nadine al bevallen was, even dit berichtje. Marieke heeft dit gepost:

Hier bericht van Nadine!!!!!
Ze is op 1 mei bevallen van een dochter!!!
Ze had de laatste dagen geen energie meer voor het forum. Voorlopig zal ze nog niet op het forum zijn, want de borstvoeding moet nog op gang komen en ze is nu daarnaast ook druk met kolven. Verder heb ik geen info. Maar we hoeven ons dus geen zorgen te maken.

@Anne87: zo ambetant h die onzekerheid. Ik heb het ook meegemaakt hoor en we zijn zeker niet de enigen. Het kan gemakkelijk een half jaar duren voordat de hormonen van de pil helemaal uit je systeem zijn. Heel ambetant, maar spijtig genoeg weinig aan te doen. Ik vind het goed van je dat je het van je af probeert te zetten. Dat is zeker niet gemakkelijk. Ik moet toegeven dat ik op een bepaald moment wel de telefoon genomen heb en naar de dokter gebeld heb hoor. Dat heeft me toen gerustgesteld.

Groetjes

zon84
4 mei 2010, 21:09
He Dames..

Even een vraagje over het lh-gebeuren.
Telt de dag van je eisprong als dag 1???
Ik heb namelijk ook altijd lh-fases van 10 dagen (als je er vanuit gaat dat je eisprong dag-1 is!, anders maar 9)

Ik kwam hier trouwens pas achter op het moment dat ik begon met tempen en ovulatietesten ging gebruiken.
In de 2e ronde werd ik trouwens zwanger. (Dus een korte lh-fase zegt volgens mij niet veel over je slagings kansen!)

groetjes!!!

Oja, ik had deze cyclus met tempen trouwens dat mijn temp pas op dag 3 zakte!!!! hebben jullie dit wel eens mee gemaakt?? ik heb dit namelijk nooit gehad en vraag me af of dit nog kan liggen aan de narcose van de curretage of aan het hele miskraam gebeuren???!!!???

anne-87
5 mei 2010, 07:48
Hallo,

Ik dacht ook altijd dat de luteale fases beginnen op de dag van de eissprong maar ff pakt de dag na de eisprong.
Ik weet ook niet wat het nou precies is.
Wat betreft je temperatuur dat weet ik niet. Ik denk dat je lichaam best wel van slag kan zijn na een mk.

liefs,

epat
6 mei 2010, 08:39
@sively
Dank je over het berichtje over Nadine!

Wat betreft LF dacht ik ook dat het begon op de dag van de eisprong.

Hier is mijn temp vandaag weer gestegen. Geweldig om te zien. Vanaf vandaag geen provera meer, dus ben benieuwd hoe snel de temperatuur nu gaat dalen.

Maria1982
6 mei 2010, 12:45
Jeetje epat. Dat is inderdaad een mooie temperatuurstijging! Wat fijn dat er nu echt wat aan het gebeuren is. Ik ben voor je aan het duimen!!

anne-87
6 mei 2010, 17:42
@ epat: wat fijn dat je temp aan het stijgen is :).

Vandaag is mijn temp verder gezakt en zei ik tegen mijn man ik denk dat de :evil: komen. Toen ik naar de toilet liep kwamen ze eraan hoor !!. Mijn cyclus is deze ronde 32 geweest. Mijn luteale fase was 11 dus daar ben ik iig blij mee hij is niet te kort :lol: . Nu gaan we deze ronde goed klussen en niet te vroeg stoppen ;) .

Eigenlijk wil ik er niet te veel mee bezig zijn met het tempen. Maar stiekum vind ik het toch wel heel fijn om een inzicht op mijn cyclus te hebben. Ik ga deze ronde gewoon door denk ik. Vind het toch wel fijn om te zien wat mijn eisprong en luteale fase deze ronde doen. Ik denk dat je zo ook wel wat kan leren over je lichaam (cyclus).

succes allemaal ;)

Laura1982
6 mei 2010, 21:01
@epat:
ik duim voor je dat de provera zijn werk goed doet en :twisted: zich snel laten zien bij jou!!

Hier beginnen de zenuwen al aardig toe te slaan. Morgen middag heb ik de follikel meting, ik ben zo benieuwd. Mijn gevoel zegt dat allemaal wel goed zit. Heb niet echt last gehad van de bijwerkingen van de clomid. Ben wel al een paar dagen heel erg moe. :?
Hier wordt dus volop geduimd voor een goede oogst ;)

Sively
7 mei 2010, 08:11
Succes Laura!

@Anne: ik ken het gevoel. Als je cyclus weer regelmatig wordt, heb je tenminste wel een 'richtlijn'. Lijkt me leuk en vooral handig. Goed dat je LF meer dan 10 dagen is.

@epat: graag gedaan.

epat
7 mei 2010, 08:47
Hier temp nog altijd hoog. Ben zo benieuwd wanneer de :twisted: gaan komen. Moet nog even een paar dagen geduld hebben natuurlijk ;)

@laura1982
Veel succes vandaag, ben benieuwd naar het resultaat van je follikelmeting! Wel fijn dat je niet echt bijwerkingen hebt gehad van de clomid. Ik moet zeggen dat de provera bij mij wel wat bijwerkingen gaf, hoe was dat met de primolut bij jou? Ben dus benieuwd wat de puregon mij gaat brengen, maar ik begin wel met een lage dosis, dus het zal wel meevallen.
Overigens grappig om aan jouw grafiek ook te zien dat je temperatuur steeg de dag nadat je was gestart met de primolut. Die van mij steeg ook meteen na het starten met de provera, maar ik vroeg me af of dat er echt bij hoorde. Maar als ik jouw grafiek zie, dan klopt het dus wel.

@anne-87
Nog even blijven temperaturen kan zeker geen kwaad. Het is natuurlijk fijn om je cyclus te leren kennen en te weten wanneer je eisprong echt is geweest. Kijken of ook deze ronde dezelfde regelmaat heeft. Veel succes deze ronde met klussen!

Laura1982
7 mei 2010, 17:38
Nou vanmiddag de meting gehad. Er waren twee eitjes die wat groter waren dan de rest n van 8 mm en n van 1,3 cm. Ze staan dus nog niet op springen. ;) Ook mijn baarmoederslijmvlies was zich goed aan het opbouwen.
As woensdag moet ik weer terug komen. Al met al viel het me niet tegen. Ik had zelf uitgerekend aan de hand van mijn eerste keer clomid dat mijn eisprong ongeveer rond 14/15 mei zou zijn. Dus ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk zo is.

@ epat
Ik heb ook niet zo heel veel bijwerkingen gehad van de primolut. Het lijkt ook wel of mijn temp veel stabieler is na de onttrekkingsbloeding, hiervoor schommelde hij nogal.

epat
10 mei 2010, 09:26
@laura1982
Mijn onttrekkingsbloeding is afgelopen zaterdag gestart (yeeeeeesssssss!). Mijn temp is nog altijd wat hoger dan normaal, misschien dat hij nog gaat zakken of misschien dat mijn temp nu ook wat anders gaat zijn dan ik gewend was. Heb wel enorm last van de ongi, vooral duizelig, koppijn en buikpijn zo nu en dan. Moet zo maar even wat zoute snoepjes gaan kopen denk ik, want mijn bloeddruk zal wel laag zijn.
Goed dat de eitjes zijn gegroeid laura! Benieuwd of je inderdaad op 14/15 mei uit gaat komen.

Ik heb 17 mei mijn eerste echo / meting. Was het maar vast zo ver!

Laura1982
10 mei 2010, 12:00
@epat
Ben blij dat je een ontrekkingbloeding hebt!! Raar eigenlijk dat er ook dames zij die juist blij zijn met een bloeding. :D Ik duim alvast voor je voor 17 mei!

Ik ben vandaag voor de zekerheid begonnen met ovulatie testen. Waarschijnlijk niet nodig, maar ik heb allemaal een raar voorgevoel dat mijn eisprong toch eerder is. :shock: Het zal toch niet zo zijn, maar neem liever het zekere voor het onzekere. Test was negatief, ze zullen het in het ziekenhuis vast wel beter kunnen berekenen lijkt me :lol:

epat
10 mei 2010, 12:05
Dat is geen slecht plan Laura1982. Ik denk dat ik ook nog wel ovulatietesten ga bestellen, gewoon ter geruststelling voor mezelf :lol: Ik wil ook de eisprong niet missen, al gaan ze 'm opwekken bij mij, maar stel dat ie uit zichzelf plaatsvindt denk ik dan... Hmm misschien moet ik het toch niet doen, ga ik mezelf gek lopen maken... Aan de andere kant temperatuur ik ook nog steeds. Ach eerst maar eens maandag afwachten.

Ja ben inderdaad blij met een bloeding :D Maar wel voor 1 keer hoor, hierna ga ik niet meer blij zijn met een bloeding ;)

Radhika
10 mei 2010, 12:08
Trouwens dames ik temperatuurde voorheen en toen waren mn grafiekjes altijd hetzelfde maar nu sinds ik overtijd ben heb ik 2 keer getemp en mn temp is zo laag meestal zit ik rond 36.2 en als ik moet ovuleren 36.7 of 8 en daarna wweer normaal nu ben ik al 2 keer 35.8, en 35.6 is dat normaal.

Babii
10 mei 2010, 12:16
@sively
Dank je over het berichtje over Nadine!

Wat betreft LF dacht ik ook dat het begon op de dag van de eisprong.

Hier is mijn temp vandaag weer gestegen. Geweldig om te zien. Vanaf vandaag geen provera meer, dus ben benieuwd hoe snel de temperatuur nu gaat dalen.

Dag na de eisprong is 1 DPO (ook volgens mijn gyn).

kimicky
10 mei 2010, 16:36
ik zit met een "probleem"; ik heb nu 1 cyclus getemperatuurd, elke dag om 6.40 in bed! Het schommelt dagelijk tussen de 36.6 en 36.9. Nu ben ik afgelopen donderdag ongesteld geworden, maar ik heb niet 1 dag gehad dat mijn temp enorm omhoog geschoten is! Betekent dit nu dat ik geen eisprong heb gehad?

Laura1982
12 mei 2010, 12:31
@ Kimicky:
Na je eisprong blijft je temp hoog tot aan je mentruatie en dan daalt hij weer. Misschien kun je hier even een overzichtje van je temp neerzetten?

Ik heb vandaag goed en minder goed nieuws gekregen. De follikelmeting was erg goed en positief en zoals ik zelf al dacht heb ik aankomend weekend mijn eisprong (dat was het goede nieuws). Er groeien maar liefst 3 follikels :shock: , waarvan er twee de meeste kans maken om dit weekend te gaan springen. Dilemma dus, want nu is er dus een verhoogde kans op een tweeling (was het minder goede nieuws).
Mijn wens voor een tweede is groot en ik heb ook nog een kleine wens voor een evt derde kindje. Een tweeling lijkt me heel leuk, maar het is ook zwaar. Pffff een afweging die we dus moeten maken, maar vriendlief wil deze ronde al liever overslaan.
Aankomende vrijdag mag ik nog even terug komen, dan gaat ze nog een keer goed kijken welke en hoeveel eitjes er gaan springen. Ik duim zo voor n!! :oops:

Babii
12 mei 2010, 12:56
Helaas heb je bijna altijd met Clomid of spuit hormonen meerdere eitjes, daar ontkom je helaas niet aan.. Daar wordt men ook voor gewaarschuwd als ze beginnen met hormoonkuren....

De kans dat ze beide bevrucht worden is niet groot hoor, het kan wel. Enneh, een tweeling kan jij wel hihi :D.

Succes meissie!

PS wij hebben geklust met 4 eitjes en niks ;).

epat
12 mei 2010, 14:00
@laura1982
Lastige beslissing kan ik me voorstellen! Inderdaad wat babii zegt, bij gebruik van hormonen is de kans op een meerling nou eenmaal groter. Ik hoop voor je dat er duidelijk 1 gaat springen, maar kans is zeker dat het er twee zullen gaan zijn die gaan springen. Ben benieuwd meid!

@babii
Hoe is het met jou meissie?

epat
12 mei 2010, 14:04
ik zit met een "probleem"; ik heb nu 1 cyclus getemperatuurd, elke dag om 6.40 in bed! Het schommelt dagelijk tussen de 36.6 en 36.9. Nu ben ik afgelopen donderdag ongesteld geworden, maar ik heb niet 1 dag gehad dat mijn temp enorm omhoog geschoten is! Betekent dit nu dat ik geen eisprong heb gehad?
Ik zie dat je wel netjes op hetzelfde tijdstip tempt en je geeft aan in bed. Ben benieuwd naar je grafiekje. Als je in bed tempt, heb je daarvoor dan wel goed geslapen en niet pas geplast of wakker gelegen? En als je onder de tong tempt, doe je dat dan wel tegen de aanhechting van je tong aan, mond dicht en door neus ademhalen? Allemaal regeltjes ;)
Heb je een regelmatige cyclus verder?

Sively
12 mei 2010, 17:46
Hey Laura, dat is idd een dilemma! Is de kans niet vrij klein dat beide eitjes bevrucht worden en zich goed innestelen? Ik ken daar niet veel van hoor, het lijkt me gewoon straf dat het eerst niet lukt en dan ineens twee te gelijk, maar idd, het gebeurt wel.

Heb jij al nieuws epat?

@Kimicky: hoelang ben je al gestopt met de pil? Kan het zijn dat je nog aan het ontpillen bent?

Veel succes allemaal!

Laura1982
14 mei 2010, 10:14
Het dilemma mooi opgelost, er ligt n mooi eitje op springen! :D
Mijn eisprong is dit weekend, dus jullie kunnen wel raden hoe mijn weekend eruit gaat zien.....;)

Juist het kleinste eitje heeft uiteindelijk doorgezet. De gyn kon de twee die eerst het grootst waren niet meer goed vinden. Ze had het idee dat dit geen eicellen waren, maar gewoon vocht. Ben helemaal blij en nu maar duimen!!

Puk
15 mei 2010, 15:40
Dames zouden jullie even naar mijn temperatuurkaartje in de link naar FF willen kijken. Dit is de 3e cyclus dat ik temperatuur. De 1e en 2e ronde was met temp voor mn eisprong vrij constant en na de eisprong 0,2/0,3 hoger en ook redelijk constant. Nu zit ik op dag 10, eisprong komt pas op dag 16/17. Maar mn temp gaat ineens veel harder op en neer.

Hebben jullie dit weleens gehad? Wat kan het zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

kruimeltje
15 mei 2010, 17:27
Dames, mag ik me bij jullie aansluiten in dit topic?

Sommige van jullie ben ik al in andere topics tegen gekomen, maar voor wie mij nog niet kent hier even kort een introductie:

Ik ben Kruimel, 36 jaar (bijna 37), 5 jaar getrouwd met meneer Kruimel (38 jaar).
Tot halverwege vorig jaar hadden we het prima samen zonder kindjes maar toen begon het biologische klokje te tikken. Zowel bij mij als bij mijn man.
We hebben er onafhankelijk van elkaar (zonder het van elkaar te weten) een paar maanden over nagedacht hoe het zou zijn met kinderen.
In november begon mijn man er ineens over op een zaterdagochtend .. hij wilde toch wel graag papa worden. Hoe dacht ik daar over?

Ik wilde het zelfde en we waren er al snel uit dat mijn mirenaspiraaltje er maar uit moest.
3 december 2009 is mijn spiraaltje verwijderd. Na 4 ronden was ik zwanger.
30 maart had ik een positieve test in handen. Omdat er in mijn familie diverse tweelingzwangerschappen voorkomen had ik al met 5 weken (9 april) mijn eerste echo in het ziekenhuis.
Daarop was niet duidelijk te zien of het er n of twee waren.
21 april de volgende echo. Een vruchtje met een een kloppend hartje gezien. Alles zag er goed uit. Het leek alleen wel alsof ik iets minder ver was dan verwacht.

4 mei hadden we de intake bij de verloskundige. Zij maakte ook een echo om te kijken hoever is was.
Mijn man en ik zagen al op het scherm dat er niet echt een duidelijke vruchtzak te zien was en we vonden ook geen kloppend hartje in beeld.
De verloskundige bevestigde wat wij zagen. Geen kloppend hartje. Waarschijnlijk is het kindje gestopt vlak na de vorige echo.
We hadden helemaal geen voortekenen, geen bloedverlies, geen buikkrampen ... helemaal niets. Dus het was best een schok.

De verloskundige heeft ons informatie meegegeven over het afwachten tot de miskraam vanzelf komt en een curretage.
2 dagen later heb ik haar gebeld dat ik toch niet wilde wachten tot de miskraam vanzelf kwam.
Dezelfde dag kon ik nog in het ziekenhuis terecht voor een controle-echo (kijken of er niets over het hoofd gezien was) en een "intakegesprek" voor een curettage.
De maandag daarna ben ik in het ziekenhuis gecuretteerd onder plaatselijke verdoving.

De 4e ronde waarin ik zwanger raakte was ik begonnen met temperaturen en daar ben ik na de curettage meteen weer mee begonnen.
Twee dagen na de curettage ging mijn temp weer netjes naar beneden. Dus nu afwachten op mijn eisprong en dat mijn temp weer omhoog gaat.
Ondertussen blijf ik mijn eisprong ook in de gaten houden met ovulatietesten. Die gelukkig al niet meer op het HcG-hormoon in mijn lichaam reageren want ze blijven alweer netjes blanco.

In mijn onderschrift staat een linkje naar mijn website waarop ook het verhaal van de miskraam en alles staat en n naar mijn temperatuurgrafiekje.

Iedereen die ondertussen zwanger is ... GEFELICITEERD, geniet er lekker van!
En voor de anderen ... succes met zwanger worden. Hopen dat het snel gaat lukken.

hmm, hij is minder kort geworden dan beloofd geloof ik. :oops:

geit
15 mei 2010, 17:35
@ puk
ik weet niet waardoor het veroorzaakt wordt, maar het is best normaal hoor, een beetje schommeling, had ik ook, kijk maar op mijn grafiekjes...

@ kruimeltje
ook vanuit hier: succes met opnieuw zwanger worden! hoop dat het snel lukt

anne-87
15 mei 2010, 18:11
@ Puk:

Ik heb deze ronde hetzelfde. Mijn curve is deze ronde ook al totaal anders dan de vorige ronde. Ik heb nu ook lage temperaturen ertussen zitten. Zelf denk ik dat dit gewoon normaal is en elke cyclus dus ook andere temperaturen kan hebben. Het ligt er natuurlijk ook aan of je misschien wat korter slaapheb gehad of wat heb gedronken etc.

Liefs,

Laura1982
17 mei 2010, 23:00
Hier nog geen tekenen van een eisprong in mijn temperatuur kaartje, terwijl hij volgens gyn afgelopen weekend had moeten zijn.
Wel andere signalen van een eisprong! Vandaag een dikke vette positieve ovutest (afgelopen weekend niet kunnen testen)..... daar gaan we dus weer;).... zelfs vriendlief heeft er nu wel een beetje genoeg van :oops: Ik hoop dat al die inspanning wordt beloond :D

Laura1982
17 mei 2010, 23:02
@ epat:
Hoe was follikelmeting vandaag?

kruimeltje
17 mei 2010, 23:33
@ Laura, na een positieve ovutest duurt het meestal nog 1 of 2 dagen voordat je ei echt springt en daarna gaat je temp pas omhoog, dus als het goed is zal die binnenkort wel stijgen.

epat
18 mei 2010, 08:31
@laura1982
Dat heeft mijn man ook wel eens gehad hoor, dat hij het even zat was met het klussen rond de vruchtbare periode. Het voelt toch ietwat als "moeten" heel af en toe. Is niet de bedoeling, maar je wilt ook de kans niet missen h. Beetje dubbel is het.

Follikelmeting ging heel goed. 1 eiblaasje van 14mm. Dat schijnt voor dag 10 op schema te zijn. Ik moet woensdag weer terugkomen, dan zou het eiblaasje 18mm moeten zijn. Is dat het geval, dan krijgen we vrijdag de inseminatie. De duimen draaien volop. Het voelt best onwerkelijk dat er eindelijk echt wat gebeurt!

Laura1982
18 mei 2010, 10:51
Ik duim hl hard mee voor je!! :D

En ik hoop dat we dan allebei de eerste ronde zwanger zijn!
Lopen we bijna tegelijk!!

kruimeltje
18 mei 2010, 10:55
Spannend hoor Epat, morgen dus weer kijken hoe je eitje gegroeid is.
En dan als alles goed gaat vrijdag de zaadjes erbij.

Ik hoop zo voor jullie (ook voor Laura) dat het allemaal snel resultaat gaat hebben.

epat
18 mei 2010, 11:03
Dankjewel kruimeltje en laura! Kruimeltje hoe is het met jou, heb je het voor zover mogelijk al een plekje kunnen geven?
Gezellig overigens dat je ook hier bij dit onderwerp komt meekletsen.

kruimeltje
18 mei 2010, 11:27
Hier gaat het wel weer een beetje hoor.
Het begint een plekje te krijgen volgens mij, al kan ik het nog niet altijd droog houden.
Gisteravond zat mijn man een beetje te plagen ... gewoon op een leuke manier hoor ... en toen moest ik opeens uit het niets vreselijk janken.
Op het "uitgerekend in december" topic waren er ook twee slechte berichten. En met een slechte echo (geen hartactie meer) en n die opeens veel bloedverlies had, maar gelukkig gistermiddag en vanmorgen wel beide keren een levend kindje op de echo zagen. En als ik dat dan lees dan vind ik het wel heel moeilijk.

Ook nog vreselijk moe ... daarom blijf ik deze week ook nog in de ziektewet. Maar dat zal ook wel weer over gaan.

Als je achterom blijft kijken naar het verleden kun je niet zien hoeveel moois te toekomst nog te bieden heeft.

epat
18 mei 2010, 11:46
Als je achterom blijft kijken naar het verleden kun je niet zien hoeveel moois te toekomst nog te bieden heeft.
Mooi gesproken. Ook een mooi tekstje in je onderschrift las ik.
En goed dat je even aan jezelf denkt en naar je lichaam luistert, even in de ziektewet is verstandig. Kan me voorstellen dat je af en toe nog emotioneel wordt, het is ook niet niks en dat moet je zeker niet wegstoppen.

Madelief1980
19 mei 2010, 16:01
He meiden,

Is alweer even geleden dat ik hier geschreven heb. Druk geweest, blijkbaar.

Kruimeltje, wat erg. Mooi stukje schrijf je... Sterkte en ik hoop dat je snel weer zwanger bent!

Even een vraag aan jullie. Zouden jullie eens naar mijn tempkaartje willen kijken? Zo raar, normaal heb ik een regelmatige cyclus met max 28 dagen. En vorige keren eisprong op dag 12 of dag 14. Ook was dat duidelijk te merken door mijn afscheiding. Nu is er nog niets te zien op mijn chart, maar heb ik al wel de waterige afscheiding gehad, die inmiddels weer weg is. Wat denken jullie? Heb ik mijn eisprong al gehad?

X Madelief

kruimeltje
19 mei 2010, 16:37
@ Madelief, ik zie nog niet echt een eisprong op je grafiekje volgens mij.
Het lijkt erop dat hij nog moet komen. Maar je vorige grafiekje was de eerste paar dagen na je eisprong ook nog een beetje grillig.
Dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Mijn temp laat nog geen eisprong zien en mijn ovutesten ook nog niet.
Vandaag was mijn zwangerschapstest weer iets lichter geworden dus gelukkig begint het zwangerschapshormoon een beetje af te nemen.

Madelief1980
19 mei 2010, 18:41
Thanks Kruimeltje, jij denkt precies hetzelfde als ik..... Kan wel of kan niet.... Uiteindelijk zullen we het weten als ik ongi wordt!

Fijn dat de hormonen bij jou minder worden, dan kun je weer op naar nieuwe kansen!

x Madelief

Laura1982
19 mei 2010, 22:02
@ madelief
Ook ik twijfel of je wel/niet je eisprong hebt gehad. Ik hoop dat je temp je de komende dagen snel een antwoord geeft.

Volgens FF heb ik afgelopen zondag mijn eisprong gehad. Temp is niet heel veel gestegen, hoop eigenlijk dat hij nog een beetje omhoog gaat, aangezien ik aan het begin van de cyclus ook een temp van 36,8 had. (is nu mijn hoogst gemeten temp)

Vandaag heb ik een soort van krampjes, soms best pijnlijk en een opgeblazen gevoel. :shock: Natuurlijk vallen me nu allerlei dingen op die ik voel in mijn buik en houdt natuurlijk gewoon alle opties open. Had ook een paar keer een moment waarop ik duizelig werd en twee keer bijna flauwviel :| Ben wel benieuwd wat dat toch allemaal weer betekend, heb dat namelijk nog nooit gehad.

Het moeilijke is dat ik helemaal niet goed ben in wachten :oops:. Vriendlief vroeg of ik al testen in huis heb. Ga ik voorlopig nog niet halen, aangezien ik het anders niet kan laten en waarschijnlijk veel te vroeg ga testen. Op zijn vroegst ga ik rond 29 mei testen. Is misschien nog iets te vroeg, maar bij mijn eerste zwangerschap testte ik al 4 dagen voor mijn NOD zwanger.

epat
20 mei 2010, 09:59
@laura1982
Ik denk dat FF je ovulatie heeft geplaatst, omdat je ook aanvullende info hebt ingevuld (zoals watery cervical fluid etc.). Mogelijk haalft FF je ovulatie weg, als je die info niet zou hebben ingevuld en FF puur op je temperatuur moet afgaan. Ik heb dat ook wel eens gehad, je zou de info even kunnen noteren en dat kunnen weghalen in FF om te kijken wat FF dan doet. Ik hoop dat je temp snel verder stijgt!

@madelief
Ik zie dat je inmiddels een goede stijging erbij hebt. Hopelijk houdt deze aan!

zon84
20 mei 2010, 11:21
epat: spannende dagen ga je tegemoed!!!!!! wat fijn dat er nu eindelijk schot in lijkt te zitten! duim mee voor je!

hier een beetje verward...... :shock:
- menstruatie gestart op 30-4 (2 dagen na de curreage).. temp was de eerste 2 dagen nog hoog.
vanaf zondag 2-5 een nette en lage temp.

- vanaf 13-5 weer begonnen met ovulatie testen.

- had op dinsdag 18-5 een positieve test (lijntjes waren gelijk) dus ons best gedaan en braaf geklust.

- op woensdagmorgen 19-5 geen temp stijging (erg vreemd voor mij want heb altijd de dag na een positieve test al een temp stijging!!!)
dus later nog een test gedaan.. en die was toen super positief..; lijntje was duidelijk dikker.
dus toch nog maar geklust gisteravond, ook omdat ik merkte dat ik was buikpijnklachtjes had die wijzen op een ovulatie bij mij. (eigenlijk tegen advies van de gyn in want die zegt dat je niet meerdere dagen achter elkaar moet klussen, blijkt slecht te zijn voor het zaad)

- nu vanmorgen weer geen temp stijging en nog steeds de buikpijnklachten!!!!!!!!!!!!!
nu denk ik dus dat mn ovulatie vandaag pas komt... en niet gisteren (19-5) of eergisteren (20-5)...
erg frustrerend....., kunnen dus vanavond niet klussen en vraag me af of de klussessie van gisteren wel heel productief geweest is..... hadden we het misschien beter nog vanmorgen kunnen doen!
en ook dat mijn temp niet stijgt na de positieve test zit me dwars... nog nooit mee gemaakt!
zucht..... WORD OOK EEN BEETJE MOE VAN MEZELF!

kruimeltje
20 mei 2010, 11:35
@ Epat, succes met de IUI morgen!

@ Zon, inderdaad een beetje vaag dat je temp niet omhoog gaat.
Misschien vanavond nog een keer klussen en hopen dat je temp morgen stijgt?

zon84
20 mei 2010, 11:48
helaas zit klussen er vanavond niet in vrees ik.. moet werken en ben niet voor middennacht thuis...
geloof niet dat mn man dan nog wakker te krijgen is..., en denk dan ook dat het te laat is!

baal ontzettend dat we het gisteravond hebben gedaan en niet vanmorgen! potverdikkie!!!!!
zou namelijk ook beter voor het zaad geweest zijn.. als ik de gyn moet geloven namelijk!

ben ook gewoon te ongeduldig... ben al vanaf dec aan het tempen en heb al zn kleine 200 euro aan de stomme ovulatie testen uit gegeven.... :D

kruimeltje
20 mei 2010, 12:10
ben ook gewoon te ongeduldig... ben al vanaf dec aan het tempen en heb al zn kleine 200 euro aan de stomme ovulatie testen uit gegeven.... :D

Ik ben pas in maart begonnen met tempen ... en toen was het die ronde ook meteen raak. Alleen ging het jammer genoeg na ca. 7 weken mis.

En aan ovulatie- en zwangerschapstesten heb ik denk ik ook al meer dan 200,00 uitgegeven.
Maar ik blijf volhouden. Ik bestel nu steeds 28 ovu-testen tegelijk bij Testjezelf.
Deze ronde zal ik er wel weer veel nodig hebben omdat je ronde na een curettage langer kan duren.
Maar ja, ik wil er wel weer direct voor gaan .. dus toch wel vast begonnen met testen.

zon84
20 mei 2010, 12:17
haaaai...

had de 2e ronde met tempen en ovulatietesten geluk.. helaas na 11 weken mis gegaan.
de ronde na de curretage niks gedaan..., ook omdat ik in de verpakking van clear blue las dat je na een zwngerschap onbetrouwbaar kan testen.
heb wel mijn ovulatie op dag 19 gevoeld (was toen op vakantie met de clienten van mijn werk dus niet kunnen klussen!) en was na 28 dagen weer ongesteld.. dat viel dus heel erg mee....!!!!! heb namelijk ook rondes van 7 weken gehad. dus was zeer blij met "maar" 4 weken.

Moet zeggen dat ik wel veel wijzer ben geworden door de ovulatietesten en het tempen.. weet nu ook dat mijn luteale fase maar 10 a 11 dagen is.. en niet 14. weet nu dus wel dat ik mn nod rond 31 mei-1 juni moet hebben. (tenminste als mijn temp morgen ook gestegen is en ik dus echt een eisprong heb gehad!)
heb zo de eerste 3 a 4 rondes kansen laten liggen.. ook doordat ik zo onregelmatig was!

epat
20 mei 2010, 12:38
Had ik een heel verhaal getikt, kwam er een collega aanlopen, moest ik het snel dichtklikken. Dus kan weer opnieuw beginnen en hou het maar wat korter :D

@zon84
Ik denk dat je wel goed hebt geklust hoor, beide dagen voor je eisprong. Mijn gyn zegt dat de meningen verdeeld zijn over het om de dag klussen (zij gebruikte uiteraard niet het woord klussen hahaha). Ik hoop dat je snel een tempstijging ziet!

Ik heb op een geven moment 50/60 testen besteld, via de babyboom shop. Was ook behoorlijk goedkoop. Helaas had ik toen alsnog helemaal geen eisprong. Nu heb ik 5 ovulatietesten, cassettes. Gisteren de eerste gedaan, tweede streepje goed zichtbaar maar nog niet even donker of donkerder. Ik doe deze dagen gewoon ovulatietesten en temperaturen, even kijken hoe alles zich gedraagt rondom de IUI. Vandaag steken links en veel afscheiding. Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan!

zon84
20 mei 2010, 13:19
Epat: vind het zooooooooooooo spannend voor je~!!!!!!!!! ga het forum echt veel volgen de komende dagen!
weten ze op het werk niet dat je in de MMM zit??? omdat je weg deed klikken voor je collega?

epat
20 mei 2010, 13:51
Op mijn werk weten ze helemaal niets, priv ook niemand trouwens, alleen mijn man en ik. Op mijn werk was het wel even lastig omdat ik deze week twee keer overdag weg moest voor een echo. 1 collega-tje maakte zich dan ook al bezorgd om me, maar heb het beetje weggewuifd. Ik wil het gewoon nog niet vertellen. Ik wil pas iets vertellen als we goed nieuws te melden hebben (en dan ook pas na 12 weken, ouders misschien uitgezonderd als er een toepasselijk moment is om iets eerder te melden). Maar eerst maar eens zwanger worden ;)

Overigens ben ik straks pas weer dinsdag online, ik zit vandaag nog op mijn werk en kijk nu nog af en toe, maar daarna heb ik vrij en thuis is onze pc nog buiten gebruik. Dus paar dagen geen forum voor mij. Maar daarna kom ik hier uiteraard weer lezen hoe het iedereen is vergaan!

kruimeltje
20 mei 2010, 14:13
@ Epat, succes morgen en ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.
We zullen het volgende week wel lezen.

Lastig he als je internet thuis eruit ligt.

zon84
22 mei 2010, 12:06
Vandaag alweer een paar dagen na mijn ovulatietest nog steeds lage temperaturen!!!!

Iemand dit ooit eerder mee gemaakt.. ga er maar vanuit dat de ovulatietstest een fout-positieve uitslag gaf en heb ze maar in de kliko gegooit.. geen ovulatietesten voor mij de komende tijd!!!!

Nu dus maar wachten.... en blijven klussen!
maar aangezien het alweer dag 23 is.. wordt dit weer een hele lange cyclus....

kruimeltje
22 mei 2010, 16:10
Vervelend hoor Zon. Welk merk testen had je? Die van het Kruidvat staan er bijv. om bekend dat ze vals negatief testen.
En ik zag in je onderschrift dat je meer lange cyclussen hebt gehad ... dus misschien deze keer ook weer een lange cyclus?

Balen hoor ... hoop dat je temp snel omhoog gaat.

zon84
22 mei 2010, 19:03
Gebruik ze altijd van Clear blue.... 30 euro voor 7 stuks mag je toch wel grote betrouwbaarheid verwachten..
de vorige rondes deden ze altijd prima hun werk...

heb ff in mn medische boeken zitten snuffelen en kwam het volgende tegen:
- een positieve ovulatie test betekent niet altijd dat je ook daadwerkelijk ovuleert.
de test geeft aan dat je een piek in je stijging hebt van het hormoon.
Je kunt dus een positieve ovulatietest hebben zonder dat er dat er daadewerkelijk een eitje vrij komt, dit kan doordat er bv geen eitje is gegroeid of niet voldoende is gegroeid.
Dit houdt dus in dat je wel de piek bereikt van het hormoon, maar geen eisprong hebt!
Dit zorgt er dan op zijn beurt voor dat je dus ook voor dat je geen temperatuursstijging hebt.
Een temperatuurcurve, ee echo en een bloed onderzoek kunnen als enige aangeven of je daadwerkelijk een ovulatie hebt gehad.

Om te janken dus...
En dan komt dus alweer de volgende vraag op in mijn hoofd: wanneer komt er dan een eisprong???? en hoe lang gaat mijn cyclus in vredesnaam nu weer duren????

Puk
23 mei 2010, 16:39
Dames even een vraagje: heeft de warmte van afgelopen dagen invloed op je temperatuur? Straks denk ik nog dat mn temp stijgt door de eisprong en dan komt het omdat het doordat het buiten ook wamer is geworden.

Liefs Puk

kruimeltje
23 mei 2010, 16:48
@ Puk, ik heb het bij mij niet gemerkt dat mijn temp hoger was doordat het warmer was.
Volgens mij heeft dat niet echt invloed op je basistemp 's morgens vroeg.

Puk
23 mei 2010, 17:02
Gelukkig maar, dan zal het wel gewoon mn ei zijn! (Hoop ik dan maar)

geit
23 mei 2010, 22:43
@ kruimeltje
ik keek net even op jouw grafiekje, maar misschien komt er voor jou een ei aan, met de waterige afscheiding... wel nog geen positieve OPK zag ik... je temp ik de laatste dagen wel echt weer in de voor-je-ei-fase gekomen, fijn!

mijne vanmiddag (dus niet helemaal betrouwbaar) 37.4, dus dat schiet nog niet op, zo'n temp zou ik nooit halen voor mijn ei... hoop dat hij snel daalt... ben alweer heel ongeduldig :oops:

geit
24 mei 2010, 09:29
vanochtend 36.9, heb ik de hele zwangerschap niet gehad zo laag, dus denk dat ik aan het dalen ben. kan ik iig opnieuw beginnen

annemieke1980
24 mei 2010, 11:24
Hey Meiden, mijn naam is Annemieke en ik klets hier op het forum al een aantal maanden mee, begin oktober 2009 ben ik gestopt met de pil, en vanaf januari tel ik echt de rondes,ik probeer iedere ronde mijn eisprong te ontdekken door ovulatietesten te gebruiken en mijn temperatuur bij te houden maar nu geven de ovulatie testen op een heel ander moment mijn eisprong aan dan de temperatuurcurve:

Deze ronde hebben we vanaf dag 6 om de dag geklust, dit vooral omdat mijn man aangeeft dat hij ondanks dat hij de sex heerlijk vind er soms erg lang over doet om klaar te komen als we iedere dag sex hebben,hij moet er dan echt veel moeite voor doen."

We genieten erg van sex en zijn ook erg knuffelig en ook voordat wel zwanger wilde worden hadden we eigenlijk al vrijwel iedere dag sex,mijn man weet ook niet precies wanneer mijn eisprong is want ik wil dat hij gewoon van de sex kan genieten en ik wil niet dat hij het idee krijgt "nu moet ik klaarkomen want anders zijn onze kansen voor deze maand verkeken"

Maandag, woensdag ,vrijdag en zondag hebben we heerlijk geklust en omdat mijn menstruatiekalender aangaf dat ik om mijn eisprong niet te missen zeker de zaterdag en maandag (vandaag) zou moeten klussen zijn we dus ook zaterdag heerlijk aan de klus geweest.

Ik gebruik ook ovulatietesten en die gaven zowel vrijdag als zaterdag echt een knallend positieve test ( ik heb altijd 2 dagen een knallend positieve test)

Ik ging er dus helemaal van uit dat ik zaterdagnacht of zondag vroeg in de ochtend mijn eisprong zou hebben (mijn gyn vertelde dat in de zomertijd je eisprong altijd in de nacht of vroege ochtend is) want overal word toch aangegeven dat je ei 24 tot 36 uur na de positieve test springt.

We hebben woensdag, vrijdag,zaterdag en zondag voordat we gingen slapen geklust dus ik dacht dat we in ieder geval het optimale uit deze ronde gehaald hadden.

Nu wilde ik al een tijdje een account bij FF aanmaken,gisteren ben ik daar de hele middag mee bezig geweest, heerlijk met mijn laptop in het zonnetje ;)

Naast mijn temperatuur heb ik ook mijn ovulatietest uitslagen ingevuld, nu geeft ff aan dat mijn ovulatie vrijdag al was :o en dat de beste dagen om te klussen de drie dagen voor de eisprong zijn, in mijn geval dus dinsdag, woensdag en donderdag....... En van die 3 dagen hebben we alleen de woensdag geklust :(

Ik snap nu dus niets meer van mijn ovulatie testen, hoe kan die test nou de zaterdag nog knallend positief zijn geweest (echt donkerder als de controle streep) als ik vrijdag al mijn ovulatie had?

Zijn er hier meer meiden die temperaturen en ovulatietesten gebruiken? en komt het vaker voor dat de ovulatie testen een andere dag voor de eisprong aangeven als je temperatuur curve?

Liefs Annemieke

kruimeltje
24 mei 2010, 11:46
@ Geit, vlak na de curettage had ik 's middags ook nog een iets hogere temp.
Dat je vanmorgen weer 36,9 had is keurig. Ik zie dat onze tempgrafiekjes van de zwangerschap ook wel op elkaar lijken.

Ik had vanmorgen 36,7 om 6.00 uur.
Normaal temp ik rond 6.30 uur, maar ik was om 6 uur wakker en ik wilde plassen, dus eerst maar even tempen dan.

Ik probeer de afscheiding een beetje in de gaten te houden, maar ik vind dat wel moeilijk te bepalen wanneer het nu wat is, dus kijk daar maar niet te veel naar.

Ovutesten zijn tot nu toe nog helemaal blanco. Ik ben wel benieuwd wanneer daar weer een streepje op tevoorschijn komt.
Vanmorgen was mijn KV zwangerschapstest wel weer een stuk lichter. Streepje was denk ik ongeveer vergelijkbaar met de test die ik op 30 maart heb gedaan (dat was 11 dagen na mijn eisprong toen).
Dus ik heb goede hoop dat de hormonen nu bijna verdwenen zijn.

@ Annemieke, Plaats straks even een linkje naar je FF-account, dan kunnen we met je meekijken. Je moet dan de link naar "My Home Page" gebruiken.
FF wil nog wel eens een beetje vroege eisprong aangeven op basis van de ovu-testen. Zij geven meestal een eisprong aan zodra je 1 of 2 positieve testen hebt ingevuld.
Je eisprong is pas echt geweest als je ochtendtemp ook is gestegen.
En voor wat betreft de klusfrequentie betreft en de juiste klusdagen ... ik denk dat het ook een beetje (heel veel) geluk hebben is dat het juiste zaadje je eitje vindt en dat ze elkaar ook nog "leuk" vinden.

annemieke1980
24 mei 2010, 12:05
Dank je kruimeltje,

Ik heb even een linkje hier toegevoegd!

Bij mij is het eigenlijk juist andersom, eerst geeft ff op vrijdag mijn eisprong aan, en op vrijdag en zaterdag heb ik pas mijn positieve ovulatietesten........

Ik dacht eigenlijk altijd dat dat niet kon, omdat de ovulatietesten toch aangeven dat je ei binnen 24 tot 36 uur zal springen

Liefs Annemieke

kruimeltje
24 mei 2010, 12:15
Hij geeft hem nog als stippellijn aan en is er zelf dus ook niet helemaal zeker van.
Ik denk dat het ook komt omdat je op vrijdag Eggwit hebt ingevuld en op zaterdag niet.
Daarom geeft de vrijdag voor FF de meeste tekenen van een eisprong.

Maar als ik je temp zo zie denk ik eerder dat je zaterdag of zondag je eisprong hebt gehad.
Je eisprong kan trouwens wel op de dag zijn dat je de 2e positieve ovutest hebt.
Dat heb ik zelf ook al een keer gehad en gevoeld.

annemieke1980
24 mei 2010, 12:20
Dank je voor je antwoord, ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de gegevens over Eggwit weg haal ;)

Liefs Annemieke

geit
24 mei 2010, 17:06
Dank je voor je antwoord, ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de gegevens over Eggwit weg haal ;)

Liefs Annemieke

ik zie dat ff nu zeker weet dat het vrijdag was???
maar ik heb wel ook gehad dat hij eerst 'zeker wist' 1 dag en toen heeft hij het later toch 2 dagen naar achter gezet... misschien gebeurt dat bij jou ook nog wel...

geit
24 mei 2010, 17:09
@ annemieke
wat betekent 'mon' in jouw grafiek en dan P of L?

kruimeltje
24 mei 2010, 17:40
@ annemieke

Dat vroeg ik mij ook al af.

annemieke1980
24 mei 2010, 22:55
@ annemieke

Ik weet het niet zeker hoor :oops: , maar ik dacht zelf dat het met mijn positieve en negatieve ovulatie testen te maken had ( omdat ze gelijk op gaan met de dagen van de + en - tekens

En nu ik de eggwit gegevens weg gehaald heb geeft ff inderdaad met zekerheid aan dat ik op vrijdag mijn eisprong gehad heb,nu is het natuurlijk ook wel zo dat mijn temp vanaf die datum omhoog gaat, maar ik blijf het heel erg raar vinden dat de ovulatietesten pas later positief zijn.

Nou ja voor deze ronde kan ik er weinig meer aan veranderen, het word echt afwachten, maar ja dan zijn deze wachtweken net als de vorige ronde weer erg spannend, ik ben nu zelfs benieuwd naar de dag waarop in ongi zal worden ( al hoop ik dat ik daar de komende 9 maanden geen last van zal hebben) want ik wil toch wel weten of ff het bij het juiste end heeft ;)

Liefs Annemieke

epat
25 mei 2010, 09:26
Dit weekend is een vreemd weekend als ik zo lees. Ik had namelijk ook positieve ovulatietesten nog n de ovulatie, net als enkele andere dames hier. Misschien iets met de temperatuur buiten te maken ofzo? Vreemd h. Gelukkig zijn ze weer op en kon ik dus vanaf gisteren niet meer testen.
Ik ging ook zo twijfelen daardoor, want had op vrijdag mijn IUI en had zondag nog steeds een positieve ovulatietest :? (vier dagen lang positief!). Ik was er al enorm pissig om, bang dat ik toch nog geen ovulatie had en de IUI dus voor niets was geweest. Maar goed, FF plant mijn ovulatie op zaterdag, dus daar gaan we maar vanuit. Nu maar wachten!

annemieke1980
25 mei 2010, 10:27
Ja vreemd he Epat, ik snap er ook echt niets van :o Maar ik ben nieuw op ff en nu heb ik mijn temperatuurcurve van de maanden hiervoor ook even ingevoerd, en tot mijn verbazing zag ik dat ik vorige maand volgends ff ook mijn eisprong had op de eerste dag van de 2 knalpositieve ovulatietest dagen.........

Nu vroeg ik me dus af of het mogelijk is dat mijn temperatuur te vroeg stijgt waardoor mijn ei mijn kans heeft om bevrucht te worden, maar ik denk eigenlijk zelf niet dat dat kan want ik dacht altijd dat het oplopen van de temperatuur voorkwam uit het springen van het ei???

Nou ja, waarschijnlijk maak ik me echt weer druk om niets, maar ik probeer voor mezelf steeds maar weer verklaringen te zoeken waarom het nog steeds niet gelukt is bij ons ( ondanks dat ik weet dat 7,5 maand bezig zijn niet extreem lang is :oops: )

Liefs Annemieke

Madelief1980
25 mei 2010, 11:05
Hoi!

Wat een verwarrende situaties allemaal zeg! Aan de ene kant heel handig temperaturen, aan de andere kant kan het ook zo onzeker maken....

Annemieke, het kan niet zo zijn dat je temp echt stijgt zonder dat je een eisprong hebt gehad. Wel als je bijvoorbeeld niet lekker bent, maar als de curve meerdere dagen omhoog gaat, komt dat echt doordat de eisprong geweest is. Mijn huisarts vertelde dat na de eisprong het 'gele lichaam' achterblijft die dan vervolgens hormonen produceert. Deze hormonen zorgen voor het klaarmaken van het lichaam voor innesteling. En ook voor de temperatuur stijging. Dus zonder eisprong geen stijging van meerdere dagen.

x Madelief

Laura1982
25 mei 2010, 11:11
Aangezien ik ongeduldig ben niet kunnen wachten tot as weekend met testen.
Vandaag stiekem toch al een een gokje gewaagd en...............Licht positief! :shock:
Dat wil zeggen dat het misschien wel weer in de eerste ronde direct raak is. (ik weet dat ik echt heel veel geluk heb dan) Misschien niet zo raar aangezien ik sinds het stoppen met de pil (nov 2007) 3 keer een eisprong heb gehad waarbij is bij alle drie gelijk zwanger was. Bij de tweede keer ging het alleen heel vroeg al mis.

Ondanks dat hl voorzichtig blij, aangezien ik misschien toch gewoon mijn menstruatie zou kunnen gaan krijgen. Heb sinds gisteren pijnlijke borsten :oops: en lichte buikkrampjes, maar ja dat kunnen tekenen voor vanalles zijn.

Dus wij wachten hier in spanning op een dikke vette plus!! :D

annemieke1980
25 mei 2010, 11:52
Geit, je had gelijk, ff heeft vandaag mijn eisprong een dag verplaatst!

Madelief, het is in ieder geval fijn om te weten dat ik dan een eisprong gehad heb ;) , we hebben deze ronde weer erg ons best gedaan, meer kunnen we niet doen, dus nu is het afwachten!

Laura, wat een goed nieuws, een lichte streep is toch ook echt een streep meid! Gefeliciteerd hoor!

Liefs Annemieke

geit
25 mei 2010, 12:16
@ annemieke
ja, dat dacht ik al, dat verplaatsen, zo vind ik het logischer ook, maar nu zijn de P's bij 'mon' ook verdwenen :?: :?: :?:
ik dacht dat jij dat zelf invulde, maar jij weet dus ook niet wat 'mon' is?

@ laura
nou, klinkt erg goed :D
gefeliciteerd :D

epat
25 mei 2010, 12:16
@laura1982
Wat spannend meid. Dat zou wat zijn! Ik zie dat je pas op 9 dpo zit. Je kon echt niet wachten dus ;) Ik duim voor je dat de test steeds positiever wordt!

Ik weet inmiddels waardoor mijn ovulatietesten positief bleven, dat komt door de pregnyl prik die ik had gehad om mijn eisprong op te wekken. Fijn om te weten!

annemieke1980
25 mei 2010, 12:49
@ annemieke
ja, dat dacht ik al, dat verplaatsen, zo vind ik het logischer ook, maar nu zijn de P's bij 'mon' ook verdwenen :?: :?: :?:
ik dacht dat jij dat zelf invulde, maar jij weet dus ook niet wat 'mon' is?

Bij ff kun je gegevens invoeren bij testen, dat heb ik gedaan maar je hebt meerdere mogelijkheden, ik heb geen idee waar mon voor staat maar ik had daar inderdaad wel mijn positieve ovulatie testen ingevuld, p stond naar mijn idee voor een knallend positieve test en L voor LOW en dus voor een negatieve test, na jullie vraag wat mon betekende ben ik dus gaan kijken wat voor gegevens ik ingevoerd had en toen zag ik dat ik onder het kopje ovulatie testen 2 gegevens ingevoerd had, MON heb ik weg gehaald,vandaar dat het er nu niet meer bij staat in mijn grafiek (maar ik heb die gegevens pas weggehaald nadat ik mijn temp van vandaag ingevuld had en mijn eisprong verplaatst werd, MON had dus geen invloed op de berekening van ff)

Liefs Annemieke

kruimeltje
25 mei 2010, 16:38
@ Annemieke, ik denk dat je Low en Peak had ingevuld bij de ovulatietesten. En dat mon staat dan denk ik voor monitor.
Waar die waarden voor staan weet ik niet maar ik vul altijd alleen de - en de + bij OPK in voor de ovu-testen.
En je weet nooit waarom het tot nu toe nog niet gelukt is. Ik weet wel dat wij de vorige ronde gewoon elke dag hebben geklust en dat het toen raak was.
Maar misschien heeft de vakantie die we hadden in de week direct na de eisprong ook wel meegeholpen .. dat de ontspanning heeft gezorgd dat de omstandigheden voor de innesteling optimaal waren ofzo.
Je weet soms toch niet waarom het wel of niet lukt. Het blijft gewoon een groot wonder!

@ Madelief, je zit weer op het wachtbankje zie ik ... succes met wachten.

@ Laura, alvast heel voorzichtig gefeliciteerd dan! Zou super zijn als je weer de eerste keer zwanger bent!
Is het lang geleden dat het mis is gegaan de vorige keer?

@ Epat, moet je nu nog steeds die pregnyl spuiten?

@ HIER, nog steeds aan het wachten op een positieve ovutest.
Maar ik denk dat ik eerst een negatieve zwangerschapstest moet krijgen voordat mijn ovutest positief kan worden (al lees/hoor ik daarover ook weer tegenstrijdige berichten).
En die negatieve zwangerschapstest is er denk ik bijna want gisteren had ik nog maar een licht roze streepje op de Kruidvattest.

Ik denk trouwens dat ik maar aandelen van de Kruidvat ga halen want ik heb nu al zoveel van hun testjes gebruikt :oops:

geit
25 mei 2010, 16:59
@ kruimeltje
ik vraag me ook af hoe dat zit met hcg en een eisprong, ik lees dat sommigen denken dat hcg eerst eruit moet zijn, maar daar wordt dan geen reden voor gegeven en als ik zoek op internet dan wordt er ook niet veel duidelijk. wel dat MvM het gebruikt om juist eitjes te doen rijpen...
dus ik wil ook wel weten hoe dat nu zit...

Vandaag temp. alweer 36.7, dat is een normale pre-ovulatie temp voor mij, dus dat is alvast fijn :D

ook vraag ik me af of het waar is dat je na een mk of curettage extra vruchtbaar bent... daar lijken er veel wel van overtuigd, maar daar heb ik ook nog geen reden voor gelezen, dus ik weet het niet...

enige dat ik er van kan maken is dat hcg juist goed is voor het rijpen van eitjes en dat je daardoor vruchtbaarder zou zijn... maar ik heb geen idee :?:

kruimeltje
25 mei 2010, 18:14
@ Geit, het enige dat we kunnen doen is afwachten en blijven testen & tempen.

Nog een vraagje :?: :?:
Hoe zit dat nu met het slijm/afscheiding?
Wanneer is het sticky, creamy, Watery, Eggwhite?

Ik vind dat soms heel moelijk te bepalen. Hoe doen jullie dat?

Puk
25 mei 2010, 19:17
Dames willen jullie me helpen door even mee te kijken naar mijn temp???

1e en 2e ronde toen ik temperatuurde een duidelijke stijging na mn eisprong, nu niet echt noemenswaardig???!!?!??
Ook weinig ovu pijn gehad. FF zegt dat ik wel een eisprong gehad heb. Nu op 4 DPO heb ik steken en krampjes. Innesteling zou veel te vroeg zijn toch? Misschien een ei met vertraging??

Liefs Puk

kruimeltje
25 mei 2010, 19:43
@ Puk, ik zou nog even een paar daagjes (tempen) afwachten. Misschien gaat je temp morgen wel weer omhoog.
In je vorige cyclus ging je temp na de eisprong ook eerst naar beneden en daarna weer omhoog.

epat
26 mei 2010, 08:54
@kruimeltje
Nee hoor, hoef geen pregnyl meer te spuiten, dat is een eenmalige prik om een eisprong op te wekken. Maar die kan nog 10 dagen positieve ovulatietesten geven (en zelfs positieve zwangerschapstesten door de hcg).

Wat betreft slijm/afscheiding vind ik het ook heel moeilijk. FF ziet watery en eggwhite als behorend bij eisprong heb ik het idee. Ik vind het ook heel lastig om te bepalen wat voor soort afscheiding het soms is. Dan laat ik het maar achterwege en vertrouw ik maar op de temperatuur, anders breng ik FF misschien op verkeerde ideeen.

@puk
Ik sluit me bij kruimeltje aan, wacht nog even af wat je temp gaat doen. Misschien baseert FF het ook op de positieve ovulatietesten die je hebt ingevuld en niet alleen op je temperatuur? Voor de zekerheid nog maar even doorklussen ;)

geit
26 mei 2010, 09:21
Dames willen jullie me helpen door even mee te kijken naar mijn temp???

1e en 2e ronde toen ik temperatuurde een duidelijke stijging na mn eisprong, nu niet echt noemenswaardig???!!?!??
Ook weinig ovu pijn gehad. FF zegt dat ik wel een eisprong gehad heb. Nu op 4 DPO heb ik steken en krampjes. Innesteling zou veel te vroeg zijn toch? Misschien een ei met vertraging??

Liefs Puk

ik denk dat ff het heeft gedaan door de positieve opk's, als je die weg haalt verdwijnt misschien de eisprong... maar ik dacht dat de kans wel groot was dat je een ei kreeg na positieve opk's

geit
26 mei 2010, 09:33
@ Geit, het enige dat we kunnen doen is afwachten en blijven testen & tempen.

Nog een vraagje :?: :?:
Hoe zit dat nu met het slijm/afscheiding?
Wanneer is het sticky, creamy, Watery, Eggwhite?

Ik vind dat soms heel moelijk te bepalen. Hoe doen jullie dat?

vandaag temp. ik weer 36.9 :cry:
dat is bij mij altijd een overgangstemp.... slaat nu dus nergens op...
ook sinds gisteren weer wat meer kramp en meer 'bloedverlies', terwijl het bijna helemaal weg is. mijn lichaam is denk ik van streek. heb ook hoofdpijn :(

ik heb nu nog steeds bruine prut :oops: dat schrijf ik op als 'spotting', ook als ik het alleen aantref op de wc en niet in mijn onderbroek...

Ik weet niet of ik het goed doe/deed, maar in de rondes voordat ik zwanger werd:
'creamy' zo noem ik mijn default-spul... het is wittig/doorzichtig, maar een wat dikkere, troebelere substantie, niet waterig en je han er helemaal geen draden mee trekken
'sticky' dat heb ik niet zo vaak, maar zo noem ik het als de 'creamy' echt plakkerig is geworden, dat is ook wat droger spul
'watery' is als ik heel sappig ben, gaat bij mij ook vaak samen met meer zin in seks :oops: maar dan voel ik het echt nattig zijn daar beneden
'eggwhite', zo noem ik het als ik er echte draden van kan trekken als ik het pak, dat heb ik maar 2 dagen ofzo per cyclus. het is mijn man's favoriet voor de seks, is echt een soort glijmiddel ofzo (dan heb ik meestal ook meer zin in seks)

geit
26 mei 2010, 09:39
@ epat
weet jij misschien hoe dat dan zit met hcg als restje van een zwangerschap en het krijgen van een nieuwe eisprong?
jij kreeg dus hcg (pregnyl) om een eisprong op te wekken, weet je of hcg dat gewoon nog in je lichaam zit het zelfde effect heeft?

en volgens mij associeert ff watery en eggwhite inderdaad sterk met een eisprong, net als HSO bij baarmoederpositie, die maakt hij dan ook groen als vruchtbare tekenen

kruimeltje
26 mei 2010, 11:16
Dank je wel voor jullie antwoorden.
ik denk dat ik het dan wel ongeveer goed heb ingevuld met die afscheiding.
Die eggwhite, dat je echt draden kunt trekken heb ik nog maar 1 of 2 keer gevonden en dan meestal pas net na mijn eisprong :?: Vreemd of niet?

Mijn temp blijft netjes 36.7 maar volgens mij moet hij nog een dip krijgen voordat er een eisprong komt.
Straks weer een zwangerschapstestje doen om te kijken of hij al helemaal blanco is.

Heb jij al een zwangerschapstest gedaan Geit?

epat
26 mei 2010, 12:09
Heb jij al een zwangerschapstest gedaan Geit?
Volgens mij heeft geit net een curretage achter de rug een paar dagen geleden.

Geit, voor wat betreft je vraag over het restantje van hcg heb ik geen idee helaas. Ik weet dat het valse positieve testen kan geven, dat het even duurt voordat het uit je systeem is, maar meer ook niet.

geit
26 mei 2010, 13:01
jammer epat, dat jij het ook niet weet, ik moet het volgende week maar aan de gyn vragen als ik mijn controle krijg... niemand lijkt het te weten...
klopt van die curettage, maar dat weet kruimeltje ook, zij zit in het zelfde schuitje... :cry: maar zij wil denk ik weten of mijn hcg al weg is...

kruimeltje, nee, ik heb nog geen zwangerschapstest gedaan, ik heb alleen die dure digitale van clear blue in huis en ik ben bijna zeker dat hij nog positief uit zal slaan, dus ik wacht nog even...

een ei heeft minstens 9 dagen nodig om te rijpen, dus kan er nu toch nog niet zijn en ik ben gewend dat mijn ei er juist zelfs wat langer over doet (meer dan 14 dagen) en ik heb ook nog geen gemeenschap gehad sinds de curettage (en daarvoor ook al een tijdje niet :( ), dus ik heb er ook nog niets aan om te testen denk ik...
ik ben wel nieuwsgierig hoe ik er hormonaal voorsta... maar ik denk dat er nog even geen pijl op te trekken is zo kort na de curettage... mijn temp. en het bloeden en mijn baarmoedergevoelens zijn ook 'in de war', moet denk ik geduld hebben :(

kruimeltje
26 mei 2010, 13:12
@ Epat, sorry mijn vraag kwam hier misschien een beetje vreemd over.
Ik weet van de curettage van Geit, we zaten samen in het Uitegerekend in December-forum en kletsen nu ook weer samen in het "zwanger worden na een miskraam"-topic.
Ik bedoelde inderdaad of ze al getest had hoe het met haar hcg-hormoon gaat.

Hij zal inderdaad nog wel positief uitslaan. Ik test (goedkope zwangerschapstestjes van de Kruidvat) zelf meer om te kijken of het streepje inderdaad steeds lichter wordt.
Bij mij nu nog een licht roze streepje over ... vergelijkbaar met de test van 2 dagen voor mijn NOD.

@ Geit, ik ben ook wel heel nieuwsgierig hoe mijn hormoonhuishouding nu is iets meer dan 2 weken na de curettage.
Soms denk ik zal ik gewoon de huisarts of de gynaecoloog vragen of ze volgende week (ofzo) een bloedonderzoek kunnen doen om te kijken hoe het er voor staat.
Maar volgens mij is dat slechts een momentopnamen en kunnen ze er niet zoveel aan zien omdat ze dan niet weten op welk moment je in je cyclus zit.
Ik zou wel weer zo'n luikje willen hebben om te kijken of er alweer een eitje aan het rijpen is ... maar helaas, die luikjes hebben we niet.
Wanneer moet jij weer terugkomen voor controle bij de gyn? Ik pas op 17 juni. Nog ruim drie weken wachten dus.

geit
26 mei 2010, 14:26
ik heb 3 juni mijn controle-afspraak, volgende week donderdag dus. gelukkig duurt dat niet zo lang. hopelijk ziet ze dan al mooie eieren hangen :)

geit
27 mei 2010, 09:30
die eieren kan ik denk ik wel vergeten :cry:

ben weer helemaal aan het bloeden geslagen en mijn temp. ook weer omhoog naar 37.0 :(

ik weet dat er nog niet een s een week voorbij is, maar ik wil dat het over is :cry:

kruimeltje
27 mei 2010, 09:52
@ Geit, wat balen meis dat je nu weer aan het bloeden bent.
Dan denk je dat je er vanaf bent ... en dan komt het weer terug.
Ik hoop voor je dat het snel stopt. Houd je temp wel goed in de gaten he, dat ie niet te hoog wordt.
Anders gewoon weer bellen naar de gyn hoor!

geit
27 mei 2010, 09:57
@ Geit, wat balen meis dat je nu weer aan het bloeden bent.
Dan denk je dat je er vanaf bent ... en dan komt het weer terug.
Ik hoop voor je dat het snel stopt. Houd je temp wel goed in de gaten he, dat ie niet te hoog wordt.
Anders gewoon weer bellen naar de gyn hoor!

ja, ik baal er enorm van, ook van de temp. :(
bij jou wel stabiel geworden zag ik, dat is mooi :)
misschien kreeg ik ook wel zo'n snellere controle omdat ze al dachten dat het misschien niet goed zou zijn :?: zou dat kunnen :?:

ik kan er niet tegen om allemaal niet te weten hoe het nou zit/ waar ik aan toe ben :evil:

kruimeltje
27 mei 2010, 10:14
@ Geit, hebben ze tijdens of na de curettage bij jou nog een controle-echo gemaakt of weet je dat niet?
Bij mij hebben ze steeds echo's gemaakt om te kijken of alles al weg was. En ze heeft wel drie keer moeten zuigen voordat alles weg was.

Ik hoop natuurlijk voor je dat er niets meer zit en dat je niet nog een keer voor een curettage moet, maar dat bloeden lijkt me niet echt goed.
Als ik jou was zou ik denk ik vandaag gewoon weer bellen dat je echt weer flink bent gaan bloeden, dan kunnen ze misschien vandaag of morgen al een controle-echo doen en dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

epat
27 mei 2010, 11:41
@geit
Wat vervelend dat je weer bent gaan bloeden. Ik hoop dat je een controle echo kunt krijgen vandaag, zoals kruimeltje al zegt.

Hier weinig te melden, wachten h.

annemieke1980
27 mei 2010, 16:12
die eieren kan ik denk ik wel vergeten :cry:

ben weer helemaal aan het bloeden geslagen en mijn temp. ook weer omhoog naar 37.0 :(

ik weet dat er nog niet een s een week voorbij is, maar ik wil dat het over is :cry:

Wat vervelend voor je zeg! Het leek van de week toch de goede kant op te gaan met de temperatuur, ik kan me voorstellen dat je hoopt dat je lichaam zich zo snel mogelijk herstelt! Liefs Annemieke

epat
27 mei 2010, 16:17
@Annemieke1980
Volgens mij hebben wij tegelijk onze NOD. Gezellig zo op het wachtbankje ;)

epat
27 mei 2010, 16:19
Oh nee, jij hebt een korte LF zo te zien, ik ga uit van een langere (want heb geen idee) en kom dus op zondag uit.

annemieke1980
27 mei 2010, 16:44
Oh nee, jij hebt een korte LF zo te zien, ik ga uit van een langere (want heb geen idee) en kom dus op zondag uit.

Klopt Epat, ik heb vrijwel iedere ronde een LF van een dag of 11/12, vroeger vond ik het altijd erg vervelend dat ik z'n korte cylus had maar nu we zwanger willen worden ben ik er wel weer blij mee ;) Maar jij hoeft ook niet meer zo heel erg lang te wachten voordat je mag testen( al lijken de dagen op het wachtbankje wel erg lang te duren :( ) Deze ronde heb ik vrijwel geen klachten, ik denk dat dat komt omdat mijn lichaam steeds meer ontpilt is, heb jij veel klachten tijdens de wachtweken of valt het mee? Liefs Annemieke

geit
27 mei 2010, 16:52
ik weet niet of ze tijdens de operatie gekeken heeft met een echo want ik was onder narcose... ze zei dus achteraf wel dat het goed was gegaan...maar dat het wel erg vast zat...
ik weet niet wat dat betekent of waarom ze dat er zo bij zei...

ik heb gisteren gebeld over dat bloedverlies en die assistent vond dat wel normaal en ik lees ook wel op internet dat het bij meer mensen zo gaat...dus wacht ik het maar weer even af... :(

mijn man denkt dat het eerste bloed van de operatie was en dit het bloed van mijn lichaam, dat zich weer schoon en klaar wil maken... ik hoop dat hij gelijk heeft. dan is het vergelijkbaar met een onttrekkingsbloeding misschien :?: :?:

bij mij kwam die ook een dag of 4 na het verwijderen van de mirena... :roll:

Puk
27 mei 2010, 19:53
Bedankt voor het meekijken met mn temp!
Als ik de positieve ovu testen weghaal, blijft de eisprong staan. Maar als ik ook watery weghaal, dan haalt ff de eipsrong inderdaad weg. Laat ik alleen de positieve ovu testen staan, dan blijft ook de eisprong staan.
Ik ga er dan toch maar een beetje vanuit dat ik een eisprong heb gehad?

geit
27 mei 2010, 20:15
@ puk
ik ga er wel vanuit bij jou, 2DPO heb je 36.7, een record tot dan toe en nu inmiddels 37.0, als je nu rond de 37.0 blijft weet je het zeker, maar ik ga er wel vanuit dat je gewoon een ei hebt gehad, misschien wel iets later dan ff denkt op dit moment, maar misschien wordt dat ook nog aangepast...

kruimeltje
27 mei 2010, 22:03
@ Geit, ik weet het niet van die bloeding of het misschien een onttrekkingsbloeding is.
Dat heb ik na het verwijderen van mijn Mirena ook niet gehad. Toen werd ik pas na 34 dagen ongesteld.

Hier is mijn temp ondertussen wel stabiel op 36.7 maar helaas nog steeds een negatieve ovu-test.

Laura1982
27 mei 2010, 22:14
Sjonge wat is er weer veel geschreven :)

Hier vandaag een dikke vette plus op de test! :)
Ik ben nog steeds heel voorzichtig blij. Heb al een paar dagen slijmerige afscheiding :oops:, het is wel helder/wit. Heb daarnaast ook krampjes.
Ik ben zo bang dat ik me te vroeg blij ga zitten maken. Gekeken naar mijn eerste dag van mijn laatste ongi zou ik morgen 4 weken zijn. (eisprong was echter op dag 17 volgens FF)
Er is geen twijfel over mogelijk dat het eitje bevrucht is, maar nu duimen dat het ook allemaal goed is gegaan en blijft gaan. Mijn temp zou volgens mij ook nog een keer een sprongetje naar boven moeten maken. Hij is nu vrij constant. Heeft iemand enig idee wanneer dat zou moeten gebeuren?

En nu eens even goed bijlezen ;)

kruimeltje
27 mei 2010, 22:43
@ Laura, volgens mij hoeft je temp niet perse een sprongetje omhoog te maken hoor.
Kijk maar even naar mijn tempkaartje van de vorige cyclus.

En een dikke plus ... dus ik ga je gewoon feliciteren! GEFELICITEERD!

Nu inderdaad hopen dat het ook goed blijft gaan ... maar daar heb je zelf toch geen invloed hebt.
Probeer lekker te gaan genieten van het idee dat je zwanger bent.

En die afscheiding ... dat hoort volgens mij ook bij de zwangerschap hoor. Helemaal omdat je het als sticky omschrijft.
Dat kan zelfs nog wel meer worden!

Laura1982
27 mei 2010, 22:52
@ kruimeltje
Ik herken die afscheiding helemaal niet van mijn eerste zwangerschao. Ik kan het me eigenlijk ook niet meer echt goed herinneren.

Mijn dubbele gevoel komt gewoon door mijn hele vroege miskraam begin maart. (was een week of 4/5) Per toeval kwam ik erachter zwanger te zijn en twee dagen later "menstruatie". Ik heb nu dezelfde kwaaltjes als toen....alleen die afscheiding volgens mij ook niet en ik kreeg bij die kwaaltjes na 2 dagen mijn ongi.

Ik gun het iedereen zo om snel zwanger te zijn. Het gaat niet bij iedereen vanzelf en soms gaat het mis, maar ik gun het iedereen zo. Het klink heel stom, maar voel me zelfs een beetje "schuldig" dat het nu in de eerste ronde clomid direct weer raak is. :oops:

Voor mijn gevoel wil ik dit weekend afwachten en als er dan geen ongi is dan ga ik blij zijn! ;)

epat
28 mei 2010, 08:22
@laura1982
Gefeliciteerd meid!! En ik zie dat je vandaag je sprongetje omhoog hebt in je temp! Inderdaad is dat niet nodig, maar grappig om te zien dat jij die toch hebt. En niet schuldig voelen hoor, ik vind het juist mooi om te horen dat maatregelen zoals clomid positief resultaat opleveren!

@annemieke1980
Ik durf wat ik voel niet eens in FF te noteren, omdat ik altijd wel wat heb gevoeld an klachtjes en dan dacht wie weet. Dus nu durf ik nergens op te hopen en durf ik het niet eens te benoemen of te noteren, maar ik gedachten onthou ik wat ik allemaal voel en misschien dat ik het later dan nog wel in FF noteer. Word bijna bijgelovig van dat zwanger worden :roll:
Bij de ronde die door de provera is afgekapt (de vorige dus) ging mijn temp pas naar beneden toen ik al een paar dagen ongi had, dus ik weet niet of ik er iets aan kan zien de komende week. Het is echt wachten (en inderdaad, dan duurt het opeens lang!).

@puk
Ziet er wel naar uit dat je eisprong is geweest. Jouw grafiek doet hetzelfde als die van mij net voor de eisprong en dan daarna. Zo ongeveer dan h. Maar zie dat je inmiddels een behoorlijke piek naar boven hebt, dus dan kun je zeker niet meer twijfelen dat ie geweest is.

Laura1982
28 mei 2010, 08:45
@ epat
Bedankt! En ik hoop dat jij snel volgt.
Wanneer mag/ga je testen?

geit
28 mei 2010, 09:37
@ kruimeltje
jammer van de negatieve ovu-testen, maar ik heb in ff ook grafieken gezien met allemaal negatieve ovu-testen en toch zwanger eind van de maand :?:
wel fijn van je temp. mijne is vandaag 36.9, dat is ook te hoog, ik moet net als jij rond de 36.7 zitten
het lijkt ook of de temp. meebeweegt met het bloeden :?:
vorige cyclus had ik ook een keer een uitschieter in de fase voor voor mijn ei en die dag had ik ook spotting :?:
na de mirena kreeg ik eerst na 4 dagen een bloeding en toen na 35 dagen mijn eerste echte ongi, ik hoop maar dat het nu ook zoiets is, maar ik heb ook geen idee

@ laura
gefeliciteerd! :D
voel je niet schuldig! het is je gegund!

@ epat
ik snap dat je voorzichtig bent, maar het ziet er tot nu toe goed uit bij jou :)

annemieke1980
28 mei 2010, 09:54
Hey Meiden,

Laura,ik kan me voorstellen dat je niet heel hard durft te juigen omdat het vorige keer fout gegaan is maar meid je bent echt zwanger en het enige wat je kunt doen is hopen dat je kleintje zich deze keer heel goed vast blijft houden, zoals kruimeltje al zegt, je hebt daar zelf geen invloed op! Geniet van het zwanger zijn!

Epat, ik vind het vooral heel moeilijk om bij ff in te vullen wat ik voel want ik voel het niet de hele dag, eigenlijk vaak maar heel eventjes, als ik iets voel dan vind ik dat fijn (alsof het een soort van bevestiging is :oops: ) maar zodra ik het niet meer voel dan denk ik me misschien vergist heb, ik heb geen heftige klachten of zo eigenlijk alleen af en toe steekjes in de onderbuik en zo nu en dan eens een steekje in mijn borst maar ja dat heb ik na de eisprong wel ook in andere cyclussen gehad.
Ik heb mijn slijm eigenlijk nog nooit begehouden, dus ik vind het nog steeds erg moelijk om te bepalen wanneer het nu waterig is en wanneer cremig etc.
Ik heb trouwens in de eerste ronde's dat ik mijn temp bijhield ook altijd een hoge temp gehad tijdens mijn ongi pas aan het einde van de ongi ging mijn temp wat omlaag net zoals jij beschrijft!

Puk, ik denk ook dat je eisprong geweest is!

Kruimetje en geit,ik heb op internet een site gevonden waar ze de grafieken van zwangere vrouwen laten zien, daar staan inderdaad ook grafieken bij waar alleen maar mintekens staan bij ovulatie test en toch bleken die damens zwanger!
Heeft jullie gyn iets verteld over verhoogde kans op zwanger worden net na een miskraam, ik las daar namelijk pas iets over maar ik heb geen idee of dat ook echt zo is?

Ik heb deze cyclus en de vorige bij ff even over elkaar heen gelegd, nou daar werd ik niet zo blij van want ze lijken echt heel veel op elkaar en de vorige ronde is het jammer genoeg ook niet gelukt dus dat wil dan denk ik zeggen dat ik deze ronde ook niet heel veel kansen heb :?:

Liefs Annemieke

annemieke1980
28 mei 2010, 10:00
Ik las trouwens ergens dat je om zwanger te zijn 2 keer een temperatuur verhoging nodig hebt, dus eerst en piek en dan een verlaging of een gelijkblijving van temp en dan daarna een nog wat hogere piek als de eerst, weten jullie ofdat dat waar is? Liefs Annemieke

geit
28 mei 2010, 10:07
@ annemieke
nou, ik weet niet hoor, als je een ei hebt en je hebt goed geklust in je 'fertile window' dan heb je in principe gewoon goede kansen hoor. het verloop van de temp. zegt alleen iets aan het eind van de cyclus, omdat hij dan omlaag gaat bij niet zwanger en hoog blijft bij wel zwanger, dus ik zou de hoop nog niet opgeven.

dat over extra vruchtbaar na miskraam lees ik ook veel, maar de gyn heeft daar niks over gezegd en ik lees ook nergens een uitleg van hoezo dat dan zou zijn, dus ik weet niet, ik denk dat het een mythe is, tenzij het wel iets te maken heeft met restanten hcg... dan zou ik het begrijpen, omdat ze hcg (pregnyl) ook geven aan vrouwen om een ei op te wekken... maar dat is mijn eigen gedachte en daar heb ik verder helemaal geen info over of dat ook zo is. ik lees zelfs dat veel meiden denken dat hcg weer uit je bloed moet zijn voordat je opnieuw zwanger kan worden (maar daar worden ook geen argumenten voor gegeven), dus ik weet het niet, ben wel heel nieuwsgierig...

ik hoop dat het waar is van die extra vruchtbaarheid en dat dat ook gaat blijken :mrgreen:

over die extra stijging bij zwangerschap: dat is soms wel, soms niet, ff heeft daar een onderzoekje naar gedaan, een 'triphasic chart pattern', maar daar is weinig uitgekomen, het komt ook voor bij vrouwen die niet zwanger blijken te zijn en er zijn ook zwangeren die het niet hebben.
zelf had ik wel toptemperaturen tijdens de zwangerschap, maar dat was pas later, dat ik ook wel eens 37.3 of 37.4 had, had ik voor de zwangerschap nooit gehad, maar dat was toen ik al een tijdje wist dat ik zwanger was...

kruimeltje
28 mei 2010, 10:45
@ Laura, probeer je niet schuldig te voelen omdat het bij anderen langer duurt hoor.
Sommige anderen hebben geen miskraam achter de rug en jij wel.
Ik snap wel dat je nog voorzichtig bent hoor. Ik denk dat als ik weer zwanger ben dat ik het ook moeilijker vind om er onbezorgd van te genieten.

@ Geit, mijn temp was vanmorgen weer hoger (36,9) maar dat komt denk ik omdat ik een slechte nacht heb gehad (zie hieronder).

@ Annemieke, mijn verloskundige zei wel iets over verhoogde vruchtbaarheid na een miskraam.
En ik hoor het vaker om me heen. Dus we blijven hopen.
Ik denk dat je niet te snel conclusies moet trekken hoor. Pas als je temp weer naar beneden gaat mag je denken dat het (weer) niet gelukt is.
In mijn grafiekje van mijn zwangerschap zie je wel een piekje, daarna weer een klein dipje en daarna gaat mijn temp weer iets omhoog en daarna bleef hij ongeveer constant.

Hier vannacht een echte huilbui gehad. Ik was gewoon ontzettend verdrietig.
Ik wil zooooooo graag een kindje.
Manlief werd er wakker van en we hebben wel een uur tegen elkaar aan gelegen huilen en praten.
Gelukkig daarna nog wel weer redelijk geslapen. Nu alleen een beetje een wattenhoofd maar dat komt waarschijnlijk van die huilbui.

Vanmorgen weer een KV Zwangerschapstestje gedaan. Streepje is nu echt nog maar heel licht.
En omdat deze testen echt heel gevoelig zijn zal het hormoon wel een eind verdwenen zijn denk ik.

En toen ook maar een ovu-testje gedaan (nee niet met de eerste ochtendurine hoor) en daar kwam al een licht streepje op.
De afgelopen periode was hij steeds helemaal blanco ... dus het beloofd nu echt de goede kant op te gaan.
Aan het eind van de middag nog een ovu-testje doen en hopen dat het streepje dan donkerder is.

zon
28 mei 2010, 11:30
Kwam ff spieken hier....

Epat....wat ene mooie grafiek!! EINDELIJK!!! ik heb een heel goed gevoel maar begrijp je voorzichtigheid...iig na heel lang een heel duidelijke grafiek!Duim voor je!

En voor de andere ook natuurlijk!

zon
28 mei 2010, 11:32
ik had overig geen duidelijke 2de stijging ( na de eerste stijging na de eisprong bedoel ik)hoor in mijn temperatuur....dat hoeft echt niet...( zie banner nu ondertussen 32 weken)

epat
28 mei 2010, 12:11
@ epat
Bedankt! En ik hoop dat jij snel volgt.
Wanneer mag/ga je testen?
Ik zou denk ik maandag 7 juni kunnen gaan testen. Maar eigenlijk sta ik er niet zo bij stil dat dat nodig gaat zijn (heb ik eigenlijk nog wel testen in huis? ik weet het niet eens :oops: ). Ik geloof er niet zo in, of eigenlijk DURF ik er niet zo in te geloven. Best lastig, want stiekem hopen doe ik natuurlijk wel. Maar goed, we wachten maar af.

@zon
Ja geweldig h die grafiek. Ik was vanmorgen bang voor een lagere temp (eerste nacht dat ik het niet puffie warm had sinds de eisprong), maar hij was nog steeds hoog. Ik vind het al fijn om eindelijk eens een grafiek te zien bij mezelf waarbij je daadwerkelijk het verloop van een echte cyclus ziet. Dat is voor het eerst! Hoe is het met jou?

kruimeltje
28 mei 2010, 14:48
Hier even geen puf om op iedereen te reageren.
Manlief heeft vanmorgen op het werk te horen gekregen dat bij het UWV ontslag is aangevraagd voor 75% van de medewerkers (waaronder hij).
Hij heeft ruim 15 jaar bij dat bedrijf gewerkt ... helaas zijn ze vorig jaar al een keer failliet gegaan en toen zijn ze opnieuw gestart.
Dus ik ben bang dat hij zelfs weinig tot geen geld mee krijgt van de kantonrechter.

Een maand geleden zag alles er zo mooi uit.
Zwanger, een optie op een nieuwbouwwoning, een nieuwe leaseauto (voor manlief) in bestelling ...
... en nu ... niet meer zwanger, nieuwbouwwoning gaat niet door (optie ingetrokken door de verkopende partij) en manlief zonder werk en straks ook zonder auto.

Vanmiddag belde mijn leidinggevende.
Ik heb het verhaal verteld en gezegd dat ik niet weet wanneer ik weer kom werken.
Deze klap moet ik eerst weer te boven komen. :cry: :cry: :cry:

Manlief baalt ontzettend en is heel erg teleurgesteld ... maar er is niets meer aan te doen.

epat
28 mei 2010, 15:36
Verdorie kruimeltje, wat een tegenslag allemaal achter elkaar :( Heeft je man het soort werk waarvoor nog wel wat vacatures te vinden zijn? Hele dikke knuffel meid! Ik kan even niet uitgebreid reageren, maar ik hoop dat er snel weer betere tijden voor jullie aanbreken.

kruimeltje
28 mei 2010, 16:25
Hij werkt in de IT. Doet nu productontwikkeling, support, after sales etc.
Een bedrijf die netwerkproducten (modems, routers, etc.) maakt.

Het zal zoeken zijn of er ergens werk is.
Hij heeft in ieder geval heel veel kennis, want hij werkte daar al ruim 15 jaar.
Misschien wil een concurrent hem wel hebben.

De directie gaat nog proberen om via hun netwerk banen te vinden voor de mensen die eruit moeten, maar als er 15 man tegelijk uit moet ... dan is het afwachten of ze zoveel banen kunnen vinden.

Puk
28 mei 2010, 17:26
Kruimeltje wat een nare toestanden! Ik hoop voor je dat alles er snel weer net zo positief uitziet als een maand geleden! Je hebt wel veel te verwerken in een korte tijd.

Laura toch een voorzichtige gefeliciteerd!

En super lief dat jullie allemaal even naar mijn temp overzicht hebben gekeken! Ben weer helemaal gerustgesteld!

kruimeltje
29 mei 2010, 13:11
Ik voel me vandaag gelukkig weer beter dan gisteren.
Ben zelfs weer wat rustiger/relaxter voor mijn gevoel.

Gistermiddag hebben mijn man en ik samen een CV opgesteld.
Ook hebben we op internet gekeken naar banen en de eerste sollicitatiebrief is de deur al uit (via de mail).
Ik zag de vacature terwijl manlief eten aan het halen was bij de Mac (we hadden echt geen zin om te koken) ... en dacht meteen "die zoeken gewoon mijn man".
Nu hopen dat hij volgende week een positieve reactie krijgt en dat hij op gesprek mag komen.
Vanmorgen lekker samen naar de kapper geweest. Want hij wil er natuurlijk wel piekfijn uitzien als hij op gesprek moet komen.

Ik denk dat ik vanmorgen mijn eisprong heb gevoeld.
Wel een beetje vreemd want ik had gisteren alleen nog een licht streepje op mijn ovutest.
Maar ik heb ook er wel een verklaring voor bedacht ...
Vrouwen die geen eisprong hebben krijgen Pregnyl om een eisprong op te wekken.
Pregnyl is HcG-hormoon, een hormoon dat heel erg op het LH-hormoon lijkt dat normaal voor de eisprong zorgt.
Ik heb nog HcG-hormoon in mijn lichaam zitten want mijn zwangerschapstest was gisteren nog licht positief.
Zou de combinatie van de HcG en het kleine beetje LH dan voor een eisprong gezorgd kunnen hebben?
Wat denken jullie, ben ik nu in sprookjes aan het geloven of zou het misschien wel zo kunnen?

Wat me in ieder geval opviel was dat mijn temp vandaag weer 36,9 was (normaal 36,7 voor de eisprong).
En dat terwijl ik vannacht WEL goed geslapen heb. Als morgen mijn temp weer hoger is denk ik dat ik echt mijn eisprong heb gehad vanmorgen vroeg.

geit
29 mei 2010, 13:50
nou, ik hoop het kruimeltje! :D
en ja, ik vraag me dus ook af hoe dat zit met hcg, pregnyl en een 'gewone eisprong'... dus wie het weet mag het zeggen...

hier ook weer 36.9, maar ik heb maar 1 dag 36.7 gehad :(
en bloed nog steeds, heb er geen goed gevoel over, denk dat ik zo toch weer even bel naar de gyn (hoop dat dat niet erg is op zaterdag)

kruimeltje
29 mei 2010, 19:33
Heb je nog gebeld Geit?

geit
30 mei 2010, 10:15
@ kruimeltje
[hieronder zelfde stukje als bij zwanger worden na miskraam topic]
ja, ik heb gisteren gebeld naar de gyn. ik kreeg natuuurlijk een assistent, had ik mn verhaal verteld, ging zij overleggen met de gyn en zou ik terug gebeld worden. werd ik een kwartier later terug gebeld dat ik meteen moest komen nou, ik half in paniek met mn man naar het ziekenhuis en ik moest nog snel douchen (wilde de troep toch zo veel mogelijk beperken), daar aangekomen was ik toch weer vies natuurlijk (echt lastig dat je geen tampons mag gebruiken). nou moesten we even wachten in de wachtkamer en toen kwam de gyn en die heeft met de eendenbek gekeken en een 'kweek' afgenomen en nog met de echo gekeken. Er leek niet echt iets 'mis' te zijn, ze zag niet echt noemenswaardig achtergebleven weefsel en ze had geen indicatie voor een ontsteking, gelukkig. Wel was mijn baarmoeder nog heel groot en zat hij helemaal vol met bloed. Ze wist niet waarom dat er nog niet uitgekomen was en hoe lang dat nog zou duren, maar het was op zich niet heel raar, gelukkig. Dus nu ben ik weer even gerustgesteld en nu weet ik ook dat ik nog heel wat bloed kan verwachten. Hopelijk komt dat er dan snel uit. Mijn controle-afspraak voor a.s. donderdag moest blijven staan, dus dan is ook fijn, dat ze dan weer kan kijken of het verbetert.

even over de hcg-ei-theorie: ik had gevraagd aan de gyn hoe dat nou zat met een ei krijgen en hcg, omdat sommigen zeggen dat het eerst uit je bloed moet zijn, terwijl MvM het juist ophaalt om vrouwen een ei te geven. nou, hcg blokkeert de rijping van eitjes, maar het stimuleert de eisprong. als het dus in je bloed zit, rijpt er geen eitje, maar als je een rijp eitje hebt, stimuleert het juist wel het vrij komen van dat rijpe eitje. weten we dat ook weer
het moet dus vooral uit mijn lichaam, anders groeit er niks. maar ja, er moet wel meer eerst gebeuren bij mij, te beginnen met al dat bloed dat uit mijn baarmoeder moet, zodat die ook weer zn normale formaat aan kan nemen

vandaag 36.8, hopelijk ga ik nu niet meer omhoog totdat ik weer een ei heb gehad

kruimeltje
30 mei 2010, 10:28
@ Geit, vervelend dat je bm nog vol bloed zit dat er eerst uit moet.
Maar wel fijn dat er geen ontsteking ofzo zit.

En dank je wel voor het vragen naar de HcG enzo.
Dan denk ik dat ik mijn ei dus nog niet gehad kan hebben, want die kan dus niet rijpen doordat er nog HcG in mijn lichaam zit.

Mijn temp was vandaag weer 36,8 dus die schommelt ook nog wel een beetje.

geit
30 mei 2010, 10:34
misschien kan het dan nog niet nee, maar de gyn zei ook dat zwangerschapstesten en ovulatietesten soms ook op elkaars hormoon reageerden en ook dat je hcg (weet niet precies meer) iets van 9 moest zijn om een ei te laten rijpen, terwijl een zwangerschapstest onder de 50 al niet meer uitslaat, maar als je dan bv. 20 hebt, dan komt er toch geen ei. ook kan het dat je zwangerschapstest positief uit slaat, terwijl dat alleen is omdat je dan net toevallig je ei krijgt
en verder zei ze, maar dat wisten we natuurlijk al, dat van die urinetesten ook reageren op hoe geconcentreerd de urine is en dat je eigenlijk via bloed moet kijken en dat die waarden tussen urine en bloed nogal eens verschillen...
eigenlijk kwam het er op neer dat je tussen een curettage/miskraam/zwangerschap en een 1e daaropvolgende menstruatie geen pijl kunt trekken op je cyclus :roll:
maar dat er voor een menstruatie wel ergens een ei is...
dus ik denk bij groen licht gewoon veel klussen :mrgreen:

kruimeltje
30 mei 2010, 10:52
We hebben vanmorgen nog geklust ... dus dat klussen zit wel goed :mrgreen:

annemieke1980
30 mei 2010, 14:34
Hey meiden, even wat vraagjes over fertilityfriend

onderaan de grafiek staat links stats weten jullie wat dat betekend? Bij mij stonden er de laatste dagen steeds groene vierkantjes maar die zijn nu weg? ik heb ook voorbeelden van grafiekjes gezien waarbij na die groene vierkantjes ronde vierkantjes komen, wat betekenen die groene en rode vierkantjes? en bij mij word er in die vakjes ook afgeteld van 5 naar 1, bedoelen ze daar het aantal dagen mee totdat ik mag testen?

Liefs Annemieke

kruimeltje
30 mei 2010, 15:02
Volgens mij zijn die groene vierkantjes de waarschijnlijk vruchtbare dagen en de rode vierkantjes de waarschijnlijke ongesteldheidsdagen ... maar ik kan er ook helemaal naast zitten hoor, ik doe ook maar een gok ;)

Ik heb volgen mij nog nooit groene en rode vierkantjes gehad.
Zal wel een functie zijn waarvoor je VIP moet zijn en ik heb geen zin om te betalen.
Echte Nederlander dus ;)

geit
30 mei 2010, 19:19
ik heb nu ook geen stats meer, eerst kreeg ik gratis VIP, maar dat is voorbij en ik wil ook niet betalen ;)

maar ik dacht dat stats gebaseerd was op voorgaande cyclussen, dat groene vierkantjes zijn wanneer je wel eens eerder vruchtbaar bent geweest en rode wanneer je eerder ongi bent geweest op basis van cyclusdag dan, maar ik weet het ook niet zeker

Puk
30 mei 2010, 19:33
Het klopt inderdaad wat Geit zegt: de stats zijn gebasseerd op eerdere cyclussen.

annemieke1980
30 mei 2010, 21:09
Ik betaal ook niet voor ff hoor ;) Ik ben net z'n zuinige hollander als jullie, maar ik heb net deze week een account aangemaakt dus ik ben nog even vip ;) Maar bedankt voor jullie antwoorden! Liefs Annemieke

epat
31 mei 2010, 08:42
Ik betaal ook niet :D
Mijn man begint commentaar te leveren op hoe warm ik ben. Hij is niet gewend dat ik zo warm ben, meestal ben ik degene die het koud heeft, maar ik ben nu echt heel warm en voel ook zo aan als hij tegen mij aan komt liggen. Alhoewel mijn temp na een stijging op zaterdag wel weer even daalt. Maar nog altijd warm genoeg!

@geit
Fijn dat je een controle hebt gehad. Wat irritant dat er nog veel bloed zit. Ik hoop voor je dat het er snel uitkomt zodat jullie verder kunnen.

@kruimeltje
Je temperatuur wisselt inderdaad nog. Hopelijk snel weer een eisprong zodra de verhoogde hcg uit je systeem is!

geit
31 mei 2010, 09:39
vandaag weer 36.7 :D hopen dat ik nu laag kan blijven tot er een ei is (wat dan hopelijk snel is) het lijkt of het bloeden iets minder wordt, maar moeilijk te zeggen aan het begin van de dag :? weet ook niet of ik daar blij mee moet zijn. alleen als mijn baarmoeder dan ook bijna leeg is en ik heb geen idee, kan het me haast niet voorstellen, volgens mij moest er veel meer uit komen :cry:

@ epat
ik kreeg van mijn man commentaar op mij temp. toen ik zwanger was, dus voor mij klinkt het al een goed teken :D ik hoop het voor je ;)

@ annemieke
ja, in het begin ben je gratis VIP, een maand ofzo. later ben ik nog eens 4 dagen VIP geweest, maar dat doen ze nu denk ik niet meer

@ kruimeltje
hoe staat het er nu voor bij jou?

anne-87
31 mei 2010, 10:11
Hallo meiden,

Wat spannend allemaal hea die temperatuur :D. Zelf zit ik ook weer in de spannende dagen :lol: .

Ik betaal ook niet voor ff. Wel heb ik via een tweede mail adres wat ik nog had een account aangemaakt daar heb ik nu vip op. Dus ik hou er nu twee bij. Via de ene kan ik de vip bekijken en de andere beide profielen.

Succes allemaal

liefs,

zon84
31 mei 2010, 12:00
hoi...

betaal ook niet voor ff....., vind de basisinfo voor nu genoeg.

epat: spannend zeg.... wannneer mag je testen?

geit moeilijk he.. dat wachten... herken dat wel.. die ongeduld om weer meteen verder te mogen. je wilt toch graag terug dat zwangere gevoel hebbem.

hier..
vanmorgen na een ronde van 31 dagen weer ongesteld geworden.... voel me er niet verdrietig ofzo bij. vind het voor nu voldoende om te voelen dat mn lijf werkt. daarna weer nieuwe rondes.. dus nieuwe kansen.

vind het wel nog altijd moeilijk dat de ovulatietest en mijn temp allebei een andere dag aangaven.
als ik de test moet geloven zou ik op dag 20 mijn ovulatie gehad hebben. dus een luteale fase van 11 dagen.
als ik mijn temp moet volgen had ik een ovulatie op dag 24... dus een luteale fase van 8 dagen :shock:
maar das toch eigenlijk veel te kort........

dat zit me in ieder geval niet helemaal lekker..

epat
31 mei 2010, 12:12
@zon84
Heb jij een grafiekje wat we kunnen zien via FF?

Ik mag pas zondag of maandag testen. Maar misschien wacht ik nog wel een paar dagen langer, om zeker te zijn dat de luteale fase om is en dat de pregnyl uit mijn systeem is en geen valse resultaten gaat geven. Afwachten maar. Ik merk het snel genoeg als er een ongi gaat komen, want dat geeft bij mij altijd dezelfde verschijnselen van tevoren.

zon84
31 mei 2010, 12:16
epat: hoe kun je je grafiek plaatsen

epat
31 mei 2010, 12:20
Als je je grafiek voor je hebt in FF, ga je links naar Sharing, Home Page Setup. Op de pagina zie je bovenaan "Your Charting Home Page Web Address:" staan en daaronder staat een link. Kopieer die link en plak die hier (of bijvoorbeeld in je onderschrift).

zon84
31 mei 2010, 12:30
:shock: lukt niet...

krijg de `Your Charting Home Page Web Address:" niet gevonden als ik via `sharing` naar `home page setup` ga..

epat
31 mei 2010, 12:35
H wat vreemd. En als je naar beneden scrollt kun je dan wel allerlei opties kiezen die je wilt tonen op die home page? Misschien staat er geen enkele chart geselecteerd onderaan bij Published charts en geeft ie daardoor die melding?

zon84
31 mei 2010, 12:46
de charts staat wel aangevinkt..

moet ik wel eerst op `create home page` drukken :oops:

epat
31 mei 2010, 12:51
Oh hahaha. Ja het is al zo lang geleden, ik wist niet meer dat dat ook nodig was!

zon84
31 mei 2010, 12:56
doet ie het nu wel... :D

epat
31 mei 2010, 12:58
Ja hij doet het! Als je nu bij Published charts ook nog je vorige grafiek erbij zet, dan kunnen we ook terugkijken naar je vorige ronde. Als je dat wilt natuurlijk h.

zon84
31 mei 2010, 12:59
jeetje... je moet er nog handig zijn op de comp ook nog als je wilt delen.. pff..
ff proberen..

epat
31 mei 2010, 13:01
ICT-er hier :lol:

zon84
31 mei 2010, 13:02
hihihiihih... dat is duidelijk!!!!

maaruh... waar kan ik die Published charts vinden :D

zon84
31 mei 2010, 13:08
YEAH!!!!!!!!
het is me gelukt... kan er blijkbaar alleen maar 2 vermelden omdat ik geen betalend lid ben.. tis toch wat....

maaruh.. epat: weet jij mij iets te vertelen over wanneer een luteale fase te kort is..., vind namelijk 8 dagen zelf echt te kort.
ben in december begonnen met tempen, de eerste ronde was ie 11 dagen, de ronde van mijn zwangerschap was de test na 14 dagen al postief. dus waarschijnlijk was ik bij geen bevruchtig ook na 11 dagen ongesteld geworden.
de ronde na mijn miskraam heb ik hem gevoeld, niet getemd die ronde, en toen was ie na 10 dagen.
En nu al na 8 dagen, het lijkt dus alsof hij korter wordt! kan dat.... vind het zo vreem!

epat
31 mei 2010, 13:08
Hahaha. Als je naar Sharing, Home page setup gaat, dan staan onderin de Published charts (iedere ronde begint op een specifieke datum, die datum zie je staan). De selected charts worden getoond aan ons volgens mij (volgens mij toont de gratis versie er maar 2 aan ons), een Available chart kun je aanklikken en dan kiezen voor Add chart. Dan wordt die bij de selected charts neergezet.

epat
31 mei 2010, 13:09
Oh het is je al gelukt! Daarom vroeg ik inderdaad naar je grafiekje, omdat ik even wil kijken naar wat je zei over je luteale fase. Ik ga even spieken!

zon84
31 mei 2010, 13:15
ok.. top :!:

ben ff boodschappen doen... lees je reactie straks wel!
bedankt in ieder geval dat je ff wil kijken!!!

epat
31 mei 2010, 13:19
FF twijfelt wel een beetje aan de eisprong, want de rode lijn is gestippeld. Maar je temperatuur geeft weinig andere mogelijkheden, ik zou je eisprong op dezelfde dag verwachten inderdaad. Maar 8 dagen is wel kort voor een luteale fase. Nu heb je vandaag lichte ongesteldheid aangegeven, heeft het al echt doorgezet als ongesteldheid?

Laura1982
31 mei 2010, 16:44
Omdat ik me had voor genomen om vanaf vandaag dus blij te gaan zijn direct ook een banner aangemaakt. Ik denk dat hij een dag of 2 afwijkt, omdat volgens FF mijn eisprong later was.
Moet ook wel erg aan het idee wennen. Het is wel weer heel spannend, maar het is niet echt nieuw meer. Bij de eerste was ik heel onbezorgd en eigenlijk heb ik er toen nooit echt bij stil gestaan wat er allemaal mis zou kunnen gaan. Dat doe ik nu wel.

Ik heb veel last van krampen in mijn onderbuik. Ik weet niet meer zo goed of dat bij de eerste zwangerschap ook was. Wat ik wel nog weet was dat ik al vrij snel steken had in mijn buik wanneer is te snel opstond, dat heb ik nu ook.

Ik temp nog een paar dagen door, maar dan stop ik er mee. (zal wel heerlijk zijn om niet iedere morgen om 05.30 uur wakker te worden) Blijf het hier natuurlijk wel volgen!!

zon84
31 mei 2010, 16:53
epat: mijn menstuatie is altijd de 1e dag licht.. zet pas op dag 2 volle bak door.
dus hij is nu zoals hij altijd helemaal is.

vind het ook een zeer korte luteale fase. maak me ook een beetje druk omdat hij dus korter lijkt te worden elke cyclus. misschien deze cyclus nog maar ff afwachten en anders toch maar ff langs de huisarts.
wat vind jij??????

geit
31 mei 2010, 16:58
YEAH!!!!!!!!
het is me gelukt... kan er blijkbaar alleen maar 2 vermelden omdat ik geen betalend lid ben.. tis toch wat....

maaruh.. epat: weet jij mij iets te vertelen over wanneer een luteale fase te kort is..., vind namelijk 8 dagen zelf echt te kort.
ben in december begonnen met tempen, de eerste ronde was ie 11 dagen, de ronde van mijn zwangerschap was de test na 14 dagen al postief. dus waarschijnlijk was ik bij geen bevruchtig ook na 11 dagen ongesteld geworden.
de ronde na mijn miskraam heb ik hem gevoeld, niet getemd die ronde, en toen was ie na 10 dagen.
En nu al na 8 dagen, het lijkt dus alsof hij korter wordt! kan dat.... vind het zo vreem!

Ik kreeg net toevallig het stukje over LF-lengte toen ik bij de charts keek op FF:

"How do I know if my luteal phase is long enough?

The normal luteal phase length is from 10 to 16 days. If you notice over a few cycles (with clear ovulation patterns on your charts and accurate data collection methods) that your luteal phase is less than 10 days, then this is something to mention to your doctor who will be able to help you. If you have several cycles with well-timed intercourse during your fertile period, and a luteal phase on the short side of normal (10 or 11 days) then you may also consider bringing this up with your doctor who will be able to help you determine whether or not this could be an issue for you."

Maar jouw LF van deze cyclus is dus niet helemaal zeker, zou misschien ook 10 kunnen zijn en ei 2 dagen eerder... maar ik weet niet... maar je bent wel al een keer zwanger geraakt... dus toen was het geen probleem... ik zou het wel aankaarten bij je gyn of anders bij de huisarts...

zon84
31 mei 2010, 17:02
dank je geit voor je antwoord!

ga denk ik nog 1 ronde afwachten.. de vorige rondes waren wel elke keer 10 a 11 dagen. en ben toen idd ook zwanger geraakt!

epat
1 juni 2010, 08:33
Ik zou inderdaad nog even 1 ronde wachten en kijken hoe lang die dan is!

geit
1 juni 2010, 10:08
@ epat
jouw grafiekje ziet er goed uit tot nu toe :D

epat
1 juni 2010, 12:26
Ja joh, vanmorgen ging ie weer omhoog. Ben benieuwd hoe het verder gaat de komende dagen. Ik probeer niet te enthousiast te worden ;)

Spring
1 juni 2010, 13:19
Hoi allemaal,

Ik ben van plan de volgende ronde (helaas) te beginnen met tempen, omdat ik binnenkort toch maar eens naar de huisarts ga. Wij zijn nu ongeveer 11 maanden bezig, bijna 12 en dit is pas ronde 7. Onregelmatige en lange cyclus dus en ik hoop dat tempen laat zien of er een eisprong is, zodat ik dat kan laten zien aan de huisarts. Ik hoop dat ik hier af en toe mee mag praten. Ik zie dat er in elk geval een aantal mensen zijn die ik al ken.

Epat: spannend!! Ik heb niet veel verstand van de grafiekjes, maar kijk zo af en toe bij iemand en het ziet er veelbelovend uit. ik duim heel hard voor je!

Zon84: ik zou inderdaad nog n ronde afwachten, want tien dagen is lang genoeg. Ik heb van verschillende meiden op het forum gelezen dat ze met een Lf van ong 10/11 dagen zwanger zijn geraakt (jij zelf dus blijkbaar ook!), komt vast goed.

Laura: ik ken je wel niet, maar zie dat je net weet dat je zwanger bent. Gefeliciteerd! Met pcos zie ik in je onderschrift? Had jij ook een onregelmatige cyclus voor je zwanger werd? Het geeft in elk geval wat hoop. Geniet ervan.

annemieke1980
1 juni 2010, 14:17
Hallo Lin, ik klets hier ook nog niet zo lang mee, heb ook nog niet veel verstand van grafiekjes maar vind het wel erg fijn om mijn temperatuur bij te houden,zeker nu ik weer in de wachtweken zit vind ik het iedere morgen weer spannend of mijn temperatuur hoog zal blijven! Heel veel succes met temperaturen en ik hoop voor je dat een afspraak bij de huisarts niet nodig blijkt te zijn omdat je de volgende ronde toh gewoon zwanger blijkt te zijn (ik heb al wel vaker meiden over meiden gelezen die op het punt stonden om naar huisarts of gyn te gaan en dan zwanger blijken te zijn)

Zon, ik heb ook een vrij korte LF, heb bij mijn huisarts navraag gedaan toen ik een LF van 10 dagen had, hij vertelde dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken, als ik jou was zou ik er een telefoontje of een afspraak aan de huisarts aan wagen, die kan je misschien geruststellen!

Epat, je grafiek en de klachten die je beschrijft zijn echt veelbelovend! Ik hoop zo voor je dat deze rondje jullie ronde word, want jullie hebben ook al zo lang geduld moeten hebben

Liefs Annemieke

annemieke1980
1 juni 2010, 18:31
Meiden,
Mijn man was vandaag vrij omdat hij morgen tot en met vrijdag training heeft, zitten we net aan de koffie en hebben we het er samen over wanneer ik ga testen, dus ik beloof hem dat ik wacht met testen tot vrijdag avond (mocht het dan nog nodig zijn) Maar mijn man zegt, waarom test je nu dan niet? nu had ik dus nog een testje liggen en nu ligt er dus een testje voor ons met een heeeeeeeeeel licht tweede streepje, zo licht dat ik dacht dat ik het me verbeelde maar mijn man zag het ook Nu kan het natuurlijk een indroogstreepje zijn dus mijn man is nu naar de kruitvat om 2 testjes bij te halen, dan kunnen we morgen vroeg voordat hij vertrekt nog een keer testen!

Ik sta in ieder geval nog helemaal te trillen op mijn benen, en ik durf niet te hopen dat het echt zo zal zijn maar ik wil zo graag dat die test morgen een duidelijk 2e streepje laat zien!!!!

Liefs Annemieke

geit
1 juni 2010, 18:50
@ annemieke
ben benieuwd :D

@ epat
zo spannend!

zon84
1 juni 2010, 19:00
Ik sluit me volledig aan bij de woorden van geit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D