geit schreef:ja, misschien is dat het lisi, ik vroeg het me dus af...
het houdt dus verband met de hoeveelheid progesteron die vrij komt?
weet je of je ook aan je temperatuurstijging kan zien of er veel/weinig progesteron is vrij gekomen? of alleen met bloed prikken?
Nee, dat kan je absoluut niet aan je temperatuur zien. De enige manier waaraan je dat kan afleiden is het prikken van progesteron tussen 5 en 7 DPO.
Als je progesteron onder de 20 is spreek je van een eisprong, maar geen goede. Vanaf de 30 spreek je van een goede eisprong en ook een eitje dat te bevruchten is.
Daarbij weet men nooit of een eisprong goed is. Oké, het progesteron kan goed zijn, maar er zijn ook eitjes die niet genoeg cellen bevatten, dus niet te bevruchten zijn of waarvan de chromosomen e.d. niet goed zijn. Dit kan je alleen weten als je IVF doet en ze zien je eitje(s).
Toch zou ik er niet bang voor zijn hoor voor afwijkingen in eitjes. Maar bij een goede eisprong hoort ook een dik slijmvlies, want een eitje en eisprong kan goed zijn, maar als je slijmvlies te dun is kan een kindje simpelweg niet innestelen :(.
Bij mij gaan ze overigens wel kijken 20 augusuts of mijn curretage in 2006 schade heeft aangericht, want ik heb dus geen eisprong meer en het is mogelijk dat het van de curretage komt. Wat bullshit is haha, want ik ben voor de prikpil nog goed ongesteld geweest. Maar het kan wel zo zijn dat er littekenweefsel na een curretage zit. Echter gebeurd dat amper tot nooit, dus ga er maar vanuit dat het goed zit. Curretage wordt helaas zoveel uitgevoerd dat er vrijwel nooit iets fout gaat.