Baukje, Ik reageer hier even wat uitgebreider op je bericht omdat ik niet weet hoe gevoelig het voor sommige meiden is die nog heel zenuwachtig zijn over het uberhaupt zwanger worden.
baukje31 schreef:Dank jullie wel, we blijven positief en gaan er weer voor.
Ik wil toch nog even inhaken op de miskramen, ik kan me voorstellen als je net zwanger bent van de eerste en je hoort al die nare berichten dat je daar van schrikt, maar wees je er wel bewust van dat de mogelijkheid bestaat dat het fout kan gaan, dit hadden wij bij onze eerste zwangerschap namelijk helemaal niet geen idee misschien heel naief maar toen het daadwerkelijk ook fout ging wisten wij niet wat ons overkwam. Toen heb ik met een hoop mensen gesproken en kwam erachter dat dit juist heel vaak gebeurt alleen mensen praten hier niet graag over is ook heel begrijpelijk want het is ontzettend verdrietig ik weet hier helaas alles van.
Maar wat mij een hoop steun gaf, beide keren is het feit, ik kan wel zwanger worden, want ook dit is voor heel veel mensen niet weggelegd. Daarnaast is het ook de natuur die zulke dingen regelt, het vruchtje is dan niet goed en word afgestoten hoe verdrietig dit ook is.
Dus meiden geniet van je zwangerschap met dit in je achterhoofd en klachten of geen klachten je kan er toch geen peil op trekken, binnenin je lichaam gebeurt vanalles en als alles goed is het je over 9 maanden een wondertje in je hand en ben je al je zorgen gelijk vergeten:-D.
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb kunnen verwoorden, wil niemand voor het hoofd stoten hoop ook niet dat ik dat gedaan heb.
Hey Baukje, ik ben het helemaal met je eens wat betreft de miskramen. Het is toch 1 op 4... Maar er heerst een soort taboe op terwijl het inderdaad net wat je zegt best veel voorkomt en een natuurlijke selectieproces is.
Ik denk dat veel mensen die voor de 1e gaan niet weten over miskramen omdat iedereen de zwangerschap (en dus ook miskraam) geheim houdt tot 12 weken.
Ik ben zelf best een open persoon en heb veel steun in het delen van m'n verhaal (goed en slecht) met mensen die ik ken dus wij zullen het ook niet geheim houden tot 12 weken. Als de echo en bloedwaarden volgende week goed zijn dan delen wij het al met een grotere groep mensen dan de directe familie. Dus zij zullen het ook weten mocht het mis gaan...
Natuurlijk heb ik geen ervaring met het het hebben van een miskraam dus ik kan niet zeggen of ik er het zelfde over denk mocht het gebeuren, maar ik denk dat als die 12 weken grens een aantal weken naar beneden gaat en zwangerschappen al in een vroeger stadium bekend worden, mensen met een realistischer beeld proberen zwanger te worden...