Heel herkenbaar, hier 2 peuterpubertjes. Vind het soms ook erg lastig en niet leuk. En vind het soms ook moeilijk hoe ik ermee om moet gaan. dus lees ook graag mee, voor tips van anderen.
negeren, ben ik zelf niet zo goed in, maar is volgens mij soms wel een goede optie.
Als ze hier met eten gaan gooien, zet ik het bord weg, dan worden ze vaak boos en meld dat ze niet met eten mogen gooien en als ze nog 1 keer met eten gooien, dat ik het eten definitief weg zet. Gelukkig gooien ze hier niet snel met eten.
Het is hier meer het niet luisteren, met speelgoed gooien, tegen de deur aan bonken, als ik effe naar toilet ben, elkaar slaan, enz.
de nee-fase is hier ook heel erg. Soms kunnen ze wel nee zeggen, maar sommige dingen moeten toch. ik moet toch hun haren kammen, of gezichtje wassen, dat soort dingen. dus ze hebben weinig keus, haha 😉
En ze hebben ook wel eens Nee gezegd tegen het brood. Dus heb ze toen geen brood gegeven, maar toen kwam ze er wel achter, dat ze dat niet wilde. 😉
Ze zeggen wel eens, dat je ze een keuze moet geven, dat ze kunnen kiezen tussen 2 dingen. maar toch werkt dat hier ook niet altijd, want dan zeggen ze tussen beide dingen nee, hihi.
Blijft lastig, de peuterpubertijd. 😉