@Anna77: grappig dat jij juist nu zoiets hebt van we willen het nu juist iedereen al snel vertellen, zelfs nog voor de echo. Wij hebben het juist bij onze eerste tegen iedereen heel snel verteld en hebben nu besloten echt te wachten tot we een echo gehad hebben met ongeveer 8 weken (19 januari is het zo ver).
En, heb je een afspraak gemaakt? Idd, vond ik ook, kun je lekker naartoe leven.
@Kitty: leuk, dus al verteld 😊 en je vader ook inmiddels? Hoe waren de reacties?
17 rondes, da’s inderdaad lang geduld hebben voor jullie geweest. Wat een ontzettende rottijd moet dat zijn geweest. Hebben ze gevonden waarom het bij jullie zo lang duurde?
Onzeker was ik de eerste week dat ik ’t wist, maar nu niet meer. Misschien werkt het voor jou ook beter om een test te halen van Clear Blue met een digitale termijnaanduiding. Ik heb die 2 gedaan, om te zien of die aanduiding langer werd (een week tussen de twee testen). Dat deed het, en dat stelde me gerust. Oh, ik lees nu inmiddels dat je dit al van plan bent.
@Sja: wat leuk dat iedereen al van jullie blijde nieuws af weet, leuke reacties gekregen?
Fijn hoor, 10 januari al lekker de eerste termijn-echo. Mijn echo-scopiste wilde ook vroeg, maar ik heb lekker m’n eigen geduld even op de proef gesteld haha.
@Guusje: haha, zo da’s al vroeg dat alles je niet smaakt. Alles smaakt naar vis? Haha wat grappig, nog nooit van gehoord. Wel ontzettend vervelend. Dan begint het niet lekker worden voor jou al erg vroeg, balen hoor. Hopelijk gaat het snel een beetje over!!
Ik herken het niet wat je zegt, van “heb ik en goede keus gemaakt”, maar misschien komt het omdat ik voor mijn eerste zwangerschap en ook deze zwangerschap niet meteen in ronde 1 of 2 meteen zwanger ben geraakt en er dus al langer mee bezig was. Is dat gevoel van je inmiddels al een beetje over?
@Manu: nou, een griepje als smoes gaat het ‘m niet worden, hebben ze meteen door. Ik heb me bij R.osalie ook suf “gesmoesd” met griepjes etc. Ik kreeg steeds de vraag in het afgelopen half jaar als ik ergens zei dat ik niet wilde drinken omdat ik hoofdpijn had/grieperig was/anders, van “heej, ben je weer zwanger dan??”.
Aj, jij zat in een lastige situatie dus, dat je ouders een vakantie wilden boeken. Snap goed dat dat reden voor je was om het te vertellen ja. Maar goed, wel erg leuk om het te vertellen 😊
Jammer dat je niet een vroege termijnecho extra krijgt bij jullie verloskundige. Bij R.osalie had ik er zelfs één rond de 6 weekjes of iets eerder, één rond de 8,5 weken en één bij de 12 weken. Ze zijn er hier dus iets scheutiger mee.
@finaly87: grappig zeg, dat ik je hier weer tegenkom. Eind 2010 werkte je nog als gastouder toch? Ben je in tussentijd omgeschoold tot kraamverpleegster? Wel leuk werk hoor! Hoeveel werk je nu met 2 kids?
Ik snap goed dat je het later verteld nu je zoontje het beter beseft. Wij willen het nu ook bewust later vertellen dan we bij onze eerste deden. Gewoon, om het even ons eigen “geheime” feestje laten te zijn en om eerst ook een goede echo te hebben gehad. Maar geduld genoeg om tot de 12-weken echo te wachten heb ik ook niet 😉 dus het wordt meteen vertellen na de 8-weken-echo op 19 januari.
Oja, fijn zeg, 2[SUP]e[/SUP] ronde zwanger, dat je zo makkelijk zwanger wordt 😊 Heerlijk!
@lola1985: ik hoop voor je dat de klachten rond je reuma mee gaat vallen en dat je helemaal geen bekkeninstabiliteit ontwikkelt. Hou het goed in de gaten.
Fijn dat je al zo’n lekkere dikke test gedaan hebt 😊 Waarschijnlijk ben je dan ongeveer net zo ver als ik denk ik, toch? A.s. zondag gok ik dat ik 6 weken ben.
Klopt, mijn man was in oktober geopereerd, gelukkig is hij er zo goed als helemaal van hersteld! Dat moet ook wel, als ik weer zo ziek word als de vorige keer, moet hij flink de zorg en het huishouden van me overnemen in de eerste periode.
Ik begin me met de dag een stuk misselijker te voelen, en eigenlijk gedurende de hele dag. Ik bereid me dan ook weer er op voor dat het weer hetzelfde gaat verlopen als bij R.osalie: dat betekend ziek (24-uur per dag), misselijk en spugen van week 6 t/m week 17/18 van de zwangerschap. Maar goed, daarna kan het feestje beginnen, dat overleven we dus ook wel weer ;-).
Vermoeidheid is er nu ook al zo’n week.
Ik begin wel steeds nieuwsgieriger te worden wat nu m’n echte uitgerekende datum gaat zijn.
Pfff, straks is het 31 augustus en hoor ik hier ineens niet 😉 Naja, dan blijf ik toch lekker hier kletsen hoor! Maar goed, het kan zowaar ook ineens een aantal dagen later zijn. Bij R. wist ik precies wanneer ik uitgerekend was (dat klopte met de echo’s op de dag nauwkeurig!!) maar nu door regelmatig bloeden niet. Gek is dat.