Hey allemaal,
hier inderdaad ook best behoorlijk druk, het normale leven doet weer steeds meer zn intrede en lekker alleen met het gezinnetje op de roze wolk zitten kan dus niet meer ;). Normaal gesproken was dit ook altijd onze drukste periode, als je in het onderwijs werkt is het altijd ff aanpoten voordat de vakantie begint. Dus vriendlief zit daar ook volop in. Daarnaast zijn we nog altijd bezig met de aankoop van het huis wat hij nog met zn ex heeft... is intussen een heeeeeeel lang verhaal en gaat ook best wat energie inzitten.
Maar het gaat hier echt super.. zeker met Megan. We hebben absoluut niks te klagen. We noemen haar ons beertje, die meid gaat superhard. Ze is nu 11 weken. Afgelopen donderdag weer eens naar het weeguurtje geweest.. ze is nu 7,5 kg 😂 Bovenlijfje draagt ze kleertjes maatje 68 en zelfs daarvan worden er al te klein... Waar dat heen moet, geen idee. Ze zal straks vast ineens een stuk minder hard groeien, dat kan bijna niet anders?
Verder is ze heel tevreden en gaan de nachten erg goed. Ik maak haar s avonds laat niet wakker, want dan drinkt ze amper en ze heeft t ook echt niet nodig 😉 en het maakt geen verschil met hoe laat ze komt. Maar 's avonds gaat ze ergens tussen 20u en 21.30u haar nacht in. En dan wordt ze rond 5.30u weer wakker. Ik vind dat dus echt helemaal super.
Daarnaast begint ze haar handjes te gebruiken, zo cool. En trots dat ze is, als ze iets gepakt heeft. Volop kletsen ook, heerlijk. Rollen doet ze nog niet echt, soms een beetje op haar zij, maar ze vindt het ook maar niks als we haar op dr buik leggen. Daarentegen wil ze het liefst wel de hele dag zitten en rechtop. Ze is er het liefst bij.
Er begint hier ook een beetje meer ritme te komen in het wakker zijn en slapen. Ze kan ongeveer 1,5 uur wakker zijn, inclusief eten en spelen en gaat daarna meestal weer slapen. Ik geef nog steeds borstvoeding, ben heel benieuwd hoelang ik dat kan blijven geven. Zeker als ik eind augustus weer terug aan het werken ga.
Hebben ze op jullie werkplekken trouwens goede kolfplekken ingericht?
En willen jullie kindjes de fles een beetje pakken? Megan in het begin wel, maar nu eigenlijk steeds minder goed. Zeker als ik m zelf probeer te geven aan haar, dat accepteert ze echt niet...
We zijn onlangs een avondje zonder Megan weg geweest, of eigenlijk al 2 keer. Eerste keer was om te oefenen en 2e keer was een 40-jarig huwelijksfeest. Gelukkig pakt ze de fles van mn schoonouders wel, want daar was ze. Alleen drinkt ze niet echt superveel, zeker niet voor haar gewicht. Per voeding misschien 100cc. Max. En ze zit dan totaal op ongeveer 5 à 6 voedingen per dag..
Maar ja, verder lijkt ze er niet onder te lijden, dus ik moet me er maar geen zorgen over maken... Was wel raar om zonder haar weg te zijn, maar ik zal er toch ook weer aan moeten wennen.
Hier dinsdag weer naar het cb, alweer het 2e prikje op de planning. Hopelijk huilt ze dan minder zielig dan bij de 1e 😞
Hoe gaat het met jullie zelf, dames? Ik merk wel dat de vermoeidheid hier bijna erger lijkt te worden. Maar ik ga denk ik s avonds ook net te laat naar bed, als je de dag erna altijd tussen 5 en 6 gewekt wordt.
Lichamelijk gaat het wel goed, mn herstel is veel sneller en beter dan na de eerste. Ik kan lekker al weer hele stukken lopen, paar weken terug zijn we een hele dag naar de Beekse Bergen geweest en dat ging ook heel erg goed. Daar ben ik erg blij om.
En ik had tijdens de zwangerschap op het laatst rare haartje op mn buik gekregen. Donkere, stugge haartjes. Gelukkig zijn die nu aan het verdwijnen, maar daarbij begint nu ook het haar op mn hoofd uit te vallen. Zo irritant, vind ik telkens plukken haar van mezelf terug, of Megan heeft ze lekker vast in haar vuistje. Ik snap nog steeds niet waarom dat nou moet, al die haaruitval na een zwangerschap :|
@ Belle; fijn dat het naveltje van je beeb beter gaat. Gelukkig viel het mee om jezelf 'down-under' te bekijken 😉 Geen trauma's daar..
@ Rowel; hoe is het verder met je meisje? Hoe groeit ze momenteel?
@ Anna; wat fijn dat het beter gaat met jullie ventje. Heel sneu dat ie zo'n pijn had, maar wel goed dat het opgelost is.
@ Cindy; hoe gaat het met Lara en haar 'opstartproblemen'? Wordt de reflux al minder?
@ Dib; hoe is het met jullie mannetje? Ben even benieuwd of hij ook zo'n groeispurten heeft?
Fijn weekend en fijne zondag verder, allemaal!